21. 11. 2023, 21:33 | Vir: STA

So pripravljalnice za učence slaba ideja? Pedagogi opozarjajo ...

Profimedia

Zveza društev pedagoških delavcev opozarja na negativne posledice morebitne uvedbe pripravljalnic za tuje učence.

V Zvezi društev pedagoških delavcev Slovenije z javnim pismom predsedniku vlade Robertu Golobu in predsednici državnega zbora Urški Klakočar Zupančič opozarjajo na negativne posledice predloga novele zakona o osnovni šoli, po katerem bi se tuji učenci slovenskega jezika učili v pripravljalnicah. "Vsebina predloga namreč močno maje cilje vzgoje in izobraževanja ter inkluzivno naravnanost sistema, za katero si vseskozi prizadevajo," so zapisali v zvezi.

Poslanci NSi so namreč v začetku oktobra v parlamentarni postopek vložili predlog novele zakona o osnovni šoli, s katerim želijo v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem vpeljati t.i. pripravljalnice za učence, katerih materni jezik ni slovenski. "S predlogom se želi vpeljati model vključevanja učencev s priseljenskim ozadjem, ki je v Evropi vse pogosteje tarča strokovnih kritik in na raziskavah utemeljenih pozivov k opuščanju takšnega modela," so navedli.

Profimedia

Ukrep v nasprotno smer

To velja tudi za Belgijo, na katero se predlagatelji sklicujejo, in tudi Nizozemsko, kjer v zadnjih letih v izobraževalne modele uspešno uvajajo večjezične pristope, ki temeljijo na jezikovno občutljivem učenju in poučevanju. Poudarili so, da model takojšnega všolanja otrok s priseljenskim ozadjem, ki ga ima Slovenija, predstavlja visok standard pri zagotavljanju pogojev inkluzivnosti in velja za zgled ostalim državam članicam EU.

Inkluzivna vzgojno-izobraževalna ustanova je za vse tudi bolj pravična, ker omogoča uspeh tudi tistim, ki so bili v preteklosti deprivilegirani, segregirani in diskriminirani na osnovi specifičnih osebnih okoliščin. "Skrb za kakovostno izobraževanje pogosto izključenih pa lahko ima ob premišljenih sistemskih rešitvah in učinkovitih poučevalnih praksah dober povratni učinek na dvig kakovosti izobraževanja za vse in ne obratno, kot v svoji argumentaciji nakazujejo predlagatelji spremembe zakona," so zapisali.

Uvedba ločenih oddelkov za učence priseljence bi bil ukrep v nasprotno smer. Dejstvo, da v Sloveniji otroke všolamo takoj, zato ni primer slabe, pač pa dobre prakse, so še navedli v pismu. Predloga novele zakona o osnovni šoli odbor DZ za izobraževanje ni podprl, sicer pa se bo ta tema znašla na dnevnem redu decembrske seje DZ.

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije