Avto.info

Pregled leta

To je 5 najbolj branih avtomobilskih testov v letu 2023 in trije, ki vas sploh niso zanimali

V letu 2023 so vas še posebej zanimale znamke Citroën, Toyota, Škoda in Volkswagen. Toda na prvem mestu je električni posebnež, ki nam je dal občutek, kot da ni s tega sveta.

Nedelja, 31. december 2023

Če pogledamo nazaj na avtomobile, ki so šli skozi naše roke v letu 2023, si lahko dovolimo nekaj subjektivnih opazk. Preference bralcev so glede na statistiko izjemno raznolike. Po eni strani so bili razmeroma priljubljeni testi cenovno ugodnih avtomobilov z varčnimi motorji z notranjim izgorevanjem, toda na prvo mesto najbolj branih testov v letu 2023 na naši spletni strani se je uvrstil popolnoma električni model, ki se cenovno uvršča v razred nad 100.000 evri. To je tudi prvič v zgodovini naše spletne strani, da je bil test električnega avtomobila med prvimi petimi najbolj branimi testi leta.

5 najbolj branih avtomobilskih testov v letu 2023 (kliknite na ime, da odprete test):

5. mesto: Volkswagen multivan 2.0 TDI life

Zgodba Volkswagnovega kombija sega v sredino prejšnjega stoletja. Od modela T1 do današnjega T7 je torej minilo več kot 70 let in najnovejša generacija je prinesla eno od največjih sprememb doslej. Potniški multivan najnovejše generacije namreč ne izhaja iz enake osnove kot tovorni, temveč ima svojo, bolj avtomobilsko naravnano. Hvalili smo tudi njegove vozne lastnosti. Novi multivan je okreten in lahkoten, zato hitro pozabimo, da sedimo v pet metrov dolgem kombiju. V ovinkih se nagne, a ne preveč, na avtocesti pa se počuti kot doma.

4. mesto: Toyota corolla cross 2.0 hybrid AWD-i executive

Toyota je potrebovala model za širše občinstvo. Za osnovo so vzeli najbolje prodajan avtomobil na svetu in uporabili tudi njegovo ime. Corolla cross je namreč zasnovana na enaki platformi TNGA-C kot kombilimuzinska, limuzinska in karavanska corolla, pri čemer jo, kot se za križanca spodobi, odlikujeta malce večja oddaljenost karoserije od tal in nekoliko robustnejši videz. Klasičen hibridni sklop sestavljata dvolitrski bencinski motor s 112 kilovati (152 KM) moči ter elektromotor s 83 kilovati (113 KM), ki ponuja 145 kilovatov (197 KM) sistemske moči

3. mesto: Škoda kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 DSG

Oznaka RS pri Škodi pomeni športni vrh ponudbe, nosi jo tudi eden njihovih najuspešnejših modelov ali, če hočete, paradni konj. Sprva ga je poganjal zmogljiv turbodizel, zdaj pa ga je po krajšem premoru zamenjal bencinski stroj. Kot celota se, skupaj z natančnim progresivnim volanom, ponaša z zelo dobro lego na cesti (verjetno tudi na račun lažjega motorja v nosu), piko na i dodaja dinamično podvozje DCC, ki v udobnem režimu učinkovito blaži cestne neravnine, v športnem pa uspešno prepreči kakšno posebno nagibanje ali pozibavanje vozila, a kljub temu ne pretirava s trdoto.

2. mesto: Citroën C4 X 1.2 puretech 130 EAT8 shine

Citroën je ustvaril je terenskega križanca s kupejevskim oziroma natančneje s fastback zadkom, ki je v resnici limuzina. S trivaljnikom s 96 kilovati (131 KM) in samodejnim menjalnikom je dovolj zmogljiv in le zmerno žejen, za okoli 30 tisočakov pa ponuja posrečeno kombinacijo prostornosti udobja in opreme. Tako kot pogonski sklop je tudi podvozje nastavljeno tako, da na prvo mesto postavlja udobje. Z vzmetenjem s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki C4 X nadpovprečno dobro požira udarce pri vožnji čez neravnine, ob tem pa, čeprav se v ovinkih rad kar precej nagne, ni premehek in zagotavlja še vedno dovolj zanesljiv občutek nadzora.

1. mesto: Tesla model X plaid

Najzmogljivejši in najdražji model Tesle na glavo postavlja vse, kar vemo o avtomobilih. Več kot tisoč (!) »konjev« in 2,6 sekunde za pospešek od nič do sto. Pustite, da se to usede v možgane. To so zmogljivosti, ki jih dosegajo le najdražji in najbolj ekskluzivni hiperšportniki ultrabogatašev, ne pa velik družinski SUV, ki tehta več kot dve toni in pol! Elektrificirano je praktično vse, od sedežev in vrat do drugih funkcij. Več ali manj se tega hitro navadiš, česar pa ne bi mogli reči za gotovo najbolj nenavaden del tega avtomobila. Govorimo o volanu oziroma napravi, ki je nameščena na mestu volana ...

Trije testi, ki so vas v preteklem letu najmanj zanimali:

3. mesto: Suzuki vitara 1.5 dualjet allgrip hibrid AT elegance top

Vitara četrte generacije nikoli ni bila avtomobil, za katerim bi se obračale glave, vendar že od nekdaj prepriča z vsebino. Je namreč eden redkih pravih kompaktnih športnih terencev, ki med drugim ponujajo klasičen štirikolesni pogon, s čimer omogočajo zanesljivo vožnjo tudi na zahtevnejših podlagah. S prenovo je dobila praktično vse varnostne in asistenčne sisteme, ki jih lahko pričakujemo v sodobnem avtomobilu tega razreda, zdaj pa je ob blagem hibridu na voljo še v izvedbi s pravim hibridnim pogonskim sklopom.

2. mesto: Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression

Hyundai je pri prodajni uspešnici koni za vmesno pot izbral klasičen hibridni pogon, saj bi bil za tako kompaktnega križanca priključnohibridni pogon prevelik dodatek. Hibridna kona lahko le na elektriko vozi zelo kratek čas, saj ima iz ioniqa izposojen pogonski sklop le 1,56-kWh baterijo. Večino časa deluje 1,6-litrski bencinski motor z močjo 77 kW (105 KM), pomaga pa mu elektromotor z močjo 32 kW. Čeprav hibridov ne enačimo z vozno dinamiko, je vožnja s takšno kono prav zaradi izbire menjalnika lahko prav živahno dinamična. Zanimivo je, da vas je test takšne kone leta 2021 veliko bolj zanimal, saj se je uvrstil na osmo mesto najbolj branih testov tistega leta.

1. mesto: Hyundai tucson 1.6 T-GDI MHEV 150 impression

Hyundai tucson je, kot celota, preizkušeno eden izmed najboljših križancev v svojem razredu. V kombinaciji z vstopnim bencinskim motorjem prepriča s solidnimi zmogljivostmi. Pogonski sklop se dobro ujame tudi s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in sedmimi stopnjami prenosa (z vsaj sprva nekoliko nerodnim upravljanjem prek stikal) in glede na izbran vozni režim je lahko tucson z zgodnjim prestavljanjem in nežnejšim odzivanjem na stopalko za plin umirjeno varčen (eco), uravnotežen (normal) ali z vožnjo v višjih vrtljajih in odzivnostjo kar malce športno navihan sopotnik (sport). Po drugi strani vas je veliko bolj zanimal test tuscona v izvedbi 1.6 T-GDI PHEV 4WD impression, ki se je uvrstil med top 20 najbolj branih testov leta 2023.

 

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.