Pregled leta
To je 5 najbolj branih avtomobilskih testov v letu 2023 in trije, ki vas sploh niso zanimali
V letu 2023 so vas še posebej zanimale znamke Citroën, Toyota, Škoda in Volkswagen. Toda na prvem mestu je električni posebnež, ki nam je dal občutek, kot da ni s tega sveta.
Nedelja, 31. december 2023
Če pogledamo nazaj na avtomobile, ki so šli skozi naše roke v letu 2023, si lahko dovolimo nekaj subjektivnih opazk. Preference bralcev so glede na statistiko izjemno raznolike. Po eni strani so bili razmeroma priljubljeni testi cenovno ugodnih avtomobilov z varčnimi motorji z notranjim izgorevanjem, toda na prvo mesto najbolj branih testov v letu 2023 na naši spletni strani se je uvrstil popolnoma električni model, ki se cenovno uvršča v razred nad 100.000 evri. To je tudi prvič v zgodovini naše spletne strani, da je bil test električnega avtomobila med prvimi petimi najbolj branimi testi leta.
5 najbolj branih avtomobilskih testov v letu 2023 (kliknite na ime, da odprete test):
5. mesto: Volkswagen multivan 2.0 TDI life
Zgodba Volkswagnovega kombija sega v sredino prejšnjega stoletja. Od modela T1 do današnjega T7 je torej minilo več kot 70 let in najnovejša generacija je prinesla eno od največjih sprememb doslej. Potniški multivan najnovejše generacije namreč ne izhaja iz enake osnove kot tovorni, temveč ima svojo, bolj avtomobilsko naravnano. Hvalili smo tudi njegove vozne lastnosti. Novi multivan je okreten in lahkoten, zato hitro pozabimo, da sedimo v pet metrov dolgem kombiju. V ovinkih se nagne, a ne preveč, na avtocesti pa se počuti kot doma.
4. mesto: Toyota corolla cross 2.0 hybrid AWD-i executive
Toyota je potrebovala model za širše občinstvo. Za osnovo so vzeli najbolje prodajan avtomobil na svetu in uporabili tudi njegovo ime. Corolla cross je namreč zasnovana na enaki platformi TNGA-C kot kombilimuzinska, limuzinska in karavanska corolla, pri čemer jo, kot se za križanca spodobi, odlikujeta malce večja oddaljenost karoserije od tal in nekoliko robustnejši videz. Klasičen hibridni sklop sestavljata dvolitrski bencinski motor s 112 kilovati (152 KM) moči ter elektromotor s 83 kilovati (113 KM), ki ponuja 145 kilovatov (197 KM) sistemske moči
3. mesto: Škoda kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 DSG
Oznaka RS pri Škodi pomeni športni vrh ponudbe, nosi jo tudi eden njihovih najuspešnejših modelov ali, če hočete, paradni konj. Sprva ga je poganjal zmogljiv turbodizel, zdaj pa ga je po krajšem premoru zamenjal bencinski stroj. Kot celota se, skupaj z natančnim progresivnim volanom, ponaša z zelo dobro lego na cesti (verjetno tudi na račun lažjega motorja v nosu), piko na i dodaja dinamično podvozje DCC, ki v udobnem režimu učinkovito blaži cestne neravnine, v športnem pa uspešno prepreči kakšno posebno nagibanje ali pozibavanje vozila, a kljub temu ne pretirava s trdoto.
2. mesto: Citroën C4 X 1.2 puretech 130 EAT8 shine
Citroën je ustvaril je terenskega križanca s kupejevskim oziroma natančneje s fastback zadkom, ki je v resnici limuzina. S trivaljnikom s 96 kilovati (131 KM) in samodejnim menjalnikom je dovolj zmogljiv in le zmerno žejen, za okoli 30 tisočakov pa ponuja posrečeno kombinacijo prostornosti udobja in opreme. Tako kot pogonski sklop je tudi podvozje nastavljeno tako, da na prvo mesto postavlja udobje. Z vzmetenjem s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki C4 X nadpovprečno dobro požira udarce pri vožnji čez neravnine, ob tem pa, čeprav se v ovinkih rad kar precej nagne, ni premehek in zagotavlja še vedno dovolj zanesljiv občutek nadzora.
Najzmogljivejši in najdražji model Tesle na glavo postavlja vse, kar vemo o avtomobilih. Več kot tisoč (!) »konjev« in 2,6 sekunde za pospešek od nič do sto. Pustite, da se to usede v možgane. To so zmogljivosti, ki jih dosegajo le najdražji in najbolj ekskluzivni hiperšportniki ultrabogatašev, ne pa velik družinski SUV, ki tehta več kot dve toni in pol! Elektrificirano je praktično vse, od sedežev in vrat do drugih funkcij. Več ali manj se tega hitro navadiš, česar pa ne bi mogli reči za gotovo najbolj nenavaden del tega avtomobila. Govorimo o volanu oziroma napravi, ki je nameščena na mestu volana ...
Trije testi, ki so vas v preteklem letu najmanj zanimali:
3. mesto: Suzuki vitara 1.5 dualjet allgrip hibrid AT elegance top
Vitara četrte generacije nikoli ni bila avtomobil, za katerim bi se obračale glave, vendar že od nekdaj prepriča z vsebino. Je namreč eden redkih pravih kompaktnih športnih terencev, ki med drugim ponujajo klasičen štirikolesni pogon, s čimer omogočajo zanesljivo vožnjo tudi na zahtevnejših podlagah. S prenovo je dobila praktično vse varnostne in asistenčne sisteme, ki jih lahko pričakujemo v sodobnem avtomobilu tega razreda, zdaj pa je ob blagem hibridu na voljo še v izvedbi s pravim hibridnim pogonskim sklopom.
2. mesto: Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression
Hyundai je pri prodajni uspešnici koni za vmesno pot izbral klasičen hibridni pogon, saj bi bil za tako kompaktnega križanca priključnohibridni pogon prevelik dodatek. Hibridna kona lahko le na elektriko vozi zelo kratek čas, saj ima iz ioniqa izposojen pogonski sklop le 1,56-kWh baterijo. Večino časa deluje 1,6-litrski bencinski motor z močjo 77 kW (105 KM), pomaga pa mu elektromotor z močjo 32 kW. Čeprav hibridov ne enačimo z vozno dinamiko, je vožnja s takšno kono prav zaradi izbire menjalnika lahko prav živahno dinamična. Zanimivo je, da vas je test takšne kone leta 2021 veliko bolj zanimal, saj se je uvrstil na osmo mesto najbolj branih testov tistega leta.
1. mesto: Hyundai tucson 1.6 T-GDI MHEV 150 impression
Hyundai tucson je, kot celota, preizkušeno eden izmed najboljših križancev v svojem razredu. V kombinaciji z vstopnim bencinskim motorjem prepriča s solidnimi zmogljivostmi. Pogonski sklop se dobro ujame tudi s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in sedmimi stopnjami prenosa (z vsaj sprva nekoliko nerodnim upravljanjem prek stikal) in glede na izbran vozni režim je lahko tucson z zgodnjim prestavljanjem in nežnejšim odzivanjem na stopalko za plin umirjeno varčen (eco), uravnotežen (normal) ali z vožnjo v višjih vrtljajih in odzivnostjo kar malce športno navihan sopotnik (sport). Po drugi strani vas je veliko bolj zanimal test tuscona v izvedbi 1.6 T-GDI PHEV 4WD impression, ki se je uvrstil med top 20 najbolj branih testov leta 2023.