Kakšne trike uporabljajo trgovci?

V trgovino se nikoli ne odpravite s praznim želodcem, sicer bo hitro prazna tudi vaša denarnica.
Fotografija: Hitro se lahko ujamete v marketinško 'past' in zapravite več, kot ste nameravali. Foto: Prostock-Studio/Getty Images
Odpri galerijo
Hitro se lahko ujamete v marketinško 'past' in zapravite več, kot ste nameravali. Foto: Prostock-Studio/Getty Images

Ste tudi vi opazili, da veliko več zapravite v trgovini, če se tja odpravite lačni? Ste se kdaj vprašali, kateri psihološki dejavniki vplivajo na vaše nakupne odločitve? Le malo ljudi ve, da se trgovci poslužujejo posebnih tehnik, s katerimi vas prepričajo da porabite več. Učinki barv in glasbe, zvito pozicioniranje izdelkov in lažni popusti so le nekateri najpogostejši marketinški triki, ki vas udarijo po žepu bolj kot si mislite.

image_alt
V hrvaškem Konzumu tudi evri

V potrošniškem labirintu

Zakorakali ste v širno prostranstvo supermarketa, kaj potem? Greste na lov za osnovna živila, a ste obtičali v neskončnem labirintu potrošništva in potrebujete dobro fizično kondicijo, da najdete pločevinko fižola. Končno pridete do police in ko je tam, nov šok. Znašli ste se pred nemogočim logičnim zapletom: katero pločevinko fižola izbrati med 15 ali več ponujenimi možnostmi? Manjši, večji, uvoženi, domači, v akciji ali ne, enaka cena, a različna teža.

Tisoč vprašanj, tisoč odgovorov in vse za samo eno konzervo fižola. Temu sicer rečemo »analitična paraliza« in je nekaj, zaradi česar si tržniki zadovoljno manejo roke. Ko kupec sprejme naglo odločitev na podlagi intuicije, pogosto sprejme zase slabo, a za prodajalca dobro odločitev, navaja hrvaški portal Index.  

Pozicioniranje izdelka

Eden najpomembnejših marketinških trikov je zvito pozicioniranje izdelkov. Psihologi so prepričani, da se kupci navadijo na lokacijo izdelka, zato jih lahko drugačno pozicioniranje zmede. Namreč, če potrebujete več časa za navigacijo v prostoru, je večja verjetnost, da boste porabili več denarja.

Zakaj je sadje postavljeno na začetku trgovine? Foto: Leon Vidic/DELO
Zakaj je sadje postavljeno na začetku trgovine? Foto: Leon Vidic/DELO

Najdražji izdelki so praviloma postavljeni v višini oči, tako kot tiste pregrešno dobre čokoladice ob blagajni, ki jih vaši otroci zlahka dosežejo in vam tako olajšajo denarnico. 

Podoben in zelo uspešen trik je tudi, da so izdelki v akciji zloženi ob glavnih prehodih, saj se jim tako kupci težko izognijo in ne da bi preveč razmišljali o dejanskem prihranku, padejo na ponudbo 'dva izdelka za ceno enega'.

Psihologija barv

Ste se kdaj vprašali, kaj je prva stvar, ki jo opazite, ko vstopite v supermarket? Večinoma gre za sadje in zelenjavo. Ah, te lepe barve in vonji, občutek svežine in domačnosti, kot da bi stopili v veličasten vrt. 

Tudi glasba ima psihološki učinek. Psihologi so ugotovili, da kupci zaradi počasnejše glasbe hodijo počasneje, kar pomeni, da se dlje zadržijo v trgovini in posledično več kupijo.

Nedavna raziskava je pokazala, kako močno glasba vpliva na nakupovanje. V enem supermarketu so vrteli francosko, v drugem pa nemško glasbo. Uganite, kje se je povečala prodaja francoskega vina.

image_alt
75 odstotkov trgovcev v 2 letih načrtuje plačila s kriptovalutami

Nizke cene

Ste opazili, da se skoraj vse cene začnejo z devetko? Še en trik s katerim prepričajo kupca da kupuje ceneje. Na primer, če izdelek stane 9,89, se boste osredotočili na devetko in ne boste 'dojeli' da izdelek v pravzaprav stane skoraj 10 evrov.

Na podoben način veliko kupcev nasede na oznako, da je izdelek trenutno veliko cenejši, kot pred akcijo. Pa je bil prej res dražji?

Trikov je veliko, če se vam ne uspe izogniti vsem, pa se vsaj držite zlatega pravila, da se v trgovino nikoli ne odpravite s praznim želodcem, sicer bo hitro prazna tudi vaša denarnica.

image_alt
Zaupanje potrošnikov pada

Več iz rubrike