Frida Kahlo (1907–1954) je postala prava ikona v poznih 70. letih preteklega stoletja in velja za nacionalni simbol v Mehiki, je za seboj pustila najmanj 140 slik ter na ducate risb in študij. Njene slike, 55 izmed njih je avtoportretov, pogosto vsebujejo simbolne upodobitve telesnih in duševnih ran. Kot je dejala, nikoli ni slikala sanj, slikala je svojo resničnost. Foto: Wikipedia
Frida Kahlo (1907–1954) je postala prava ikona v poznih 70. letih preteklega stoletja in velja za nacionalni simbol v Mehiki, je za seboj pustila najmanj 140 slik ter na ducate risb in študij. Njene slike, 55 izmed njih je avtoportretov, pogosto vsebujejo simbolne upodobitve telesnih in duševnih ran. Kot je dejala, nikoli ni slikala sanj, slikala je svojo resničnost. Foto: Wikipedia

Frida Kahlo Corporation (FKC) kot odškodnino zahteva ves povezan dobiček ali dva milijona dolarjev (1,83 milijona evrov) za vsako kršitev blagovne znamke. Podjetje so leta 2004 ustanovili slikarkina nečakinja in naslednica Isolda Pinedo Kahlo, Isoldina hči Maria Cristina Romeo Pinedo in venezuelski poslovnež Carlos Dorado, s ciljem komercializacije in licenciranja "blagovne znamke Fride Kahlo". V skorajda nenehnem boju za ohranitev nadzora nad podobo te znamenite umetnice je FKC zaščitil več vidikov njene identitete – vključno z imenom in podobo.

Medsebojno povezana skupina ponarejevalcev?
FKC v tej najnovejši tožbi trdi, da je mreža spletnih trgovcev delovala pod "izmišljenimi imeni" z namenom prodaje izdelkov na Amazonu in drugih platformah. Izdelke naj bi nabavljali pri "skupnem viru", z medsebojnim sodelovanjem pa naj bi se izognili pravnemu nadzoru.

Frida Kahlo je kot mlada umetnica stopila v stik s svojim vzornikom in takrat že slavnim slikarjem, Diegom Rivero. Ta je v dekletu prepoznal izjemen talent, jo podpiral in se kmalu z njo tudi romantično zapletel. Nenavadni par se je kljub neodobravanju njene družine poročil leta 1929, se pozneje ločil in se leta 1940 znova poročil. Foto: Wikipedia Commons
Frida Kahlo je kot mlada umetnica stopila v stik s svojim vzornikom in takrat že slavnim slikarjem, Diegom Rivero. Ta je v dekletu prepoznal izjemen talent, jo podpiral in se kmalu z njo tudi romantično zapletel. Nenavadni par se je kljub neodobravanju njene družine poročil leta 1929, se pozneje ločil in se leta 1940 znova poročil. Foto: Wikipedia Commons

Podjetje nadalje trdi, da so tem prodajalcem skupni "edinstveni identifikatorji", ki nakazujejo, da gre za "medsebojno povezano skupino ponarejevalcev, ki delujejo usklajeno". V tožbi piše še, da ti akterji "medsebojno komunicirajo ter redno sodelujejo v klepetalnicah in na spletnih forumih glede taktik za upravljanje več računov, izogibanje odkritju, glede čakajočih sodnih postopkov in morebitnih novih tožb," navaja Artnet.

Komercialne aspiracije v nasprotju s slikarkino protikapitalistično držo
O aktualni tožbi je za portal Courthouse News prvi poročal Dave Byrnes, ki je že pred nekaj leti poudaril, da je umetniška in politična zapuščina Fride Kahlo kot ostre protikapitalistke pogosto zapletla FKC-jeva komercialna prizadevanja. Leta 2019 je denimo ljudska umetnica Cristine Melo vložila zvezno tožbo proti FKC-ju v Kaliforniji, v upanju, da bo preprečila poskuse podjetja, ki ji je želelo preprečiti spletno prodajo slik, pri ustvarjanju katerih jo je navdihnilo delo te mehiške slikarke.

Cristine Melo je Dorada obtožila, da je s svojo poslovno žilico "prevaral" družino Kahlo, da mu je dopustila nadzor nad zapuščino Fride Kahlo. Kot je še dodala, je bila sama Frida Kahlo "znana po tem, da je dajala prednost in podpirala umetnine in obrt lokalnih obrtnikov" kot del svoje neomajne politične drže. Nina Shope, prav tako ljudska umetnica, pa je vložila podobno zvezno pritožbo v Koloradu, v upanju, da bo zaščitila svoje ročno izdelane lutke Fride Kahlo pred korporacijo, ki je podpirala lansiranje Barbike s podobo Fride Kahlo, izdelane v sodelovanju z Mattelom. Obe umetnici sta po sklenitvi poravnave s FKC-jem odstopili od svojih tožb.