BMW iX5
Po uspehu iX5 BMW nadaljuje z razvojem pogona na vodik
Po pozitivnem sprejemu prototipnega iX5 želi BMW serijski model na vodik postaviti na ceste do konca tega desetletja.
Torek, 12. september 2023
Pri BMW-ju ugotavljajo, da je 80 BMW-jev iX5 na vodik naredilo dober vtis na potencialne kupce, zato bodo nadaljevali z razvojem te tehnologije. Vodja programa za vodikovo tehnologijo pri BMW-ju, Juergen Guldner je za Automotive News povedal, da pogon na vodik predstavlja alternativo baterijsko gnanim električnim vozilom, ki sama ne bodo zmogla zadovoljiti vseh potreb.
Skupina uporabnikov iz Nemčije, Kalifornije in z Bližnjega vzhoda je imela možnost preizkusiti floto modela iX5 in deliti svoje izkušnje. Všeč jim je bil stalen doseg tako v poletnih kot v zimskih mesecih, tisti v toplejših podnebjih pa so pohvalili dejstvo, da uporaba klimatske naprave ne vpliva na porabo energije in posledično ne zmanjšuje dosega.
Čeprav nekateri proizvajalci ne verjamejo v vodik, denimo pri Volkswagnu, kjer so izjavili, da bodo stavili vse na baterijska električna vozila, pri BMW-ju nadaljujejo z razvojem in napovedujejo serijsko proizvodnjo. Pred kratkim predstavljena platforma za električna vozila neue klasse bi lahko omogočala tudi vgradnjo pogona na vodik. Ob tem želijo BMW-jevi inženirji doseči, da bi rezervoarji zasedali le toliko prostora, kot je namenjen baterijam.
Bavarci želijo predstaviti serijski model na vodik do leta 2030. Da bi to dosegli so se združili s Toyoto, pri čemer ima iX5 vgrajene gorivne celice tega japonskega proizvajalca. Ob tem tudi Toyota želi razširiti paleto vozil na vodik. Trenutno ponuja le model mirai, do konca tega desetletja pa naj bi se mu pridružil še hilux na vodik.