Predstavitve

Ponovno prednost v tehniki

Audi A8: slovenska predstavitev

Audi z novim A8 v ospredje ponovno postavlja znani slogan, le da je novodobna definicija tehnike precej širša, kot je bila na primer v začetku tega tisočletja.

Audi A8 (15)Za začetek tokrat opravičilo. Glede na vreme v teh dneh celo pri najboljši volji in neprestanem čiščenju testnega avtomobila nisem uspela narediti niti ene fotografije zunanjosti, kjer bi bile linije novega Audija A8 lepo vidne. Zato vse, ki si želite ogleda fotografij, preusmerjam na prispevek, kjer smo prvič predstavili četrto generacijo luksuzne limuzine, na istem mestu pa boste našli tudi nekaj več besed o njenih tehničnih značilnostih.

Če vam je v kakršnokoli tolažbo, niste prikrajšani samo vi. Kljub temu, da je sneženje zunaj sicer ustvarjalo idealne razmere za preizkus zmogljivosti pogona quattro, smo v vožnji vsak na svoj način morali sprejeti določene omejitve glede uporabe testnih avtomobilov. Navsezadnje nihče ne bi želel imeti na vesti katerega od lepotcev, ki so praviloma stali od kakšnih 160 tisoč evrov dalje. Na cestah pa smo včeraj videli marsikaj …

Čas za novo podobo in poimenovanje 

Audi A8 (9)Audi A8 je pri znamki prvi v mnogih stvareh, na tem mestu pa velja poudariti dve. Gre za prvi model, ki je nastal pod taktirko Marca Lichteja, vodje oblikovanja in znanilca bolj svežih pristopov, kakršne je pokazal že leta 2014 v konceptu Prologue. Oblikovalske spremembe lahko pri znamki pričakujemo tudi v prihodnje, saj je med drugim tudi Lichte pred kratkim napovedal, da se bodo njihovi modeli bolj razlikovali med seboj in bodo tudi sicer manj zadržani kot doslej.

Poleg tega Audi z A8 uvaja novo poimenovanje modelov, s katerim želijo poenotiti oznake za vse pogonske različice. Za začetek sta tako kupcem na voljo bencinska izvedenka 55 TFSI quattro (3,0-litrski šestvaljnik z 250 kW moči in 500 Nm navora) in 50 TDI quattro (3,0-litrski šestvaljnik z 210 kW moči in 500 Nm navora), ki se jima bodo kasneje priključili modeli A8 L W12 (430 kW), A8 L 60 e-tron (330 kW), A8 60 TDI (320 kW) in A8 60 TFSI (338 kW). Tako bencinski kot dizelski motorji so opremljeni s pasivno 48-voltno blago hibridno tehnologijo, vsi modeli pa imajo serijsko štirikolesni pogon quattro ter 8-stopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Opcijsko sta v A8 med ostlimi sistemi na voljo tudi dinamično štirikolesno krmiljenje in AI aktivno podvozje.


A8 (A8 L) v številkah – dolžina: 5.172 mm (5.302 mm), širina: 1.945 mm, višina: 1.473 mm (1.488 mm), medosna razdalja: 2.998 mm (3.128 mm), prostornina prtljažnika: 505 l.


Konstrukcijsko Audi A8 sloni na zasnovi Space Frame ter ima 58 % karoserije sestavljene iz aluminijastih delov; sestavo dopolnjujejo plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni, magnezij in jekla visoke trdnosti. Rezultat je struktura, ki je v primerjavi s predhodnikom lažja ter skoraj za četrtino bolj trdna, kar vpliva tako na vodljivost kot tudi na udobje v vožnji.

Skrb za potnike

Audi A8 (20)Glede na namen limuzine, kot je A8, je jasno, da so inženirji posvetili veliko pozornosti notranjosti. Za začetek so potnikom olajšali vstopanje v avtomobil, saj so podaljšali zadnja vrata. Daljša v primerjavi s predhodnikom je tudi medosna razdalja, poleg tega pa prečiščene vodoravne linije v notranjosti še poudarjajo vtis prostornosti. Vrhunec ponudbe v skrbi za počutje potnikov predstavlja zadnji desni sedež s funkcionalnostmi počivalnika, ki je na voljo samo v podaljšani različici ter ima poleg številnih možnosti nastavljanja še oporo za noge na naslonskem delu sovoznikovega sedeža, potnik pa si med drugim lahko na njem omisli tudi masažo hrbta ali ogrevanje in masažo stopal.

Za zabavo potnikov na zadnjih sedežih po želji in potrebah skrbita dva tablična računalnika ter daljinski upravljalnik v sredinskem naslonu za roko, ki poleg nastavljanja številnih funkcij za prilagajanje udobja in spremljanje podatkov infozabavnega sistema deluje tudi kot mobilni telefon.

Naslednja generacija MMI

Audi A8 (21)Audi A8 v sprednjem delu skoraj nima več fizičnih stikal, upravljanje poteka z uporabo vmesnika MMI touch response preko dveh velikih zaslonov na dotik (zgornji  10,1-palčni in spodnji 8,6-palčni), ki se na voznikov dotik odzivata z rahlim potresavanjem. Ob izbiranju znakov po virtualni tipkovnici sistem sprejema ukaze tudi z razbiranjem na zaslon zapisanih znakov ali preko naprednega glasovnega upravljanja.

Stanju tehnologije v vozilu sledi tudi pametni navigacijski sistem s procesorjem K1 podjetja Nvidia ter kartografije Here, ki so jo od finske Nokie prevzeli vsi trije nemški proizvajalci prestižnih avtomobilov ter jo postavili v osrčje bodočega sistema komunikacije med vozili. Zbiranje, obdelava in posredovanje informacij s cest bo pomenilo nov vir informacij v realnem času ter bo lahko pripomoglo k varnejšim in udobnejšim potovanjem.



Matjaz KormanSlovenske predstavitve A8 se je udeležil tudi dr. Matjaž Korman, ki je v Ingolstadtu zadolžen za razvoj lastnosti, funkcionalnosti in inovacij konceptnih vozil. Nasmejani Mariborčan je bil navdušen nad vremenskimi razmerami, saj pravi, da so to za “Audijance” super pogoji. Med drugim je povedal, da so v Audiju interno že videli nekaj oblikovnih idej za prihajajoče modele, zato se veselijo prihodnosti, poleg tega pa je poudaril pomen digitalizacije, ki je postala podlaga za razvoj uporabnih funkcij ter prinaša uporabnikom veliko prednost, proizvajalcem pa del pogače na rastočem trgu. Z nami je delil tudi nekaj anekdot iz razvoja, med drugim tisto, kako se lahko človek po delu sprosti ob gledanju nogometne tekme, kjer za projekcijo na zid domače garaže poskrbijo kar Audijevi zmogljivi HD žarometi. Ko je govora o samovozečih avtomobilih na cesti, smo se premaknili proti letu 2020, saj bodo do takrat predvidoma prilagojeni tako fizični kot tudi pravni okvirji za tovrstno organizacijo cestnega prometa. Na področju pogonov pa verjame, da je prihodnost v kombinacijah konvencionalnih in alternativnih rešitev, ki lahko uporabnikom omogočijo optimalno delovanje v različnih pogojih.


Avtomobilska pamet

Ne zdi se mi smiselno, da bi naštevala vseh 41 asistenčnih sistemov, ki si jih lahko omislijo uporabniki novega A8. Lahko pa zapišem, da za njihovo delovanje skrbijo podatki iz 24 senzorjev ter ponovim nekaj, kar ste zagotovo že večkrat prebrali: ko bo zakonodaja dohitela današnje stanje tehnike, bo Audi A8 uporabnikom lahko nudil udobje tretje stopnje avtonomne vožnje.

Do hitrosti 60 km/h namreč lahko sistem AI Pilot za dlje časa prevzame vožnjo na avtocestah oziroma cestah za motorna vozila s fizično ločenimi pasovi ter samostojno opravi z zgoščenim prometom, saj speljuje, pospešuje, obrača volan in zavira na svojem voznem pasu – edina naloga voznika je, da ostane dovolj pozoren in prevzame vožnjo, če sistem to od njega zahteva. Med pametne sisteme takšne vrste spadata še daljinsko vodeni parkirni pilot in daljinsko vodeni garažni pilot, v ozadju delovanja vseh asistenčnih sistemov pa je krmilnik, ki za svoje delovanje, poleg radarskih senzorjev,  sprednje kamere in ultrazvočnih senzorjev, uporablja še laserski čitalnik.

Za občutek še cene: na našem trgu se pričenjajo pri 107.500 evrih za A8 55 TFSI quattro, doplačilo za podaljšano različico znaša dobrih šest tisočakov. Vse ostalo pa si lahko ogledate v ceniku na tej povezavi.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

10 komentarjev za "Ponovno prednost v tehniki"


frgo
6 leta 2 meseci nazaj

zasloni so preizkušeni na opicah

100% so varni

6 leta 2 meseci nazaj

Najbolj vulgarna opcija za polnoritneže.

pleomax
6 leta 2 meseci nazaj

Ko je govora o pežoju,se takoj obregnete ob to,kako ta ekran ni varen za vožnjo,ker umikaš pogled,a tukaj pa ko moraš gledati na 2 ekrana in oba sta nizko,sploh za klimo zelo nizko,pa noben ne opazi kako zelo moraš šele tukaj odmakniti pogled s ceste…

DS_2009
6 leta 2 meseci nazaj

S strani več tujih novinarjev je bilo kar nekajkrat pograjano, da sta osrednja zaslona na dotik prenizko postavljena in onemogočata normalno uporabo med vožnjo ker odvračata pogled s cestišča. Zame to ni nobena prednost v tehniki ampak kvečjemu korak nazaj. Če ze v tem razredu potem definitivno razred S.

6 leta 2 meseci nazaj

Dober je tale audi ni kaj…ampak kaj za hudiča je pičilo avto industrijo s temi fejk zaključki izpuhov? Res niti na avtih za 100 in več jurjev nemorejo zadeve narediti kot se šika?

 
Zamudnik
Še tretji