V galeriji RRRudolf na Vojašniški ulici v Mariboru bodo popoldne odprli razstavo fotografinje Maje Šivec z naslovom Ujma, ki jo je uredila kustosinja Tatjana Pregl Kobe in bo na ogled do 12. septembra. Kot je slednja povedala pred odprtjem, gre za pripoved o uničujočih posledicah vodnega divjanja.

Z nizanjem podob deroče in v dneh po ujmi umirjene, a z ostanki razdejanja nasičene reke, se je fotografinja, znana predvsem po umetniških fotografskih ciklih ženskih in moških teles, poklonila svoji Dravi. Reki, ki ji že 14 let posveča fotografsko pozornost z namenom osveščanja, da se ohrani naravna in čista.

Kot je pred odprtjem zapisala Pregl Kobe, je ujmo, kakršne si niti v najbolj morastih sanjah ne bi mogli zamisliti, mogoče razumeti tudi kot povabilo k refleksiji o podnebnih spremembah, kot spodbudo k izboljšanju infrastrukture in kot lekcijo o pomenu osveščanja in sodelovanja.

“Vemo, da plazovi še niso rekli zadnje besede, da se reka le pretvarja, da je ukročena, da so preštevilni bregovi razrahljani in utrujeni, in da prav kmalu prihaja jesen, z njo pa klasične padavine, dvig vodostaja in hudourniki,” meni kustosinja, ki dodaja, da ob poplavah prizadeti ne smejo ostati pozabljeni.

Socialno-dokumentarna fotografija je bila v drugi polovici prejšnjega stoletja zelo razširjena fotografska zvrst, nekateri družbeno bolj angažirani fotografi se je še danes lotevajo na različne načine. Tako zasnovane dokumentarne fotografije so nastale tudi ob zadnji ujmi, in sicer v samem centru dogajanja, objavljene so bile v medijih in na različnih družbenih omrežjih.

Maja Šivec se je po študiju ekonomije povsem posvetila kreativni fotografiji in leta 2013 pridobila naslov profesorice likovne pedagogike. Dalj časa je bila zaposlena v Fotoklubu Maribor, od leta 2013 do 2017 pa je bila članica izvršnega odbora Fotografske zveze Slovenije. Doslej je imela že več kot 50 samostojnih razstav, skupinsko pa je razstavljala tako doma kot v tujini.

STA