Nagrada OHO, ki jo podeljuje Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., je članica mednarodne mreže Young Visual Artist Award, v katero so povezane nevladne organizacije osrednje in vzhodne Evrope. Newyorško rezidenco pripravljajo v sodelovanju z ameriškima partnerjema Trust for Mustual Understanding New York in Residency Unlimited New York, ki organizira in koordinira bivanje in ustvarjanje umetnikov v ZDA. Foto: Center in galerija P74
Nagrada OHO, ki jo podeljuje Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., je članica mednarodne mreže Young Visual Artist Award, v katero so povezane nevladne organizacije osrednje in vzhodne Evrope. Newyorško rezidenco pripravljajo v sodelovanju z ameriškima partnerjema Trust for Mustual Understanding New York in Residency Unlimited New York, ki organizira in koordinira bivanje in ustvarjanje umetnikov v ZDA. Foto: Center in galerija P74

Nominiranke za nagrado skupine OHO 2020 so Živa Drvarič, Đejmi Hadrović, Nika Ham in Živa Božičnik Rebec. O izboru je letos odločala strokovna žirija v sestavi Polonca Lovšin (sodobna vizualna umetnica), Iza Pevec (kustosinja in kritičarka) in Bojana Piškur (kustosinja in piska).

Zaradi trenutnih izrednih razmer je bilo letošnje prvo žiriranje nagrade skupine OHO izvedeno na poseben način. Žirija je tako v petek svoje prvo srečanje opravila prek videokonference in soglasno izbrala nominiranke, so sporočili iz Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E., ki podeljuje nagrado.

Leta 2005 ustanovljeno nagrado podeljujejo za kakovostno in inovativno umetniško delo, ustvarjeno v zadnjih dveh letih. Vsakoletnemu nagrajencu omogočijo dvomesečno umetniško rezidenco v New Yorku, ki ji sledi samostojna razstava v Galeriji P74.

Živa Drvarič, Emptiness (projections of impossible ways of existing) I, 2020, dve steklenici, 27 x 8 cm. Foto: Živa Drvarič/Center in galerija P74
Živa Drvarič, Emptiness (projections of impossible ways of existing) I, 2020, dve steklenici, 27 x 8 cm. Foto: Živa Drvarič/Center in galerija P74

Lani so z nagrado OHO ovenčali fotografa Tadeja Vaukmana, leto prej pa Nežo Knez, ki za svoj umetniški izraz uporablja različne medije.

Kdo so letošnje nominiranke?
Leta 1988 rojena Živa Drvarič je zaključila študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2018 končala tudi magistrski študij. Izobraževala se je še na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju in na Visoki šoli za likovno umetnost Städelschule v Frankfurtu na Majni. Sodelovala je na številnih skupinskih razstavah v Frankfurtu, na Dunaju, v Regensburgu in drugje, samostojno pa je razstavljala v mariborskem UGM Studiu in v murskosoboškem MIKK-u.

Leta 1991 rojena Nika Ham je magistrirala na oddelku za slikarstvo na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. V šolskem letu 2013/2014 se je študijsko izpopolnjevala na Winchester School of Art v Angliji, med študijem pa je sodelovala na več skupinskih in samostojnih razstavah. Zadnja štiri leta je vodja grafičnega oddelka dunajskega filmskega festivala LET'S CEE, sodeluje z umetniško skupino Laibach in dela v Moderni galeriji. V zadnjih letih je prešla z medija slikarstva na video, digitalno umetnost in performans. S svojim telesom orisuje prostor kulturnih institucij, za video pa uporablja posnetke nadzornih kamer, praviloma dostopne le nadzorovalcu.

Nika Ham, SKVOT, 2018, MFRU, Media Nox, Maribor. Foto: Nika Ham/Center in galerija P74
Nika Ham, SKVOT, 2018, MFRU, Media Nox, Maribor. Foto: Nika Ham/Center in galerija P74

Leta 1988 rojena Đejmi Hadrović je študirala na Univerzi na Primorskem, nato na linški Univerzi za umetnost in industrijski dizajn, trenutno pa je doktorska kandidatka na dunajski Akademiji za likovno umetnost. Je prejemnica več mednarodnih nagrad. S samostojnimi razstavami se je predstavila v Ljubljani na lanskem trienalu sodobne umetnosti U3 v Moderni galeriji, pa tudi v Trbovljah in na Dunaju. Sodelovala je na več skupinskih razstavah v Ljubljani, Novem mestu, Mariboru, Linzu in na Dunaju.

Đejmi Hadrović, CHIMNEY SWEEPING, 2020, PERFORMANCE, 15 min., MSUV – Museum of Contemporary Art Vojvodina, Serbia. Foto: Marko Ercegović
Đejmi Hadrović, CHIMNEY SWEEPING, 2020, PERFORMANCE, 15 min., MSUV – Museum of Contemporary Art Vojvodina, Serbia. Foto: Marko Ercegović

Leta 1991 rojena Živa Božičnik Rebec je diplomirala na smeri Unikatno oblikovanje – steklo in keramika na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer je opravljala tudi magistrski študij kiparstva. Razstavljala je doma in v tujini, med drugim v MG+MSUM-u (2019), novomeški Galeriji Simulaker (2017), Galeriji Škuc (2018), na Gradu Cmurek (2015) in na mednarodni kanadski razstavi Fashion/Art Toronto (2014). Lani je bila rezidentka praškega centra Karlin Studios.

Živa Božičnik Rebec, Smudge (2019), Brush (2019), fotografija z razstave Topical Applications 2 v MSUM-Prepih. Foto: Lara Žitko
Živa Božičnik Rebec, Smudge (2019), Brush (2019), fotografija z razstave Topical Applications 2 v MSUM-Prepih. Foto: Lara Žitko

Kot so še zapisale članice žirije, so bile letošnje prijave raznolike in kakovostne. Po njihovem mnenju je opazna menjava generacij, v ospredje stopajo nove generacije talentiranih mladih, ob tem pa so posebej opozorile na dela Lare Papov.