Prevozi

Mercedes-Benzovi dragulji na razstavi

Praznovanje za ljubitelje klasičnih avtomobilov v mestu Karlsruhe: Mercedes-Benz Trucks z najzanimivejšimi starodobniki na »slovesnosti v spomin Carlu Benzu«

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

Avtor
22.07.2023 19:24
Dopolnjeno: 23.07.2023 08:21
Čas branja: 5 min
Mercedes-Benzovi dragulji na razstavi
Mercedes-benz L 315 je težko tovorno vozilo s prednjim motorjem. Skupno je bilo v tovarni Gaggenau med letoma 1950 in 1958 izdelanih več kot 13.700 vozil s kesonom, vozil s prekucnikom in cestnih vlečnih vozil s pogonom na zadnja kolesa ter ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki so se od leta 1950 do 1955 tržila pod oznako L 6600. L315 je bil le eden od peterice draguljev družbe Mercedes-Benz Trucks na slovesnosti v spomin Carlu Benzu. Foto: Daimler Truck Global Communicati

Mercedes-Benz Trucks Classic je na tradicionalni slovesnosti v spomin Carlu Benzu predstavil pet najzanimivejših Mercedes-Benzovih klasičnih tovornih vozil. Pet predstavnikov 125-letne zgodovine izdelovanja tovornih vozil je pred kuliso palače Karlsruhe dokazalo, da so tudi tovornjaki lahko zelo privlačni za poznavalce in splošno množico.

»Veseli nas, da smo se lahko te slovesnosti v čast enemu od ustanoviteljev našega podjetja prvič udeležili kot Mercedes-Benz Trucks Classic,« je povedal Bernd Hufendiek, ki je v podjetju Mercedes-Benz Trucks Classic odgovoren za podporo za vozila. »Zlasti smo ponosni, da na dogodku predstavljamo pet draguljev iz naše kolekcije, od katerih bodo nekateri do konca leta razstavljeni v našem centru za pomoč strankam v Wörthu.« Tradicionalna prireditev je bila organizirana v čast izumitelju motornega vozila Carlu Benzu.

Ugledno mesto za ugledno peterico

Peterica redkih tovornjakov iz tovarne tovornih vozil Mercedes-Benz v Wörthu je bila razstavljena tik ob vhodu na prireditev, blizu kipa Karla Friedricha, kamor je bila pripeljana iz Wörtha. Ob slovesnosti v spomin Carlu Benzu se je na trgu pred palačo zbralo skoraj 400 udeležencev. Klasični avtomobili, izdelani pred letom 1973 – med njimi številni s trikrako zvezdo – so privabili več deset tisoč obiskovalcev.

Najstarejši razstavni model na trgu pred palačo v Karlsruheju je bil L 3000 S s kesonom iz leta 1939, eden od približno 16.500 izdelanih. Črka »S« pomeni standardno, torej vozilo s pogonom na zadnja kolesa. Dizelski motor OM 65 z ločenim zgorevalnim prostorom, štirimi zaporednimi valji in delovno prostornino 4.850 kubičnih centimetrov zagotavlja moč 51 kilovatov (70 konjskih moči), kombiniran je s petstopenjskim menjalnikom. To konvencionalno grajenemu tritonskemu vozilu z letvenim okvirjem in togimi premami omogoča pospeševanje do 70 kilometrov na uro. Že takrat so si inženirji Mercedes-Benza močno prizadevali za čim manjšo porabo dizelskega goriva pri tovornih vozilih: z 18 litri na 100 prevoženih kilometrov pri modelu L 3000 S so v tistem času dosegli rekordno vrednost.

L 5000 s takrat najsodobnejšo opremo

Leta 1951 je luč sveta ugledal Mercedes-benz L 5000 z delovno prostornino 7.274 kubičnih centimetrov, močjo 88 kilovatov (120 konjskih moči) in nosilnostjo pet ton, ki je bil v Karlsruheju na ogled kot vozilo s kesonom s ponjavo. Poleg tega se lahko ta nadgrajeni naslednik modela L 4500 pohvali z opremo, ki je takrat veljala za najsodobnejšo. Vozilo je bilo izdelano v tovarni Gaggenau. Osnovna izvedba tega šestvaljnega vrstnega motorja z ločenim zgorevalnim prostorom, ki so jo zaznamovale zaobljene oblike, se je obdržala več kot 20 let in se proizvajala do leta 1963.

Mercedes-benz L 315 je težko tovorno vozilo s prednjim motorjem. Skupno je bilo v tovarni Gaggenau med letoma 1950 in 1958 izdelanih več kot 13.700 vozil s kesonom, vozil s prekucnikom in cestnih vlečnih vozil s pogonom na zadnja kolesa in ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki so se od leta 1950 do 1955 tržila pod oznako L 6600. Na »slovesnosti v spomin Carlu Benzu« je bila razstavljena izvedba vozila s prekucnikom Mercedes-Benz LAK 315 z vsekolesnim pogonom iz leta 1955. Značilen je model s šestvaljnim motorjem OM 315 z ločenim zgorevalnim prostorom z močjo 107 kilovatov (145 konjskih moči) in delovno prostornino 8.276 kubičnih centimetrov. Leta 1957 je bil liniji dodan model tovornega vozila s kabino nad motorjem s pogonom na zadnja kolesa, ki je bil proizveden v 2.480 primerkih.

Redek primerek z vzdevkom stonoga

V Karlsruheju je bil na ogled tudi redki primerek tovornega vozila z zabojnikom čokolade mauxion z vzdevkom »stonoga«. Triosni 16-tonski tovornjak mercedes-benz LP 333 iz leta 1960 je eno redkih tovornih vozil s kabino nad motorjem in z dvojno sprednjo premo, ki še obstajajo in so tudi še vozna.

Takrat je bilo izdelanih samo 1.833 primerkov te izjemne serije tovornih vozil, in sicer kot rešitev v sili zaradi zakonodaje, ki jo je uvedel tedanji minister za promet Hans-Christoph Seebohm, da bi se dosegla večja nosilnost ob enaki dovoljeni skupni masi vozila. Šestvaljni dizelski motor OM 326 z ločenim zgorevalnim prostorom, delovno prostornino 10.809 kubičnih centimetrov in močjo 147 kilovatov (200 konjskih moči) tovornjaku omogoča največjo hitrost 84 kilometrov na uro. Prenos moči zagotavljata šeststopenjski menjalnik in pogon na zadnja kolesa.

Najmlajši član star »le« 58 let

»Najmlajši« član družine Mercedes-Benzovih tovornih vozil, ki so bila na ogled v Karlsruheju, je bil LP 608, lahko vozilo s kesonom s kratko, kockasto voznikovo kabino nad motorjem iz leta 1965. Model iz te serije v enaki barvi je bil prvo tovorno vozilo, ki je bilo 14. julija 1965 proizvedeno v tovarni v Wörthu. Najpomembnejši podatki o eksponatu: štirivaljni vrstni motor OM 314 z direktnim vbrizgom, močjo 59 kilovatov (80 konjskih moči) in delovno prostornino 3.783 kubičnih centimetrov, petstopenjski menjalnik, pogon na zadnja kolesa in največja hitrost 80 kilometrov na uro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mercedes-Benz zaradi napake prizemljil milijon avtov, v Sloveniji jih je prek tisoč
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes-Benz zaradi napake prizemljil milijon avtov, v Sloveniji jih je prek tisoč 2

Mercedes-Benz bo zaradi nevarnosti korozije na zavornem ojačevalcu moral vpoklicati okoli milijon avtomobilov. Za katere modele gre?

FINANCE
Avto
Zmagovalec se je vrnil v drugačne razmere
Avto
AvtoMiloš Milač Zmagovalec se je vrnil v drugačne razmere

Kandidat za managerski avto leta 2022: Mercedes-Benz razred S

FINANCE
Avto
Mercedes-Benzov zarečeni kruh v pravem trenutku
Avto
AvtoMiloš Milač Mercedes-Benzov zarečeni kruh v pravem trenutku 2

Mercedes-Benz se krepi v razredu, kjer tekmeci izginjajo ali pa jih žene le elektrika. Kljub obljubi, da bo rezal cenejše modele, zadnje čase krepi ravno ta razred. Med kompaktnimi potniškimi dostavniki ima že dva modela, nov je razred T.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov
Avto
AvtoMiloš Milač O zahtevnem slovenskem kupcu, paradoksu športnih terencev in električnih avtov 1

(Intervju) Jaka Kavčič, generalni direktor Emil Frey Avtocentra, o zahtevnosti in navadah slovenskega kupca, spremembah na trgu avtomobilov, cenah, elektriki, športnih terencih in dizelskih motorjih

FINANCE
Avto
Ravno pravšnje spremembe mercedes-benza GLC
Avto
AvtoAndraž Zupančič Ravno pravšnje spremembe mercedes-benza GLC 2

Mercedes predstavlja svojo novo pridobitev v segmentu prestižnejših križancev. Avtomobil ponuja marsikaj, od hibridnega pogonskega sklopa do štirikolesnega pogona. Vse to za ceno od 61.900 evrov.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz bi bil še bolj prestižen, kako se bo tega lotil?
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes-Benz bi bil še bolj prestižen, kako se bo tega lotil?

Avtomobilski velikan se vrača k svojim koreninam; v prihodnje se bo posvečal dražjim avtomobilom

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.