Mercedes-Benz Trucks Classic je na tradicionalni slovesnosti v spomin Carlu Benzu predstavil pet najzanimivejših Mercedes-Benzovih klasičnih tovornih vozil. Pet predstavnikov 125-letne zgodovine izdelovanja tovornih vozil je pred kuliso palače Karlsruhe dokazalo, da so tudi tovornjaki lahko zelo privlačni za poznavalce in splošno množico.
»Veseli nas, da smo se lahko te slovesnosti v čast enemu od ustanoviteljev našega podjetja prvič udeležili kot Mercedes-Benz Trucks Classic,« je povedal Bernd Hufendiek, ki je v podjetju Mercedes-Benz Trucks Classic odgovoren za podporo za vozila. »Zlasti smo ponosni, da na dogodku predstavljamo pet draguljev iz naše kolekcije, od katerih bodo nekateri do konca leta razstavljeni v našem centru za pomoč strankam v Wörthu.« Tradicionalna prireditev je bila organizirana v čast izumitelju motornega vozila Carlu Benzu.
Ugledno mesto za ugledno peterico
Peterica redkih tovornjakov iz tovarne tovornih vozil Mercedes-Benz v Wörthu je bila razstavljena tik ob vhodu na prireditev, blizu kipa Karla Friedricha, kamor je bila pripeljana iz Wörtha. Ob slovesnosti v spomin Carlu Benzu se je na trgu pred palačo zbralo skoraj 400 udeležencev. Klasični avtomobili, izdelani pred letom 1973 – med njimi številni s trikrako zvezdo – so privabili več deset tisoč obiskovalcev.
Najstarejši razstavni model na trgu pred palačo v Karlsruheju je bil L 3000 S s kesonom iz leta 1939, eden od približno 16.500 izdelanih. Črka »S« pomeni standardno, torej vozilo s pogonom na zadnja kolesa. Dizelski motor OM 65 z ločenim zgorevalnim prostorom, štirimi zaporednimi valji in delovno prostornino 4.850 kubičnih centimetrov zagotavlja moč 51 kilovatov (70 konjskih moči), kombiniran je s petstopenjskim menjalnikom. To konvencionalno grajenemu tritonskemu vozilu z letvenim okvirjem in togimi premami omogoča pospeševanje do 70 kilometrov na uro. Že takrat so si inženirji Mercedes-Benza močno prizadevali za čim manjšo porabo dizelskega goriva pri tovornih vozilih: z 18 litri na 100 prevoženih kilometrov pri modelu L 3000 S so v tistem času dosegli rekordno vrednost.
L 5000 s takrat najsodobnejšo opremo
Leta 1951 je luč sveta ugledal Mercedes-benz L 5000 z delovno prostornino 7.274 kubičnih centimetrov, močjo 88 kilovatov (120 konjskih moči) in nosilnostjo pet ton, ki je bil v Karlsruheju na ogled kot vozilo s kesonom s ponjavo. Poleg tega se lahko ta nadgrajeni naslednik modela L 4500 pohvali z opremo, ki je takrat veljala za najsodobnejšo. Vozilo je bilo izdelano v tovarni Gaggenau. Osnovna izvedba tega šestvaljnega vrstnega motorja z ločenim zgorevalnim prostorom, ki so jo zaznamovale zaobljene oblike, se je obdržala več kot 20 let in se proizvajala do leta 1963.
Mercedes-benz L 315 je težko tovorno vozilo s prednjim motorjem. Skupno je bilo v tovarni Gaggenau med letoma 1950 in 1958 izdelanih več kot 13.700 vozil s kesonom, vozil s prekucnikom in cestnih vlečnih vozil s pogonom na zadnja kolesa in ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki so se od leta 1950 do 1955 tržila pod oznako L 6600. Na »slovesnosti v spomin Carlu Benzu« je bila razstavljena izvedba vozila s prekucnikom Mercedes-Benz LAK 315 z vsekolesnim pogonom iz leta 1955. Značilen je model s šestvaljnim motorjem OM 315 z ločenim zgorevalnim prostorom z močjo 107 kilovatov (145 konjskih moči) in delovno prostornino 8.276 kubičnih centimetrov. Leta 1957 je bil liniji dodan model tovornega vozila s kabino nad motorjem s pogonom na zadnja kolesa, ki je bil proizveden v 2.480 primerkih.
Redek primerek z vzdevkom stonoga
V Karlsruheju je bil na ogled tudi redki primerek tovornega vozila z zabojnikom čokolade mauxion z vzdevkom »stonoga«. Triosni 16-tonski tovornjak mercedes-benz LP 333 iz leta 1960 je eno redkih tovornih vozil s kabino nad motorjem in z dvojno sprednjo premo, ki še obstajajo in so tudi še vozna.
Takrat je bilo izdelanih samo 1.833 primerkov te izjemne serije tovornih vozil, in sicer kot rešitev v sili zaradi zakonodaje, ki jo je uvedel tedanji minister za promet Hans-Christoph Seebohm, da bi se dosegla večja nosilnost ob enaki dovoljeni skupni masi vozila. Šestvaljni dizelski motor OM 326 z ločenim zgorevalnim prostorom, delovno prostornino 10.809 kubičnih centimetrov in močjo 147 kilovatov (200 konjskih moči) tovornjaku omogoča največjo hitrost 84 kilometrov na uro. Prenos moči zagotavljata šeststopenjski menjalnik in pogon na zadnja kolesa.
Najmlajši član star »le« 58 let
»Najmlajši« član družine Mercedes-Benzovih tovornih vozil, ki so bila na ogled v Karlsruheju, je bil LP 608, lahko vozilo s kesonom s kratko, kockasto voznikovo kabino nad motorjem iz leta 1965. Model iz te serije v enaki barvi je bil prvo tovorno vozilo, ki je bilo 14. julija 1965 proizvedeno v tovarni v Wörthu. Najpomembnejši podatki o eksponatu: štirivaljni vrstni motor OM 314 z direktnim vbrizgom, močjo 59 kilovatov (80 konjskih moči) in delovno prostornino 3.783 kubičnih centimetrov, petstopenjski menjalnik, pogon na zadnja kolesa in največja hitrost 80 kilometrov na uro.