Sandi Pavlin v vlogi Bruna v prizoru iz filma Sanremo. Foto: Incipit Film
Sandi Pavlin v vlogi Bruna v prizoru iz filma Sanremo. Foto: Incipit Film
Sorodna novica Miroslav Mandić: "Zanima me ljubezen, ko v njej ni več elementa racionalnega"

Poetični premislek o staranju
Letošnje dneve novega slovenskega filma bo odprla projekcija filma Sanremo, ki je slovenski kandidat za nominacijo za mednarodnega oskarja. "Poetični premislek naslovi starost ter tegobe in bolezni, ki jih priletnost prinese, s spoštovanjem, potrpežljivostjo, občutljivostjo in toplino," je zapisala komisija, ki je izbrala film.

Skozi film spremljamo Bruna in Dušo, stanovalca doma starejših občanov. Občasno se srečujeta, skupaj preživljata čas, a vedno sproti pozabljata, da se poznata. Kljub temu sta vesela vsakega novega srečanja. Sandi Pavlin je za vlogo Bruna na filmskem festivalu v srbskem Leskovacu prejel nagrado za najboljšega igralca, ob njem pa igrajo še Silva Čušin, Mojca Funkl in Boris Cavazza.

V Zastoju je Peter Musevski (1965–2020) odigral svojo zadnjo filmsko vlogo. Foto: Željko Stevanić
V Zastoju je Peter Musevski (1965–2020) odigral svojo zadnjo filmsko vlogo. Foto: Željko Stevanić
Sorodna novica Zastoj Vinka Möderndorferja je pravzaprav v nenehnem gibanju – po festivalih

Usodna nesreča in tragični dogodek
11. novembra bo na ogled film Zastoj, ki pripoveduje o srečanju dveh zakonskih parov z različnih polov družbene lestvice. Para na prvi pogled nimata ničesar skupnega, a ju nesreča in tragični dogodek v eni sami noči usodno združita ter najbrž tudi povežeta za vse življenje.

"Pomembno se mi zdi povedati zgodbo, v kateri polno zaživijo človeški odnosi in kjer se spet vzpostavi občutljivost za drugega kot pomembna vrednota današnje civilizacije. Svet, kot ga živimo, je svet zastoja. Obstali smo v nekakšnem civilizacijskem zamašku, iz katerega brez medsebojnega razumevanja in upoštevanja osnovnih človeških in humanističnih vrednot ne bo izhoda," je zapisal Vinko Möderndorfer o idejnih izhodiščih filma.

Mirjam Korbar je na 15. Mostarskem filmskem festivalu za vlogo Mejre prejela nagrado drevo ljubezni za najboljšo glavno žensko vlogo, ob njej pa v glavnih vlogah igrajo še Peter Musevski, Uroš Fürst in Barbara Cerar.

Katarina Čas in Janez Škof v filmu Jaz sem Frenk. Foto: Festival slovenskega filma
Katarina Čas in Janez Škof v filmu Jaz sem Frenk. Foto: Festival slovenskega filma
Sorodna novica "Ne opažam žensk, ki bi po svetu s podobnim idiotskim ponosom kot moški gojile svoje konflikte."

Posameznik na robu razumnega
Dan pozneje bo na vrsti še celovečerni igrani film Jaz sem Frenk, ki prinaša zgodbo Frenka Mavriča. Naslovni junak na zapuščinski razpravi po očetu ugotovi, da je pokojniku – svojčas pomembni osebi v ozadju slovenskega osamosvajanja – na švicarskem bančnem računu ostalo nekaj milijonov pomanjkljivo opranega denarja. Milijoni vnamejo nepomirljiv spor med Frenkom (Janez Škof) in bratom (Valter Dragan), v katerem se odražajo številni družbeni konflikti sodobne Slovenije.

"Začutil sem lik človeka, ki je na robu logičnega, na robu razumnega ‒ saj se le na robu lahko junak kredibilno upre, lahko reče: "K**c pa trije milijoni, ostati hočem človek!" je o glavnem junaku povedal Metod Pevec v intervjuju za MMC. Celovečerec je na 67. festivalu v Pulju v tekmovalnem programu manjšinskih hrvaških koprodukcij prejel zlato areno za režijo.

Z mnogostranskim sodelovanjem do slovenskih filmov v Sarajevu
Dnevi novega slovenskega filma v Sarajevu so plod sodelovanja Slovenskega filmskega centra (SFC) SFC, Lektorata slovenskega jezika na oddelku za slovanske jezike in književnost Filozofske fakultete Univerze v Sarajevu in Društva Slovencev Ivan Cankar v Sarajevu. Organizirani so s podporo Centra za slovenščino kot drugi in tuji jezik pri Filozofski Fakulteti Univerze v Ljubljani, Urada RS za Slovence v zamejstvu in po svetu, so sporočili s SFC-ja.