V Glasgowu in Invernessu na Škotskem je festivala Dandelion, posvečena času žetve, skupaj obiskalo 67 tisoč ljudi. Koncept prireditve je bila preobrazba neuporabljenih zemljišč v
V Glasgowu in Invernessu na Škotskem je festivala Dandelion, posvečena času žetve, skupaj obiskalo 67 tisoč ljudi. Koncept prireditve je bila preobrazba neuporabljenih zemljišč v "prostore rasti in ustvarjanja". Foto: Facebook/Unboxed2022
Sorodna novica Odslužena naftna ploščad zaživela kot umetniška instalacija

V Veliki Britaniji so pripravili festival, ki je bil zasnovan kot poklon ustvarjalnosti po odhodu države iz Evropske unije. V osmih mesecih je festival obiskalo 2,8 milijona obiskovalcev, kar je precej manj od 66 milijonov, kot so jih pričakovali organizatorji. Ti se zdaj soočajo s kritikami o zapravljanju davkoplačevalskega denarja.

Festival je namreč financirala britanska vlada in zanj namenila 120 milijonov britanskih funtov ali slabih 140 milijonov evrov.

Festival umetnosti in znanosti se je začel marca. Ko ga je konservativni poslanec Jacob Rees-Mogg poimenoval "festival brexita", se je to ime obdržalo. Uradno so festival poimenovali Unboxed.

Organizatorji sicer zanikajo, da naj bi imel festival neposredno povezavo z izstopom Združenega kraljestva iz Evropske unije. Izvršni direktor projekta Phil Batty ga je tudi označil za "zelo uspešnega".

Po navedbah organizatorjev si je festival prek spleta in televizije ogledalo 13,5 milijona ljudi, 1,7 milijona pa se jih je udeležilo mladinskih dejavnosti.

Med brezplačne dogodke je bila na primer uvrščena neuporabljena naftna ploščad, spremenjena v umetniško instalacijo See Monster na morski obali.

Organizatorji festivala so svoj doseg ocenili na 18 milijonov Britancev, pri čemer upoštevajo tudi ljudi, ki so jih dosegli prek spleta. (V to številko je denimo všteto tudi celotno občinstvo BBC-jeve kulturne oddaje, v kateri je bil tudi 15-minutni prispevek o festivalu Unboxed.) Foto: Facebook/Unboxed2022
Organizatorji festivala so svoj doseg ocenili na 18 milijonov Britancev, pri čemer upoštevajo tudi ljudi, ki so jih dosegli prek spleta. (V to številko je denimo všteto tudi celotno občinstvo BBC-jeve kulturne oddaje, v kateri je bil tudi 15-minutni prispevek o festivalu Unboxed.) Foto: Facebook/Unboxed2022

Dogodek je bil sprva predstavljen kot enkratni festival ustvarjalnosti in inovativnosti v Združenem kraljestvu. Festival je leta 2018 uvedla takratna premierka Theresa May kot "praznovanje, ki se zgodi enkrat na generacijo" po izstopu Združenega kraljestva iz Evropske unije.

V prihodnjih tednih naj bi nacionalni revizijski urad, neodvisni nadzornik javne porabe v Združenem kraljestvu, objavil poročilo o stroških in koristih projekta. Poročilo so naročili, ko je konservativni poslanec Julian Knight, predsednik odbora britanskega parlamenta za digitalno tehnologijo, kulturo, medije in šport, festival obsodil kot "nepopravljivo sramoto".

Na predstavitvi februarja je glavni kreativni direktor festivala Martin Green poudaril, da festival nima "popolnoma ničesar" skupnega z brexitom, za katerega vse bolj velja, da je škodoval britanskemu gospodarstvu. Green je zdaj zadolžen za britanske priprave na gostovanje tekmovanja za Pesem Evrovizije, ki bo prihodnje leto potekala v Liverpoolu.