V primeru Buzza gre za preplet domiselnega dizajna in številnih praktičnih rešitev. Odlagalnih mest je resnično v izobilju in prav to je tisto, kar si v avtomobilu te vrste želimo. Foto: Avtomobilnost
V primeru Buzza gre za preplet domiselnega dizajna in številnih praktičnih rešitev. Odlagalnih mest je resnično v izobilju in prav to je tisto, kar si v avtomobilu te vrste želimo. Foto: Avtomobilnost

Narava mojega dela mi dopušča, da običajno postanke za polnjenje električnih avtomobilov na poti izkoristim za službene opravke. S prenosim računalnikom v naročju poskušam čim učinkoviteje izkoristiti to sicer precej časovno potratno opravilo.

In ID. buzz lahko s svojo prostorno in udobno kabino kaj hitro postane zelo udobna mobilna pisarna. Lahko bi postal, ampak polnjenja električnega avtomobila tokrat nisem uspel opravljati prav v miru. Buzz je preprosto preveč zanimiv za mimoidoče. Tako se je kaj hitro zgodilo, da je nekdo potrkal na okno. Večinoma sem potem slišal nekaj v slogu “ta avtomobil sem že videl v televizijski reklami, zelo mi je bil všeč, zdaj pa si ga res močno želim videti še v živo”.

Podoba tega avtomobila je tista, ki pritegne pozornost. Vemo, da avtomobile še naprej v prvi vrsti kupujejo naše oči in v primeru buzza je Volkswagen več kot očitno vsaj na prvi stopnički zadel v samo sredino tarče. Kako mu je to uspelo? Zgledoval se je po legendarnem bulliju – torej kombiju T1. T1 je v desetletjih postal prava popikona in je danes eden najbolj zaželenih starodobnikov. Ampak če je tega še poganjal šibek in ropotajoč “bokser”, ima “bulli” z letnico 2023 drugačen, popolnoma tih karakter, je namreč popolnoma električno vozilo.
Ampak buzz se v resnici ne naslanja le na zgodovino. Pravzaprav gre za dober primer, kako lahko oblikovalci z detajli začinijo podobo avtomobila. Čeprav gre v prvi vrsti za oglat potniški kombi, smo v tem primeru priča številnim detajlom, ki bi jih lahko na primer našli na kakšnem nišnem športnem kupeju.

ID. buzz se na prvi pogled zdi kot nalašč za “roadtripe”, a električni pogon bo za zdaj na takšnih poteh seveda zahteval nekaj kompromisov. Dejstvo je, da je bil na ravni EU-ja nedavno sprejet sklep, ki je zapovedal konec prodaje novih in že z letom 2035. Foto: Avtomobilnost
ID. buzz se na prvi pogled zdi kot nalašč za “roadtripe”, a električni pogon bo za zdaj na takšnih poteh seveda zahteval nekaj kompromisov. Dejstvo je, da je bil na ravni EU-ja nedavno sprejet sklep, ki je zapovedal konec prodaje novih in že z letom 2035. Foto: Avtomobilnost

Tudi "kombi" je lahko atraktiven

In ta privlačna podoba ni vidna le od zunaj, pač pa tudi, ko vstopimo v buzzovo potniško kabino. Po našem mnenju gre verjetno kar za najbolj domiselno oblikovano notranjost, ki jo je kadar koli predstavil Volkswagen. Čeprav so materiali večinoma po kombijevsko robustni, so v kabini številni lični detajli in privlačne barvne kombinacije, ki poskrbijo za toplo in prijetno vzdušje.

Ta volanski obroč z majhnim zaslonom s ključnimi informacijami že poznamo iz drugih električnih Volkswagnov. Edino novost predstavlja ta vrtljivi gumb za izbiro prestave, ki ni več zgoraj ob zaslonu, ampak je dobil svojo lastno ročico nekoliko nižje in je zdaj vozniku še bolj priročen.

V potniški različici gre za precej razkošen potovalnik, ki se pelje zelo udobno – torej mehko, a z malo nagibanja karoserije. Foto: Avtomobilnost
V potniški različici gre za precej razkošen potovalnik, ki se pelje zelo udobno – torej mehko, a z malo nagibanja karoserije. Foto: Avtomobilnost

Pozimi do 300 km na elektriko

Pogonski sklop buzza je popolnoma podoben tistemu v modelih ID.3 in ID.4. Minimalni odkloni se pojavijo zgolj zaradi namestitve posameznih komponent. In tako imamo na voljo pogon na zadnji kolesni par ter baterijo z uporabno kapaciteto 77 kilovatnih ur. Ampak buzz je v primerjavi z ID.3, 4 in 5 še nekoliko bolj zajeten in zato električni pogon prinaša nekoliko drugačne specifike. Že sama oblika vozila, zračni upor in masa prispevajo k večji porabi energije. Tako smo v zimskih razmerah na testu večinoma vozili s povprečno porabo energije malo pod 30 kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov. In to pomeni, da bo električni doseg znašal med 250 in 300 kilometri z enim polnjenjem.

Še več o tem zanimivem avtomobilu pa v daljšem videotestu v oddaji Avtomobilnost.