Poraba 6,3 l/100km Največja hitrost 167 km/h Cena 29.385 eur
Plusi
  • prostornost v tretji sedežni vrsti
  • dovolj učinkovit pogonski sklop
  • cena osnovnih verzij
  • prostorna in prilagodljiva notranjost (prtljažnik)
  • inovativni strešni nosilci
Minusi
  • zvočna izolacija
  • cena hibridne verzije
  • neudobni sedeži
  • neprepričljivo delovanje sistema za prepoznavo mrtvih kotov
  • manko posameznih asistenčnih sistemov (npr. radarski tempomat)

Kdor išče v teh časih praktično sedemsedežno vozilo, a pri tem nikakor ne želi spraviti družinskega proračuna v resne likvidnostne težave, se bo precej namučil. Vsaj dokler se ne bo ustavil v Daciinem salonu. Romunska znamka namreč ponuja precej racionalnega Joggerja, ki je obenem tudi dovolj prostoren, da se potniki v njem lahko počutijo dovolj udobno. Po novem je romunski »tekač« (jogger – angl.) na voljo tudi v rahlo elektrificirani obliki, zaradi česar je postal še za odtenek bolj dolgoprogaško naravnan. Le ob pogledu na njegovo ceno te zna malo stisniti …

Ponovno rojstvo enoprostorca

DACIA JOGGER HYBRID 06Potem ko smo bili že skoraj prepričani, da poceni sedemsedežniki izginjajo skoraj hitreje kot Putinovi kritiki v Rusiji, se je pred dvema letoma znašel na cestah sila zanimiv Daciin Jogger. Vsestranski družinski enoprostorec, ki je nadomestil rahlo arhaičnega Lodgyja, je pričel nagovarjati vse tiste racionalne družine, ki so potrebovale malce bolj prostorno prevozno sredstvo, brez da bi morale razbiti vse varčevalne pujske. Nenazadnje so celo potniški dostavniki (npr. Berlingo, Caddy, Tourneo Connect) v sedemsedežnih konfiguracijah pričeli dodobra siliti čez mejo 30 tisočakov, kar je le malce preveč za družinske proračune. Vse to je posledično prineslo k dodobra povečanemu obisku spletnih strani z oglasi rabljenih vozil.

Kakorkoli že, model Jogger, ki se tehnično precej naslanja na kompaktnega Sandera, v novodobnem duhu romunskega proizvajalca še vedno ponuja precej avtomobila za dano ceno. Česar recimo ne moremo več potrditi pri športno uporabnem Dusterju, ki mu že kar nekaj časa diha za ovratnik japonski Suzuki (Vitara, S-Cross). Da o kakšnem cenenem Springu za nesubvencioniranih 23 tisočakov niti ne govorim.

DACIA JOGGER HYBRID 12Pri najcenejšemu enoprostorcu na slovenskih tleh sicer ne smemo pričakovati podobno žlahtnih občutkov kot pri kakšnih precej bolj dragih rivalih (npr. Touran). Na to kaže že s svojo preprosto notranjo arhitekturo (materiali), ki pa ji nikakor ne smemo očitati oblikovalskega dolgočasja. Racionalno, a vseeno všečno, ni kaj! Sedežno udobje je zgolj povprečno, pa kljub temu ponuja v tretji sedežni vrsti precej več prostora kot to kažejo njegove zunanje mere. Nenazadnje na parkirnem mestu zavzame celo manj prostora kot limuzinska Mazda 3 (Jogger meri v dolžino 4,54 m, Mazda 3 Sedan pa 4,66 m).

Precej podpovprečna je voznikova ergonomija, nič kaj prepričljivo pa ni niti delovanje nekaterih asistenčnih sistemov. Tako doplačilni sistem za zaznavo mrtvih kotov velikokrat zazna kakšno fantomsko vozilo ter zataji ravno takrat, ko bi ga resnično potrebovali. Potniki na daljših poteh pa bodo obenem tožili nad slabšo zvočno izolacijo, zaradi česar morajo med avtocestnimi potmi dodobra napenjati ušesa, če želijo slišati sogovornike.

Elektrificiranje ponudbe

Električna invazija, ki je zavzela celoten avtomobilski svet, je povsem pričakovano oplazila tudi znamko Dacia, kjer postopoma elektrificirajo svoj vozni park. Pri Joggerju boste (vsaj zaenkrat) zaman iskali povsem električno verzijo. A je po novem v ponudbi različica, na kateri se blešči oznaka »Hybrid«, ki zna zadovoljiti marsikaterega trajnostno naravnanega novodobnega potrošnika. Vsaj če ni preveč občutljiv na ceno.

DACIA JOGGER HYBRID 26Kar se tehnike tiče, pri Dacii seveda niso odkrivali Amerike, temveč so prevzeli Renaultovo tehniko. Prvo Dacio s hibridnim pogonskim sklopom tako poganja znana kombinacija 1,6-litrskega bencinskega agregata, dveh elektromotorjev (eden za pogon, drugi v vlogi generatorja) ter litij-ionski akumulator s kapaciteto 1,2 kWh. Za prenos moči skrbi Multi Mode sekvenčni menjalnik (štiri prestave za bencinski in dve za električni motor). Avtomobil vedno spelje s pomočjo elektrike, pri čemer baterija omogoča tudi kasneje kar nekaj kilometrov s pomočjo elektrike.

V praksi hibridni pogonski sklop prepriča z uglajenim delovanjem, pri čemer je podajanje moči vseskozi zvezno, zaradi česar nimaš prav nikdar občutka pretirane eksplozivnosti. Nenazadnje to pokaže tudi štoparica, ki se ustavi šele po 10 sekundah, kolikor potrebuje tako motoriziran Jogger od mirovanja do stotice. Nič kaj impresivno.

DACIA JOGGER HYBRID 27

Zaradi slabše zvočne izolacije je zven bencinskega agregata precej bolj moteč kot pri Renaultovih vozilih, kar se še najbolj opazi med avtocestnimi potepanji. Med najvišjo dovoljeno hitrostjo v deželi kranjske klobase in prekmurske gibanice bo tudi poraba opazno narasla, nič čudnega ne bo, če se dvigne preko 6 litrov in pol. Po drugi strani pa bo nekaj več voženj v mestu ter po regionalnih cestah razveselilo z vsaj liter nižjo porabo. Kar je že precej bolj spodbuden podatek.

Vsekakor boste z Joggerjem precej bolj uživali v bolj umirjeni vožnji, saj mu je vozna dinamika precej tuja. Na to kaže tudi volanski mehanizem, ki je precej anemičen, podvozje pa je nastavljeno za potrebe udobja, zaradi česar je v hitreje voženih ovinkih opaznega precej več prečnega nagibanja kot bi si potniki želeli.

Drago varčevanje   

DACIA JOGGER HYBRID 04Dacia je v časih, ko je praktično nemogoče najti poceni družinskega sedemsedežnika, naredila resnično izvrstno potezo. Z Joggerjem lahko nagovarjajo vse tiste družine, ki iščejo dovolj prostorno in praktično vozilo, a ne želijo nadaljnjih pet let, ko bi morali odplačevati (pre)drag kredit, živeti zgolj od kruha in vode

Se pa njihov pristop nekoliko podre pri hibridni verziji, saj je od običajne (1.0 TCe 110) dražja za debelih 6 tisočakov in pol. Oziroma za kar 30 odstotkov. Preveč? Vsekakor! Pa četudi je hibridni Jogger hkrati edini v pogonski paleti z avtomatskim menjalnikom. S ceno, ki se prav nesramno bliža meji 30 tisočakov, tako sega v sfero bolj prepoznavnih ter – roko na srce – tudi boljših konkurentov (npr. kakšen akcijski Grand Scenic ali Touran), zaradi česar dodobra izgubi pridih racionalnosti. In prav zato se bojim, da bo Jogger z oznako Hybrid izjemno redek gost naših cestišč.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Znana Renaultova kombinacija 1,6-litrskega bencinskega agregata, baterije kapacitete 1,2 kWh, dveh elektromotorjev ter sekvenčnega menjalnika brez sklopke je tokrat prvič dobila domovinsko pravico tudi v hčerinski Dacii. Zaradi slabše zvočne izolacije je zven bencinskega motorja precej bolj zaznaven in nadležen kot pri Renaultih z enako tehniko.
    8
  • Notranjost
    Preprosto oblikovana notranjost ni dolgočasna, a razočara s slabim sedežnim udobjem ter ne najbolj prepričljivo multimedijo (slaba odzivnost zaslona). Solidna prostornost na zadnjih sedežih v tretji vrsti ter dovolj prilagodljiv prtljažnik.
    6
  • Opremljenost
    Hibridni Jogger je na voljo zgolj z opremskim paketom Extreme, ki mu doda tudi nekaj modnega SUV lišpa. Med doplačili so na voljo zgolj še navigacija, sedežno gretje ter nekoliko muhast sistem zaznave mrtvih kotov.
    7
  • Vozne lastnosti
    Jogger nikakor ne želi nagovarjati dinamično nastrojenih voznikov, a prepriča z zadovoljivim udobjem na slabših cestiščih. Nekoliko anemičen volanski mehanizem.
    5
  • Gospodarnost
    Hibrid gor ali dol, slabih 30 tisočakov, kolikor je potrebno pripraviti za solidno opremljenega Daciinega enoprostorca, je vsekakor preveč. Še posebej v primerjavi s konvencionalno gnanimi modeli. Poraba je dovolj nizka v umirjeni vožnji, a hitro naraste na avtocesti.
    5
  • Zmogljivost
    140 sistemskih konjev, kolikor jih proizvede Renaultov hibridni pogonski sklop, zaradi zveznega podajanja moči nikdar ne ponuja občutka pretirane dinamike. Kar pa ne pomeni, da je kakorkoli podhranjen.
    7
  • Sklep
    Jogger, ki lahko ponudi prostor celotnemu družinskemu septetu, s hibridnim pogonskim sklopom dodobra izgubi pridih racionalnosti, ki je sicer že od nekdaj ena od največjih vrlin romunske znamke. S tem je v veliki nevarnosti, da ga bomo le redko videli na naših cestah.
    6.3

Tehnični podatki vozila

baterije 1,2 kWh
cena osnovnega modela (€) 18.390
cena testnega vozila (€) 29.385
dolžina × širina × višina (mm) 4.547 x 1.848 x 1.691
dovoljena masa vozila (kg) 1.995
emisija CO2 (g/km) 110-111
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 5/12/5
gibna prostornina (cm3) 1.598
masa praznega vozila (kg) 1.385
medosna razdalja (mm) 2.897
menjalnik/pogon samodejni / spredaj
največja hitrost (km/h) 167
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 104/141
največja moč bencinskega motorja (kW/KM pri vrt/min) 69/95 pri 5.600
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 36/49
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 148 pri 3.200
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) 205
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 11,39
osnovna cena vozila (€) 28.000
pnevmatike 205/60 R16
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,3
poraba goriva po ECE (l/100 km) 4,9
pospešek 0-100 km/h (s) 10,0
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 160-1.807
vrsta motorja hibrid
vrtina × gib (mm) 72,2x81,34
zavore spredaj/zadaj kolutne/bobnaste
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

13 komentarjev za "Tekač na dolge proge"


2 meseci 5 dni nazaj

pa hibride furajo tisti ki imajo preveč denarja in ko vozijo BMWje in Mercedese, ker jim je zanimivo se malo voziti na benzin in malo na štrom…..oprosti, za takšen denar, človek skoraj dobi Renault Austral ali Conquest

2 meseci 5 dni nazaj

tako n veliko in široko ste zadnja leta vsi hvalili Dacio in kako se je izboljšala in stopila v korak z drugimi itd….. ja ljudje, kaj ste pa mislili, da bodo kljub napredku in tehnologiji še vedno stale 12000€….. normalno da so šle cene gor, nasploh hibrida, ki čisto nepotreben……

mrtwelvetrees
2 meseci 5 dni nazaj

Kdo tako misli ? Najdi enega ? Tukaj je govora skodraj 10.000 eur doplačila zaradi hibrida, to bode v oči. Ta razlika je prevelika.

2 meseci 4 dni nazaj

6.500 evrov je razlike v primerjavi z bencinskim.

mrtwelvetrees
2 meseci 8 dni nazaj

Predrago, mogoče max 25k

2 meseci 8 dni nazaj

Barvno kombinacijo so kopirali od Cupre? 🙂

srcnik
2 meseci 9 dni nazaj

30k€ za dacio, bravo res…

 
Petvaljna simfonija kot pozdrav električni prihodnosti
SUV med potniškimi dostavniki