Predhodno medijsko obveščanje o zapori, kljub nekaterim nekoliko pretiranim napovedim o popolnem prometnem kaosu, je bilo po njegovi oceni dobrodošlo, saj so se prebivalci Ljubljane vožnji skozi središče mesta in naprej proti severu izogibali oziroma izbrali alternativne poti.

Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič
Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič

Natančno teden dni je, odkar so zaradi obsežnejših del na območju nadvoza za ves promet zaprli Dunajsko cesto. Prva faza s popolno zaporo se je končala v nedeljo, do 21. februarja pa so postavljene delne zapore cestišča, kar pomeni dva vozna pasova v obe smeri, proti središču mesta in proti obvoznici. "Že prejšnjo sredo, ko je bil nadvoz še odprt, je bilo prometa bistveno manj kot sicer. Od 25 tisoč vozil, kolikor se jih v povprečju dnevno pelje po Dunajski cesti, jih je v dneh popolne zapore približno pet tisoč ostalo doma, dodatnih pet tisoč pa se jih je preusmerilo na obvoz, ki je bil urejen po Celovški, Drenikovi, Samovi in Tivolski cesti," je povedal Gregor Pretnar iz podjetja PNZ svetovanje in projektiranje. Široka kampanja obveščanja v tednih pred zaporo se je tudi tokrat, podobno kot pred leti pri prenovi predora Golovec, izkazala za koristno, dodatno pa sta k zmanjšanju števila avtomobilov na cesti pripomogla krajši delovni teden in razmeroma toplo vreme.

Spremembe, ki ne vplivajo zgolj na življenje prebivalcev Ljubljane

Gradbišče, kakršno je trenutno ob Dunajski cesti, spreminja prometne tokove ne le za Ljubljančane, temveč tudi za okoliške prebivalce in tiste, ki se v prestolnico vsakodnevno vozijo na delo. "Prvi podatki so zelo zanimivi, saj se promet iz nobene smeri, ne s Škofljice, ne iz Trzina, ne iz Medvod, ni zmanjšal v tolikšni meri kot potem na Dunajski cesti. Lahko bi torej sklepali, da so ljudje do Ljubljane še vedno prihajali z avtomobili, saj zanje primernih alternativ ni toliko kot za Ljubljančane. Pritisk na obrobje Ljubljane bo torej še vedno velik." Avtobusni promet medtem teče razmeroma gladko v primerjavi z oktobrom lani, ko so avtobusi v središču prestolnice povsem obstali.

Pred nami je obdobje povečanih prometnih tokov

Zagotovo bodo sledili tedni, ko bo promet ob Dunajski cesti gostejši kot v prvem tednu januarja, a Gregor Pretnar v prvi vrsti računa na razumnost ljudi, da bodo poiskali alternativne poti oziroma se na pot odpravili ob drugačnih urah kot običajno: "Ocenjujem, da utegne biti res kritična še napovedana junijska popolna zapora Dunajske ceste, tedaj pa bo, kot kaže, že čas šolskih počitnic. Vsekakor upam, da bodo načrtovalci izbrali ustrezne termine za zaporo." Ljudje so se med prvo popolno zaporo prilagodili in se odpovedali določenemu številu nenujnih potovanj, priporočila pa ostajajo enaka kot pred zaporo – razmišljajmo o nadomestnih oblikah prevoza in alternativnih poteh po Ljubljani.

Gregor Pretnar: Majhen odstotek odloča o tem, ali zapora ceste povzroči kolaps sistema