Diego Velasquez, Portret Mariane Avstrijske, 1652–1653, olje na platnu, 234,2 cm × 131,5 cm. Foto: Wikipedia
Diego Velasquez, Portret Mariane Avstrijske, 1652–1653, olje na platnu, 234,2 cm × 131,5 cm. Foto: Wikipedia

Štiri ponaredke so pripisovali Goyi in enega Velazquezu, spremljala pa jih je obilica dokumentacije, ki je bila prav tako ponarejena in namenjena pretentanju potencialnih kupcev, je v izjavi zapisala regionalna vlada španske pokrajine Valencia.

Osumljenci niso bili aretirani
Policija je zasegla ponarejena umetniška dela v mestu Valencia – eno sliko so zasegli že 8. februarja, druge štiri pa nekaj tednov pozneje, a vse na isti lokaciji. Kot so za CNN povedali v tiskovnem uradu pravosodnega oddelka regionalne vlade, je policija zaslišala osumljence, a niso bili aretirani.

Daleč najdražja Mariana Avstrijska
Ponarejeno Velazquezovo delo Portret Mariane Avstrijske je imelo najvišjo izklicno ceno, in sicer 50 milijonov evrov. Obstaja sicer nekaj različic izvornega portreta, ena od njih je razstavljena v muzeju Prado v Madridu.

Preiskava se je začela na začetku tega leta, ko je policija odkrila, da je omenjena četverica poskušala prodati ponaredke v Valencii in v sosednji pokrajini Castellon. Vodilni španski strokovnjaki za umetnost so že potrdili, da so slike zagotovo ponaredki.

Vodja pravosodnega oddelka regionalne vlade Gabriela Bravo je dejala, da je ponarejanje umetnin lahko potencialno dobičkonosno, "a je najpomembnejše pri tem zločinu to, da razvrednoti delo ustvarjalnih ljudi, v tem primeru velikih slikarjev iz njihove zgodovine."

Kopiji slik Antona Rafaela Mengsa
Dve od ponarejenih slik, ki so ju prodajalci ponujali kot deli Goye – vsako za sedem milijonov evrov – sta pravzaprav kopiji del drugega umetnika, Antona Rafaela Mengsa, čigar izvirnika prav tako vista v Pradu.

In še zadnja dva nesrečna ponaredka
Še en ponaredek, ki so ga za štiri milijone evrov želeli prodati kot delo Goye, naslovljeno Alegorija zaragoškega stebra, je po trditvah oblasti "delo zelo nizke kakovosti in ga sploh ni ustvaril profesionalni slikar".

Zadnje delo Blagoslov Svete Roze iz Lime, prav tako lažno pripisano Goyi, ki je bilo na prodaj z izklicno ceno osem milijonov evrov, pa je dejansko kopija slike, ki jo je najverjetneje v 17. stoletju naslikal neznani italijanski slikar.