volilni-kongres, Matjaž Han Svet24.si

Hanu zaenkrat ni uspelo ustaviti padanja podpore ...

kresovanje, križe 2023 Svet24.si

Bo vreme zdržalo do kresovanja?

1683742182-dsc7277-01-1683742078866 Necenzurirano

Šest ustavnih sodnikov razkrilo dodatne ...

bogovic tomc zver Reporter.si

Skrivajo premoženje: razkrivamo nepremičnine, ki...

soudani hilal gw Ekipa24.si

Ojoj! Kaj je zgrešil veliki zvezdnik Maribora, ...

rudi-mlakar Njena.si

Rudi tudi v zunanjem svetu vse bolj priljubljen

doncic Ekipa24.si

Bo igral? Navijači Dallasa v skrbeh zaradi ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Vlaganja v digitalno oglaševanje lani občutno poskočila

Deli na:
Vlaganja v digitalno oglaševanje lani občutno poskočila

Po tem, ko smo pri IAB Slovenija objavili izjemne podatke o vlaganjih v slovensko digitalno oglaševanje, je ta teden poročilo o vlaganjih objavila tudi evropska organizacija IAB Europe.

Po njenih podatkih so investicije v digitalno oglaševanje lani poskočila kar za 30%, kar kaže na novo rekordno rast oglaševanja po letu 2008! Skupna vrednost digitalnega oglaševanja tako znaša 92 milijard Eur in predstavlja kar 59% vseh evropskih investicij v oglaševanje.

Visoka rast sicer ni veliko presenečenje, saj so jo skoraj vsi analitiki napovedali že takoj po krizi. Znano je namreč, da digitalno oglaševanje v vsaki krizi pridobi znaten pospešek.

Velika rast tudi na domačih tleh

Slovenija je rasla z nekoliko manjšim naskokom, a vendarle govorimo o 16% rasti. Še bolj kot odstotki, pa je pomembno to, da gre za kar 10 milijonsko rast fakturiranih investicij, kar predstavlja izredno povečanje tudi v zgodovinskem kontekstu.

Najhitreje so rasle investicije v tuje tehnološke gigante, a tudi vlaganja v slovenski medijski prostor so zabeležila konkreten poskok s 15% rastjo, medtem ko so mali oglasi in direktoriji zabeležili 8% dvig investicij.
 
Potrebno je poudariti, da digitalno oglaševanje danes dosega že 30-40 odstotkov celotnega oglaševanja v Sloveniji (odvisno od metodologije merjenja oglaševalskega prostora). Tako postaja digitalno oglaševanje druga največja oblika oglaševanja in sicer takoj za televizijo, ki je že tradicionalno močan kanal na južno evropskih trgih.

Vzorec rasti je prav tako podoben, ko govorimo o vsebinah, saj največjo rast tako v Evropi kot pri nas beležijo investicije v družbena omrežja in video oglaševanje.

In kaj nas čaka v tekočem letu?

Prihodnja rast je seveda v veliki meri odvisna od negotovih gospodarskih napovedi, kljub temu pa denimo agencija Zenith, v svoji tradicionalni napovedi trga ocenjuje, da bo svetovno digitalno oglaševanje v 2022 doseglo 60% vseh medijskih investicij na globalnem nivoju.

Med regijami, ki jim pripisuje najhitrejšo rast, pa je tudi naša. Kot glavne razloge navaja nadaljnji razcvet e-trgovine ter stabilno gospodarsko moč, ki so jo že dosegli trgi srednje in vzhodne Evrope.

Dodaten optimizem, kljub težavam v dobavnih verigah, vzbujajo rekordne evropske investicije v lokalne programe za okrevanje, pričakovano povečanje državnih vlaganj v zeleni prehod in energetsko neodvisnost, v raziskave in razvoj ter digitalizacijo celotnega družbenega ekosistema.