Na trasi drugega železniškega tira med Divačo in Koprom so izkopali prvega izmed sedmih predorov, in sicer 1.154 metrov dolgo cev T5 oziroma predor Mlinarji, ki so ga začeli kopati septembra lani.
Generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka je ob tem poudaril, da so predorsko cev kopali 266 dni in kopanje končali mesec dni in pol pred rokom. Namesto predvidenih sedem milijonov evrov je izkop te predorske cevi stal 700 tisoč evrov manj. Do danes so tako na trasi izkopali pet od 37 kilometrov predorskih cevi in se počasi približujejo 20 odstotkom vseh dolžin predorov, poleg tega bodo morali zgraditi še tri viadukte.
Bojan Kumer ugleda luč na koncu predora
Preboja prve predorske cevi so se udeležili še minister za infrastrukturo Bojan Kumer, sekretarka na tem ministrstvu Alenka Bratušek, turški minister za promet in infrastrukturo Adil Karaismailoglu, Kristjan Mugerli, direktor Kolektorja CPG, in Başar Arioğlu, predsednik upravnega odbora Yapija Merkezija. Med navzočimi so bili tudi Stojan Petrič, ki obvladuje večinski delež skupine Kolektor, direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak.
Bojan Kumer je ob tem poudaril, da je izkop prve cevi, ki so jo kopali po tako imenovani novi avstrijski metodi, pomemben mejnik pri gradnji trase drugega tira: »Danes smo ugledali luč na koncu predora.«
Gradnja drugega tira bo dražja
Pavle Hevka je konec aprila na konferenci Biznis in trendi v gradbeništvu izjavil, da bo končna cena gradnje drugega tira zaradi dražjih materialov in s tem gradbenih del dražja za okoli sto milijonov evrov, pri čemer je predvidena investicijska cena postavljena pri 940 milijonih evrov, brez davka na dodano vrednost. Zato pripravljajo novelo novega investicijske načrta, ki predvideva stomilijonsko podražitev. Zaradi podražitev potekajo tudi pogovori s financerji, med kateri je tudi Evropska banka za razvoj. Hevka pravi, da financerji razumejo razloge za podražitve in da pogajanja tečejo povsem normalno.
Kako bo 2TDK priznaval anekse
Glede zahtev za višanje cen gradbenih del, za katere bo treba sprejeti anekse, so na 2TDK sprejeli pravilo desetih odstotkov. Do deset odstotkov podražitev bodo morali sprejeti izvajalci, nad desetimi odstotki pa investitor, se pravi 2TDK. Ta pristop obravnave zahtevkov za višje cene je že obravnaval nadzorni svet 2TDK, kjer želijo, da ga bo obravnavalo ministrstvo za infrastrukturo.
Pavle Hevka ne komentira možnosti svoje zamenjave, saj je to odvisno od države oziroma
novega vodstva ministrstva za infrastrukturo. Bojan Kumer je glede zamenjave povedal, da uprave ne bodo menjali vnaprej, ampak bodo najprej pregledali pretekle aktivnosti in poslovanje družbe 2TDK ter se šele nato odločili za morebitno zamenjavo.
Poročilo računskega sodišča obravnava ministrstvo za infrastrukturo
Računsko sodišče Republike Slovenije je v začetku tega meseca izdalo poročilo, v katerem navaja, da investitor, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo" title="Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo">Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, med 1. januarjem 2015 in 21. julijem 2018 ni bil učinkovit, medtem ko je bil 2TDK, družba za razvoj projekta, v nadaljevanju, torej v obdobju med 21. julijem 2018 in 30. junijem 2020, kot investitor delno učinkovit. Bojan Kumer je izjavil, da na ministrstvu za infrastrukturo proučujejo revizijo računskega sodišča, vendar ni pojasnil, katere postavke so predmet njihovega pregleda.