Pri modelu e-3008 ima osnovni motor 525 kilometrov dosega, dvokolesni pogon in 210 KM/157 kW, motor dual motor ima 525 kilometrov dosega, štirikolesni pogon in 320 KM/240 kW, motor long range pa 700 kilometrov dosega, dvokolesni pogon in 230 KM/170 kW. Foto: Peugeot
Pri modelu e-3008 ima osnovni motor 525 kilometrov dosega, dvokolesni pogon in 210 KM/157 kW, motor dual motor ima 525 kilometrov dosega, štirikolesni pogon in 320 KM/240 kW, motor long range pa 700 kilometrov dosega, dvokolesni pogon in 230 KM/170 kW. Foto: Peugeot

To je moja prva predstavitev avtomobila, na kateri sem prve kilometre z novim avtom opravil ponoči po okolici Cannesa. Čemu so tako organizirali dogodek? Zaradi lebdečega i-cockpita. Naj pojasnim, i-cockpit označuje voznikovo okolje, v katerem so v osrčju majhen volan in visoko nameščeni merilniki.

Po novem je pri modelu 3008 zaslon na vrhu na široko razpotegnjen, je na dotik in ponoči lebdi zaradi lučk pod njim. V praksi je videti vrhunsko, ampak res vrhunsko. Menim, da se bomo večinsko strinjali glede tega, predvidevam pa, da bomo enotni tudi glede celotne ureditve kabine. Odlična tkanina, ki voznika in sopotnike obdaja povsod, in aluminij z lučkami. Učinek je zares odličen.

Visokonapetostna litij-ionska baterija 400 V s kemično sestavo NMC (nikelj, mangan in kobalt) je nameščena v podu in napaja električni motor za pogon vozila. Preostale električne porabnike (luči, informacijsko-razvedrilni sistem itd.) še vedno napaja 12-voltna baterija, ki se napaja iz visokonapetostne baterije s pretvornikom. Foto: Peugeot
Visokonapetostna litij-ionska baterija 400 V s kemično sestavo NMC (nikelj, mangan in kobalt) je nameščena v podu in napaja električni motor za pogon vozila. Preostale električne porabnike (luči, informacijsko-razvedrilni sistem itd.) še vedno napaja 12-voltna baterija, ki se napaja iz visokonapetostne baterije s pretvornikom. Foto: Peugeot

Zasnova je podobna kot pri audiju, ki šele prihaja, tudi novi Q6 bo tako zasnovan. Pri Peugeotu funkcije zaslona niso želeli zaplesti, zato so dodali bližnjice. Podobno kot pri računalnikih, pri katerih najdemo orodne vrstice na spodnjem delu zaslona z bližnjicami do aplikacij. To je super!

To je uporabni "fastback"

Model 3008 je tudi od zunaj čisto drugačen, kot smo bili vajeni. Ni več ne enoprostorec ne SUV, ampak je "fastback". Torej ni kupe. Posebnost "fastbacka" je zadek, ki nima odrezane strehe kot kupeji, a je vseeno videti športno in hkrati uporabno, saj se zadnja vrata odprejo skupaj z zadnjim oknom, tako da predmete v prtljažnik nalagamo skozi veliko odprtino. Ne glede na pogon je volumen družinski – 520 litrov.

Novi panoramski i-cockpit se ponaša s povsem novo arhitekturno zgradbo, saj je panoramski zaslon nameščen visoko na armaturni plošči s pritrdilnim sistemom, ki ga iz potniškega prostora ne opazimo. Tovrstna razporeditev omogoča optimalen dostop in pregled nad informacijami, ki se prikazujejo na 21-palčnem (53,34 centimetra) panoramskem zaslonu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Novi panoramski i-cockpit se ponaša s povsem novo arhitekturno zgradbo, saj je panoramski zaslon nameščen visoko na armaturni plošči s pritrdilnim sistemom, ki ga iz potniškega prostora ne opazimo. Tovrstna razporeditev omogoča optimalen dostop in pregled nad informacijami, ki se prikazujejo na 21-palčnem (53,34 centimetra) panoramskem zaslonu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Novi 3008 je moderen, zato ker nima tistega, kar imajo Peugeotevi oblikovalci za zastarelo. Kaj je to? Vodja projekta Peugeot 3008 Emmanuel Varene je za Avtomobilnost povedal: "Za čim boljši izkoristek smo umaknili nepotrebne okrasne elemente, kroma ne boste videli. Naši oblikovalci menijo, da se obdobje kroma končuje. Želeli smo čiste linije. Tesnila na steklih vrat niso več vidna, ampak so skrita v vrata."

Masko smo že videli, je točno takšna, kot mora biti na najnovejših peugeotih, tudi s tremi svetlobnimi poševnicami. Tri pokončne dnevne lučke so tudi v glavnem žarometu, zraven pa so matrične luči s 44 diodami na žaromet.

Baterije za 3008 bodo kmalu prihajale izključno iz Evrope, iz nove Stellantisove gigatovarne na severu Francije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Baterije za 3008 bodo kmalu prihajale izključno iz Evrope, iz nove Stellantisove gigatovarne na severu Francije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Od 525 do 700 kilometrov dosega

To je tudi prvi peugeot in prvi avto iz skupine Stellantis na novi platformi – na električni platformi, ki pa ni samo za elektriko. Pohvalimo, da je sprednja maska vedno enaka, pa naj gre za priključni hibrid, stoodstotno električni model ali pa mehki hibrid. Glede na dizajn je to razumljivo.

Vodja razvoja električnih vozil Alipio Dos Santos je pojasnil, da je bila zgodba obratna kot pri e-2008 in e-308. "Platformo smo izdelali okoli baterije, ki je postala del šasije. To prinaša številne prednosti, tudi lažja popravila. Največji izziv je bil, da smo v naše najkrajše, zelo kompaktno medosje namestili zelo veliko baterijo s kapaciteto 98 kWh."

Z obvolanskima ročicama, ki sta nameščeni za volanom manjših dimenzij, lahko v treh stopnjah vklopite regenerativno zaviranje, pri tem pa z levo ročico povečate regeneracijo, z desno pa jo zmanjšate. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Z obvolanskima ročicama, ki sta nameščeni za volanom manjših dimenzij, lahko v treh stopnjah vklopite regenerativno zaviranje, pri tem pa z levo ročico povečate regeneracijo, z desno pa jo zmanjšate. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Kapaciteta standardne baterije bo 73 kWh in ta po zagotovilih Peugeota omogoča do 525 kilometrov dosega. Večja baterija, ki bo na voljo na začetku leta 2025, bo doseg povečala kar na 700 kilometrov.

Novinarski kolega iz večmilijonskega evropskega mesta je na novinarski konferenci zastavil vprašanje, ki v Sloveniji pride pogosto v poštev. Namreč, zakaj ne ponujajo tudi manjše, približno 50-kilovatne baterije? Peugeotov odgovor je bil jasen – ker je to družinski avto, s katerim se vozijo družine tudi na daljše razdalje in po avtocestah. Postregli so nam s podatkom, ki smo ga že večkrat občutili v praksi.

Francozi pravijo, da se boste z e-3008 na avtocesti ustavili manjkrat kot s teslo Y. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Francozi pravijo, da se boste z e-3008 na avtocesti ustavili manjkrat kot s teslo Y. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Samozavest serijsko: Na avtocesti boljši od tesle Y

Posredovali so nam podatek, koliko se zmanjša doseg pri vožnji na avtocesti. Hitrost ima velik vpliv na doseg. Pravijo, da je poraba pri 130 km/h večja za štirideset odstotkov. Hkrati pri Peugeotu priznavajo, da se voznikom električnih avtomobilov ne mudi in da so pri izračunu števila polnjenj na dolgi poti tudi sami kalkulirali s hitrostjo, s katero vozniki električnih avtov razburjajo vse druge voznike. Vendar pa so se pri peugeotu e-3008 pohvalili, da je na avtocesti učinkovitejši od konkurenčnih modelov tesla model Y, renault scenic in volvo EX-30. Pravijo, da se boste z e-3008 na avtocesti na polnilnicah ustavili manjkrat.

Peugeot 3008 je po novem
Peugeot 3008 je po novem "fastback". Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Osvežujoče. Po navadi poslušamo nerealne obljube WLTP, tokrat pa so samozavestno povedali, da 500-kilometrski doseg WLTP v praksi pomeni obvezen polurni počitek na dobri dve uri. To je tako, kot bi z varnostnega vidika vedno moralo biti.

Na predstavitvi so nam povedali, da se želijo preobraziti v programersko podjetje, zato so bile narejene številne izboljšave na področju povezljivosti in pametnega upravljanja energije. Tudi polnjenje poteka veliko hitreje, do 160 KW na hitri polnilnici. V avtomobilu 3008 pa se boste lahko z vozilom tudi pogovarjali, chatGPT postaja nekaj normalnega. Lahko vam bo predlagal obisk najboljše restavracije in vam ponudil najbližje prosto parkirišče. Sam se bo povezal z navigacijo in vas vodil do cilja.

Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost, v kateri boste novega peugeota 3008 lahko spoznali še bolj podrobno.