Poraba 7,3 l/100km Največja hitrost 174 km/h Cena 33.990 eur
Plusi
  • simpatična notranja arhitektura
  • bogata oprema Esprit Alpine
  • udobje v vožnji
  • solidna prostornost zadaj in v prtljažniku
  • zvočna izolacija
Minusi
  • odzivnost osrednjega zaslona multimedije
  • počasen sistem Start&Stop
  • volanska komunikativnost
  • rahlo sunkovito delovanje menjalnika ob speljevanju

Nišni modeli vedno predstavljajo precejšnje tveganje za avtomobilske proizvajalce. Ali bodo z njimi uspeli (Juke, Qashqai, Espace) ali pa povsem pogoreli (Wind, Tata Nano, Yugo Cabrio). Pri Renaultu so s svojim prvim kupejevskim križancem, ki prav tako spada med nišne modele, vsekakor zadeli žebljico na glavico, saj že nekaj let prepričljivo osvaja srca kupcev. Tudi pri nas! Kako tudi ne, saj spada v izjemno priljubljen razred modelov, ki so med kupci danes vsaj toliko priljubljeni kot Cecine pesmi na študentskih žurih. Renaultov osvajalski pohod je vsekakor uspel!

Prava receptura

Mešanje različnih avtomobilskih razredov je že nekaj časa precej popularno početje. In četudi se včasih zdi, da bo tovrstno križanje najrazličnejših segmentov izpadlo bizarno ali celo groteskno, začuda kupci kar planejo po novotarijah. Spomnite se zgolj na Nissanovo kombinacijo terenca in kombilimuzine, ki je poskrbela za razcvet povsem novega razreda. Ter povsem odmislite trivratni kupe-enoprostorec (Avantime) ali pa mestnega malčka z drsnimi vrati (Peugeot 1007), ki sta – podobno kot smisel za estetiko pri nekdanjih SsangYongovih risarjih – pristala na smetišču avtomobilske zgodovine.

RENAULT MEGANE CONQUEST 02Med uspešnejše avtomobilske »mineštre« vsekakor spada tudi kupejevski SUV, ki ga je pred desetletjem in pol tako uspešno definiral BMW X6. Zato ne čudi, da so se podobne formule poslužili tudi ostali proizvajalci, med katerimi je bil ravno Renault prvi od tistih manj premijskih. Model z (milo rečeno) rahlo neposrečenim imenom na področju bivše Jugoslavije, pa četudi so imeli francoski kreativci v mislih vse kaj drugega* kot obtoženca sodišča v Haagu, se je sicer prvič znašel na ruskih tleh že pred šestimi leti.

A če je tista izvedba še nastajala na starejši platformi (B0), je kasnejša, ki jo poznamo na naših tleh pod spremenjenim imenom Megane Conquest, že sodobnejša. Pri južnokorejskem Samsungu so namreč leta 2020 predstavili vzporedno različico (oznaka XM3), ki ima za osnovo modernejšo arhitekturo (CMF-B), na kateri nastajata tudi novi Clio in Captur. Le ta je na stari celini v trenutku doživela prodajni uspeh, kar pa niti ne čudi, saj si ljudstvo pač želi avtomobilov, ki vsaj malce spominjajo na kontroverzne bavarske izdelke (X4, X6).

RENAULT MEGANE CONQUEST 10V lanskem letu je Renaultova interpretacija kupejevskega križanca doživela blago prenovo, ki je prinesla nežno spremenjeno sprednjo masko z novim logotipom ter okrasne elemente v črni barvi. Na voljo pa je tudi nov opremski paket Espirit Alpine, ki zamenjuje dosedanji RS Line. Prepoznati ga je moč po satenasto sivih detajlih, novih 19-palčnih platiščih ter oznakah paketa opreme.

Alpinizem

A naj vas prav ta oznaka najvišje opremske različice nikakor ne zavede! S strupeno Alpino namreč nima nič skupnega, se pa vsekakor – podobno kot nekdaj oznaka GVX pri kragujevškem Yugu – sliši sila fino.

RENAULT MEGANE CONQUEST 11Kakorkoli že, omenjeni opremski paket je najbolj modnemu Meganeu v ponudbi prinesel oblazinjenje v kombinaciji umetno usnje/alkantara, ki menda vsebuje 10 odstotkov ekološko pridelanih materialov, dekor na armaturni plošči, ki spominja na skrilavec, ter vseprisoten detajl v obliki alpinsko modre niti. Vsa ostala notranja arhitektura je poznana že od prej, kar pomeni, da boste v njem prej prepoznali Capturja kot pa Megane. Zelo simpatična so že poznana upravljala (zgolj enoconske!) klimatske naprave, ki so bila sicer prvič predstavljena v Dacii Duster. Malce manj pa upravljanje z osrednjim zaslonom multimedije, ki se sicer ponaša z lepo grafiko, a je malce slabše odziven. Čeprav njegove hitrosti delovanja nikakor ne smemo označiti za kritično, je novejša konkurenca v tem elementu prepričljivejša. Vsekakor pa sem sam pogrešal še fizični gumb za nastavitev glasnosti, ki je precej bolj praktičen od tapkanja po ikonah + in – na zaslonu na dotik.

Potniki zadaj imajo v »osvajalcu« več prostora za noge kot v kombilimuzinskem soimenjaku, prtljažnik pa bi moral s svojimi 513 litri (oziroma 480 pri hibridih) zadovoljiti osnovne družinske potrebe.

Brez sprememb

RENAULT MEGANE CONQUEST 25Med zadnjim obiskom kozmetičnega salona Meganeu Conquest ni bilo potrebno odpirati motornega pokrova, saj dosedanjih pogonskih sklopov še ni bilo potrebno posodabljati. Kar pa se bo vsekakor spremenilo ob naslednjih ukrepih bruseljske politike. V ponudbi treh motorjev velja 1,33-litrski turbo bencinski TCe z dodatno oznako 160 za najmočnejšega in najbolj zmogljivega, ponaša pa se – prav ste ugotovili – s 160 »konji« največje moči.

Že poznani agregat je sicer nastal v skupnem sodelovanju z Renaultom, Mitsubishijem in Mercedesom ter opravil v obdobju testiranja več kot 300.000 kilometrov, ponaša pa se z 12-voltno blago hibridno tehnologijo, ki naj bi pripomogla k manjši porabi ter mirnejšem delovanju (npr. med vklapljanjem sistema Start&Stop). A v praksi tega ni bilo moč potrditi, saj je bil omenjeni sistem precej počasen, zaradi česar kar spodbuja k izklopu, 7.3-litrska povprečna poraba na sto prevoženih kilometrov pa tudi ni bila ravno navdušujoča.

RENAULT MEGANE CONQUEST 19Motorju sicer ni moč očitati nič resnejšega, saj zna prepričati z zelo zveznim podajanjem moči skozi široko območje in tudi pri višjih vrtljajih ni preglasen. Le povezava s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom ni najbolj posrečena, pa četudi prestavlja zelo nezaznavno in hipno. Še največja težava se razkrije med speljevanjem, ko je občutiti za odtenek preveč sunkovitosti, zaradi česar se zna zgoditi, da ima na mokrem medkolesna varnostna elektronika nekaj težav pri krotenju sprednjih koles. Prenos motornega navora na kolesa je tedaj vsekakor preveč sunkovit.

Navkljub oznaki Alpine pri Conquestu res ne smete pričakovati športno dinamičnih občutkov. Za kaj takega je njegovo podvozje le premalo dinamično, volanskemu mehanizmu pa manjka več povratnih informacij.

V pravo smer

RENAULT MEGANE CONQUEST 04Pri Renaultu so s svojim prvim SUV-kupejem, ki verjetno ne bo zadnji, nedvomno našli pravo formulo za osvajanje src kupcev. Ponuja ravno pravo esenco modnosti in dovolj nastopaškega nastopa, da je postal v trenutku všečen marsikomu. Pa četudi – zanimivo – se ne ponaša ravno s premijskim leskom značke.

Megane Conquest tako prvenstveno prepričuje s svojo trendovsko obliko, saj v vseh drugih elementih ne izstopa (vozne lastnosti, skopa ponudba agregatov, zmogljivosti). Pri tem mu v zadnjem času diha za ovratnik tudi že francoska konkurenca  (Citroën C4 X, Peugeot 408), zaradi česa bo imel v nadaljevanju precej težje delo kot do sedaj.

A se vseeno zdi, da bo še kar nekaj časa uspešno nagovarjal vse tiste, ki sta jim klasični Megane ter (tehnično sorodnejši) Captur preveč običajna, želeli pa bi se voziti v avtomobilu, ki vsaj na daleč spominja na kakšnega precej bolj dragega nastopača z znakom modro-belega propelerja.

Tekst in foto: Urban Acman.

* arcanus = skrivnosten (lat.)

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    1,33-litrski bencinski agregat z oznako TCe 160 velja za najmočnejšo opcijo v ponudbi ter prepriča z mirnim in zveznim delovanjem. 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik v večini voznih režimov solidno sodeluje z motorjem, nekaj sunkovitosti se občuti zgolj med speljevanjem.
    7
  • Notranjost
    Znotraj pokaže precej več podobnosti s Capturjem in Cliom kot s klasičnim Meganeom, kar sicer prinaša precej všečno arhitekturo ter zadovoljiv izbor materialov. Nov opremski paket Esprit Alpine dodaja boljše oblazinjenje (usnje in alkantara), detajle v obliki modre niti ter zanimiv dekor na armaturni plošči. Solidno prostoren prtljažnik.
    8
  • Opremljenost
    Najbogatejši paket opreme, ki nadomešča dosedanji RS-Line, prispeva k malce bolj športnemu videzu (19-palčna platišča, črni dodatki) ter prinaša premijski pridih (električno nastavljiva sedeža).
    9
  • Vozne lastnosti
    Po pričakovanjih je »osvajalčevo« podvozje precej bolj na strani udobja kot športne dinamike, volanskemu mehanizmu pa manjka za odtenek več komunikativnosti.
    7
  • Gospodarnost
    V teh časih draginje Conquestova cena ni pretirana. Še posebej, če pogledujete k osnovni različici za 26 tisočakov. Poraba goriva zgolj povprečna.
    7
  • Zmogljivost
    Najmočnejši agregat v ponudbi se rad zavrti in je dovolj prožen, ne ponuja pa posebej ekstatičnih doživetij. Prijeten sopotnik tudi na daljših avtocestnih etapah.
    7
  • Sklep
    Najbolj trendovski Megane v ponudbi se nahaja ravno v tistem razredu (kupejevski SUV), ki je med kupci precej popularen. Zadnja lepotna operacija mu je prinesla zgolj nekaj nebistvenih olepšav ter nov opremski paket, ki mu vdahne za odtenek več dinamike in prestiža.
    7.5

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 26.690
cena testnega vozila (€) 33.990
dolžina × širina × višina (mm) 4.568 x 1.820 x 1.576
dovoljena masa vozila (kg) 1.876
emisija CO2 (g/km) 130-138
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/2
gibna prostornina (cm3) 1.333
masa praznega vozila (kg) 1.347
medosna razdalja (mm) 2.720
menjalnik/pogon 7-stopenjski dvosklopčni/dvokolesni
največja hitrost (km/h) 174
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 116/160 pri 5.500
največji navor (Nm pri vrt/min) 270 pri 1.800-3.750
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 11,2
osnovna cena vozila (€) 32.990
pnevmatike 225/45 R19
poraba goriva na testu (l/100 km) 7,3
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,8-6,1
pospešek 0-100 km/h (s) 9,1
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 513-1.269
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbobencinski
vrtina × gib (mm) 72,2x81,4
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

10 komentarjev za "Osvajalec"


19 dni 11 ur nazaj

Po štajerskem jih kar precej videvam. Sama silhueta in sprednji del izgledata prav dobro. Zadnje luči so zastarele, ker so praktično “vzete” iz pre-facelift megana 4. generacije. Ne razumem pa te renojeve filozofije počasi več. Motorji (kar jih imajo) so ena velika žalost, tole in rafale? Ni to nek isti rang avtomobila? Klasični megane (4. generacija) je že precej ostarel, novega ni (tisti električar zame ni megane)… Pogrešam raznolikost.

cashy
20 dni 22 ur nazaj

a da je ta model tako uspešen, kot pravi avtor? Jaz ga na naših cestah skoraj ne vidim. Res pa se vozim predvsem po Obali, kjer Renault tako ali tako ni ravno popularen…

jack86
20 dni 21 ur nazaj

Seveda, tam so prevrteni bavarci iz 570.000 na 96.000. Cenovno isto kot novi renault 🙂

20 dni 23 ur nazaj

En izmed grših vozov na cesti.

srcnik
20 dni 23 ur nazaj

160 konjev, pa največja hitrost 174km/h? A se je to kdo zatipkal?

xxl
20 dni 21 ur nazaj

To velja za hybrida. Ta ima hitrost 205 km/h.

vinci
21 dni 3 ur nazaj

Stop&Start

 
Sodobnejši
Velik odskok navzgor