Opazovalni dokumentarec spremlja evangeličansko duhovnico Jano Kerčmar, ki zapusti svoj poklic in tako prekine družinsko duhovniško tradicijo. Foto: Studio Virc
Opazovalni dokumentarec spremlja evangeličansko duhovnico Jano Kerčmar, ki zapusti svoj poklic in tako prekine družinsko duhovniško tradicijo. Foto: Studio Virc

Dokumentarec Duhovnica skozi več let spremlja evangeličansko duhovnico Jano Kerčmar, ki se odloči za izstop iz duhovniškega poklica, pri čemer se mora spopasti s težo dodatnih izzivov – od spolne zlorabe v otroštvu in odpiranja starih ran do reševanja zapletenih družinskih odnosov. Režiserka in protagonistka filma, ki obe izhajata iz Prekmurja, sta se spoznali leta 2017.

Sorodna novica O dvomih in preizkušnjah prekmurske duhovnice tudi na FDF-ju

Evropski filmi, ki predstavljajo spreminjajoči se obraz Evrope
Film bo na kanadskem festivalu, ki se bo odvil med 25. aprilom in 5. majem, na ogled v sklopu programa The Changing Face of Europe (Spreminjajoči se obraz Evrope), so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC). Deveterica evropskih dokumentarcev, ki potuje v Toronto, je bila izbrana na podlagi predlogov evropskih ustanov za filmsko promocijo, ki so članice evropskega promocijskega združenja European Film Promotion (EFP). Leta 2019 se je v omenjenem programu predstavil tudi slovenski dokumentarni film Koliko se ljubiš režiserke Nine Blažin.

"Vesela sem in počaščena, da bo naš film po lepih odzivih doma prestopil meje in dosegel tudi mednarodno občinstvo na Hot Docs v Torontu. Hvaležna sem glavni nastopajoči Jani in celotni ekipi, ki je z mano več let soustvarjala to zgodbo. Izplačalo se je vztrajati in predvajanje filma v sklopu tako pomembnega festivala je resnično lepo darilo in dobra popotnica vsem nam in tudi slovenskemu dokumentarnemu filmu," je dejala leta 1987 rojena režiserka Maja Prettner.

Večletno ustvarjanje "na pogon lastnega entuziazma"
Producenta filma sta Boštjan Virc in Nataša Vugrinec iz Studia Virc, nastal pa je s finančno podporo SFC-ja. Producentka je ob mednarodnem uspehu filma izrazila veselje, da je napočil trenutek, ko je bila intimna pripoved iz "majhne" Slovenije prepoznana kot zgodba, ki ima kaj povedati tudi v "velikem svetu", kot je Severna Amerika. "To priznanje nam daje tudi zagon za prihodnje projekte," je dodala in se zahvalila minimalni ekipi, ki je nekaj let snemala material za dokumentarec na pogon lastnega entuziazma, še preden je film sploh dobil producenta.

Film je bil na ogled tudi na 26. Festivalu dokumentarnega filma, kjer je doživel ljubljansko premiero. "Že od majhnega sem bila črna ovca družine, drugače sem razmišljala in drugače gledala na svet," je dejala Jana Kerčmar po projekciji v Kinodvoru, ki ji je sledil pogovor s filmsko ekipo. "Naučila sem se zaupati v svojo moč, kar mi je popolnoma spremenilo življenje. To je zaupanje vase, v svojo božanskost, v božje kraljestvo, ki ga nosimo v sebi, kot pravi Jezus. To se premalo poudarja po cerkvah. To moč imamo vsi," je še dodala nekdanja duhovnica, ki svoja prizadevanja zdaj usmerja v ustanovitev zavoda za izobraževanje in ohranjanje naravne in kulturne dediščine, kjer bi bil poudarek na starejših, otrocih in čebelah.

Nagradam iz Portoroža se je pridružil še Štigličev pogled
Dokumentarec Duhovnica je na 26. Festivalu slovenskega filma v Portorožu (FSF) prejel vesno za najboljšo montažo, nagrado za najboljši film po izboru občinstva in nagrado za najboljši film po izboru Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI, so še sporočili s SFC-ja. Film pa je Maji Prettner nedavno prinesel tudi nagrado Štigličev pogled za izjemno režijo, ki jo podeljuje Društvo slovenskih režiserjev in režiserk.