36-letna vplivnica je manekenka, blogerka, podjetnica in voditeljica. Njeno premoženje ocenjujejo na okoli 40 milijonov evrov. Foto: EPA
36-letna vplivnica je manekenka, blogerka, podjetnica in voditeljica. Njeno premoženje ocenjujejo na okoli 40 milijonov evrov. Foto: EPA

Italijansko vplivnico Chiaro Ferragni preiskujejo zaradi suma prevare pri promociji in prodaji božičnih kolačev, za katere je trdila, da bodo prihodek od prodaje namenili za pomoč otrokom z rakom, je v torek za francosko tiskovno agencijo AFP potrdil njen odvetnik.

Manekenka in podjetnica, ki ima na družbenem omrežju Instagram skoraj 30 milijonov sledilcev, pod palcem pa okoli 40 milijonov evrov, se je v središču škandala znašla decembra lani, ko je svoj sklep objavil italijanski varuh konkurence.

Novembra 2022 je namreč v prodajo šla posebna izdaja kolača pandoro, podobna božična sladica kot paneton, ki jo je promovirala tudi vplivnica in trdila, da s tem zbirajo sredstva za otroke, ki jih zdravijo zaradi raka v bolnišnici v Torinu.

Urad za varstvo konkurence je ugotovil, da so bili potrošniki s kampanjo zavedeni, ter oglobil dve podjetji Ferragnijeve in proizvajalca kolačev Balocco za skupno približno 1,4 milijona evrov, ker so namigovali, da potrošniki z nakupom omenjenega pandora prispevajo za dobrodelne namene.

Balocco je namreč svoj dobrodelni prispevek bolnišnici za pomoč otrokom z rakom nakazal že mesece pred začetkom prodaje domnevnega dobrodelnega kolača – a le 50.000 evrov. Prodaja spornih kolačev je medtem nanesla več kot milijon evrov.

Zdaj pa je preiskavo sprožilo tudi tožilstvo, in sicer tako proti Chiari Ferragni kot proti vodji družbe Balocco, Alessandri Balocco zaradi suma hujše prevare. Odvetnik vplivnice je v torek za AFP potrdil preiskavo. To še ne dokazuje njene krivde, tožilstvo zgolj meni, da obstaja dovolj dokazov za uvedbo preiskave, je poudaril. "Nisem zaskrbljena, saj sem vedno delovala v dobri veri in prepričana sem, da se bo to izkazalo v preiskavi, ki poteka," je ob tem v izjavi zatrdila 36-letna Ferragni.

V podjetju Balocco so se ob tem v torek opravičili, ker naj bi njihovo kampanjo mnogi "razumeli narobe". Zagotovili so, da pri preiskavi sodelujejo z oblastmi.

Ferragni, ki je v tem času po poročanju Guardiana izgubila okoli 200.000 sledilcev, je že prejšnji mesec na Instagramu dogodek označila za "napako v komuniciranju" in se zanjo v solzah opravičila. Ob tem je obljubila, da bo bolnišnici sama donirala milijon evrov.

Italijanski mediji sicer poročajo, da je tožilstvo odprlo še ločeno preiskavo, saj naj bi se nekaj podobnega kot z božičnimi kolači že zgodilo tudi s prodajo domnevno dobrodelnih čokoladnih velikonočnih jajc, ki jih je prav tako promovirala Ferragni.