Družba Radgonske gorice obdeluje približno 500 hektarjev vinograda in z 250 kooperanti letno pridela dobre tri milijone litrov vina. Spravilo pridelka se je zaradi padavin v zadnji dneh zavleklo, bo pa ta nižji od lanskega. Foto: TV SLO, zajem zaslona
Družba Radgonske gorice obdeluje približno 500 hektarjev vinograda in z 250 kooperanti letno pridela dobre tri milijone litrov vina. Spravilo pridelka se je zaradi padavin v zadnji dneh zavleklo, bo pa ta nižji od lanskega. Foto: TV SLO, zajem zaslona

Jurkovičevo ulico, na kateri se nahajajo objekti Radgonskih goric, želijo zaščititi kot Unescov spomenik naravne in kulturne dediščine.

Kot je povedal direktor Radgonskih goric Borut Cvetkovič, so ponosni na dolgoletno tradicijo, temelječo predvsem na znanju, ki je omogočilo tudi nastanek in razvoj izdelka, kot je penina, pridelana brez dotika svetlobe. Na trgu bo čez nekaj dni v omejeni količini 2000 steklenic, naročiti jo bo mogoče tudi prek spleta.

V okviru 170-letnice podjetja oziroma polnitve prve slovenske penine so v Radgonskih goricah poudarili tudi trajnostno naravnanost in usmerjenost v turizem.

Raziskave kažejo, da izpostavljenost vina dnevni svetlobi ali umetni razsvetljavi povzroča spremembe v aromi, zato grozdje za penino brez dotika svetlobe trgajo ponoči, za vrtenje steklenic in pakiranje uporabljajo očala za gledanje v temi, vino v popolni temi zori dve do tri leta, ko penina zapusti klet, pa jo ščiti steklenica iz črnega stekla. Zaradi dodatne zaščite je pakirana v vakuumske vrečke, je povedala enologinja Radgonskih goric Klavdija Topolovec Špur in dodala, da gre za penino navdiha.

V Radgonskih goricah so usmerjeni trajnostno. V lokalih, ki so jih odprli v zadnjem času v Jurkovičevi ulici, strežejo lokalno hrano, pripravljeno na sodoben način, pri čemer sodelujejo z lokalnimi dobavitelji. Med drugim so dobili mednarodni znak Glamur – užitki ob reki Muri, ki je sinonim za regionalne izdelke okrog Mure, okoljski certifikat Green Key, od Slovenske turistične organizacije pa še znaka Zelene sheme slovenskega turizma Green Cuisine za Bistro in Green Attraction za Dom penine. Pri tem so se odločili turistično ponudbo združiti pod blagovno znamko RG.

Celovito so prenovili tudi podobe celotne linije penin, logotip podjetja, nova je tudi embalaža, vezana na trajnostno usmerjenost. Vinski turizem s pokušinami in dogodki, kjer v kleteh v grajskem hribu predstavljajo peničarsko dejavnost, bodo po besedah vodje turizma Martine Ficko nadgradili v edinstveno turistično destinacijo.

Radgonska penina praznuje 170 let