V primerjavi s prvim SUV-jem je bil deležen številnih izboljšav, tako s področja aerodinamike kot baterije in polnjenja. Vse s ciljem zagotoviti čim večji doseg z enim polnjenjem baterije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V primerjavi s prvim SUV-jem je bil deležen številnih izboljšav, tako s področja aerodinamike kot baterije in polnjenja. Vse s ciljem zagotoviti čim večji doseg z enim polnjenjem baterije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pred dobrimi petimi leti je Audi z modelom e-tron vstopil v dobo električne mobilnosti. Z njim so orali ledino v razredu prestižnih križancev in napovedali številne nove električne modele. Zaradi krize covida-19 so se načrti zagotovo nekoliko spremenili, a električna prihodnost je za znamko še vedno prioriteta.

Doslej se je za e-trona odločilo že več kot 150.000 kupcev, od tega 75 tudi v Sloveniji. Da pa bo avto še naprej ohranjal svoj položaj v razredu, je bila prenova že nujno potrebna.

Nove oznake

Pri Audiju zatrjujejo, da v nasprotju s klasično gnanimi avtomobili, kjer je prva prenova bolj kot ne vedno le kozmetične narave, tokratna, tudi prva prenova e-trona, prinaša številne novosti, navsezadnje pa tudi novo ime. Slednje sovpada z odločitvijo koncerna, da bodo po novem električni avtomobili označeni s sodimi številkami, klasično gnani pa z lihimi.

Novinec ima spremenjeno zasnovo asinhronskega motorja na zadnji premi. Namesto 12 navitij elektromagnetno polje zdaj ustvarja 14 navitij. Magnetno polje je zato pri enakem električnem toku močnejše in navor motorja je večji. Foto: Audi
Novinec ima spremenjeno zasnovo asinhronskega motorja na zadnji premi. Namesto 12 navitij elektromagnetno polje zdaj ustvarja 14 navitij. Magnetno polje je zato pri enakem električnem toku močnejše in navor motorja je večji. Foto: Audi

Tako je e-tron postal Q8 e-tron. Osmica nakazuje, da gre za trenutno največji Audijev električni avto, ob Q4 e-tronu pa se kmalu pričakuje tudi Q6 e-tron.

Če se vrnemo k zastavonoši – ta s prenovo prinaša malenkostno spremenjeno obliko, ter veliko več novosti pod motornim pokrovom oziroma v baterijskem sklopu. Oblikovne spremembe na samo obliko niso pretirano vplivale, so pa močno prispevale k boljši aerodinamiki avtomobila. Posledično znaša količnik zračnega upora (Cx) zdaj 0,27 (prej 0,28), s še boljšim rezultatom pa se ponaša izvedba spotback, kjer je količnik iz 0,26 znižan na 0,24.

Na izbiro sta dve različno veliki bateriji. Šibkejša ima neto zmogljivost 89 kWh (bruto 95 kWh), pri obeh zmogljivejših različicah pa je neto zmogljivost 106 kWh (bruto 114 kWh). Foto: Audi
Na izbiro sta dve različno veliki bateriji. Šibkejša ima neto zmogljivost 89 kWh (bruto 95 kWh), pri obeh zmogljivejših različicah pa je neto zmogljivost 106 kWh (bruto 114 kWh). Foto: Audi

Hitrejše polnjenje

Manjši količnik zračnega upora seveda pripomore k manjši porabi električne energije. Slednje je nekaj, kar v električnem avtu največ šteje, vsaj trenutno, ko se tako voznik kot proizvajalci borijo za vsak dodatni kilometer. Tudi zato se zdaj Q8 e-tron ponaša z novim baterijskim naborom. Osnovna baterija ponuja neto kapaciteto 89 kWh, večja pa 106 kWh. Povečana je tudi hitrost polnjenja, pri osnovni na 150 kW, pri večji pa na 170 kW. To pomeni, da se baterija na hitri polnilnici od 10 do 80 odstotkov napolni v dobrih 30 minutah, s čimer je nato v idealnih razmerah mogoče prevoziti 420 kilometrov.

Novost je tudi storitev Audi charging. Na več kot 500.000 polnilnih mestih v Evropi, bo zaradi serijske funkcije Plug&Charge voznik priključil polnilni kabel, nato pa samodejno stečejo sinhronizacija, polnjenje in seveda plačilo.

Slovenski zastopnik pričakuje, da se bo samo letos za Q8 e-tron odločilo med 80 do 100 kupci. Za številne optimistična napoved, ki pa je popolnoma realna, če omenimo, da jih je za avto, ki v osnovni različici stane dobrih 75.000 evrov, pogodbo o nakupu podpisalo že 50.

Sicer pa smo v Avtomobilnosti Audi Q8 e-tron že preskusili, dotaknili pa smo se tudi novega pogonskega sklopa in pa tudi močno izboljšanih prednjih žarometov, ki prinašajo zanimivo novost.