29. 2. 2024, 08:31 | Vir: STA

Slovenski turistični biser, ki je med tujci vse bolj priljubljen: tudi do 46 odstotkov več nočitev

Profimedia

Največkrat pridejo Italijani, vse bolj pa so navdušeni tudi Britanci, Irci in Američani.

Turistična destinacija Kras in Brkini vse bolj zbuja zanimanje turistov, ne le domačih, temveč tudi tujih. Lani so za pet odstotkov presegli število prenočitev v pred tem rekordnem predkoronskem letu 2019. Pri nadaljnjem razvoju destinacije stavijo na butičnost in povezovanje. Obiskovalcem bo kmalu na voljo tudi turistični vodnik po območju. Največji porast števila nočitev so zaznali v Komnu, dosegel je 46 odstotkov. V občini Sežana je bil 18-odstoten. Nižje so številke v občinah Hrpelje-Kozina in Divača, a so tudi tam beležili rast.

Območna razvojna agencija Krasa in Brkinov je za predstavitev lanskih rezultatov v sodelovanju s kraško-brkinskimi občinami Divača, Komen, Hrpelje-Kozina, Miren-Kostanjevica in Sežana v sežanskem Kosovelovem domu organizirala dogodek Povezovanje in dobre prakse na področju turizma na Krasu in v Brkinih. Priložnosti niso izkoristili le za predstavitev rezultatov minulega leta, temveč tudi za povezovanje deležnikov, srečanje z lokalnimi ponudniki in izmenjavo mnenj o priložnostih in pomenu povezovanja na destinaciji in širše. Predstavili so tudi nov vodnik po Krasu in Brkinih, ki bo izšel v kratkem.

Trije glavni stebri turizma

Kot je povedala Katja Kralj, strokovna vodja destinacije Kras in Brkini, so bili tudi v letu 2023 najbolj številčni gostje Italijani, sicer pa se je struktura gostov malce premešala. "Sledijo Francija, Nemčija, Avstrija in Švica, zabeležili pa smo tudi porast iz angleško govorečih držav, kot so Velika Britanija, Irska in Združene države Amerike," je povedala Katja Kralj.

Sežanski župan Andrej Sila je izpostavil, da občutljivost območja Krasa in Brkinov sicer ne prenese množičnega obiska, zato stavijo na butičnost, usmerjenost na posameznika in visoko dodano vrednost za vsakega obiskovalca. "Pohvalimo se lahko s pestro in edinstveno ponudbo, kjer izstopajo trije glavni stebri turizma: Lipica, Škocjanske jame in Štanjel. Dodano vrednost turistični ponudbi tem trem biserom pa dodajajo številni in raznoliki lokalni ponudniki, ki z avtentično ponudbo bogatijo mozaik turističnega doživetja Krasa in Brkinov," je nanizal.

Profimedia

Turistična destinacija Kras in Brkini nosi znak Slovenia Green Destination, ki jo zavezuje k odgovornemu turizmu in skrbi za okolje. A na Krasu in v Brkinih želijo še dlje in po besedah Sile so načrti za prihodnost veliki. "Ustvariti želimo povezano in inovativno turistično destinacijo. Naša vizija vključuje združevanje raznolike ponudbe in vzpostavitev čezmejnega geoparka matičnega Krasa," je napovedal. V sklopu dogodka je domačinka Andreja Ščuka predstavila vodnik po Krasu in Brkinih, ki ga je zadnja štiri leta pripravljala sama, potem ko je ob stiku z vedno številčnejšimi turisti ugotovila, da tak vodnik sploh ne obstaja. Izšel bo v kratkem in bo na 200 straneh vključeval enovito zbirko ponudbo destinacije.

Andreja Ščuka je ves čas nastajanja vodnika tesno sodelovala z lokalnimi ponudniki, vodnik pa razdelila v smiselne vsebinske sklope. Na začetku je 15 KRASnih dejstev, tem sledi 10 naj znamenitosti, sedemdnevni itinerarij po Krasu, prireditve s posebnim poudarkom na osmice, zgodovinski pregled destinacije, kraška potepanja, kolesarske poti, nastanitve, itinerariji za enodnevne izlete po bližnjih regijah in nasveti ter koristne informacije. Ščuka je vodnik zaokrožila z informacijami o ponudbi turističnih ponudnikov; skupaj jih je zbrala več kot 170.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord