Od leta 2019 eNordkappChallenge poteka vsako leto med božičem in praznikom svetih treh kraljev, na njem lahko sodeluje največ 12 ekip, pogoj pa je uporaba električnih vozil. Reli se začne v Flensburgu na severu Nemčije in pelje skozi Dansko in Norveško do Nordkappa, najsevernejše točke evropske celine, skupna razdalja je 7.200 kilometrov.
Družinsko podjetje Thomann Nutzfahrzeuge je distributer vozil Renault Trucks v Švici. Ker so veliki navdušenci nad električnimi vozili, so prva ekipa, ki se je relija eNordkappChallenge udeležila z gospodarskimi vozili. Švicarji so sestavili dve ekipi z dvema voziloma, renault trucks E-tech D wide in renault trucks E-tech master, pri čemer ima 26-tonski D wide štiri baterijske module s skupno zmogljivostjo 264 kilovatnih ur, medtem ko ima dostavnik master baterijo zmogljivosti 52 kilovatnih ur.
Resen izziv za električni tovornjak in dostavnik
Prva naloga je bila vožnja od Schmerikona v Švici, kjer je sedež podjetja, do Flensburga v Nemčiji, izhodišča relija. Gre za skoraj 1.100 kilometrov dolgo razdaljo, ki je za električna vozila resen izziv. Čeprav master E-tech nima možnosti hitrega (DC) polnjenja, sta ekipi zaradi kakovostne mreže polnilnic v Švici in Nemčiji razmeroma zlahka premagali »uvodni« del. Težava je le v tem, da so polnilnice prilagojene osebnim vozilom in dostop s tovornim vozilom zaradi precej večjih dimenzij ni lahek.
Ekipi sta se 27. decembra iz Flensburga odpravili proti severu Danske, od tam so ju s trajektom prepeljali v Kristiansand na jugu Norveške. Čeprav je bilo proti koncu decembra, so bile razmere še razmeroma dobre, temperatura ni bila prenizka, južni del Norveške pa je z mrežo električnih polnilnic najbolje pokrit.
Zima je pokazala zobe
A ko so nadaljevali pot proti severu, so se razmere vse bolj slabšale, zima je pokazala zobe, zasnežene ceste in snežni plugi pa so postali vsakdanja realnost voznikov, ki so se morali spopadati s številnimi vremenskimi nevšečnostmi. Temperature so se spuščale čedalje nižje – in v takih razmerah se zmanjša tudi doseg električnih vozil, njihovo napredovanje pa je počasnejše. Da bi bile stvari še slabše, postajajo proti severu polnilnice vse redkejše, zlasti hitre (DC), ki so potrebne za polnjenje tovornjaka D wide E-tech. Zaradi tega se je moral tovornjak vse pogosteje ustavljati za polnjenje na običajnih polnilnicah (AC), kar pa seveda traja dosti dlje.
Staro leto so preživeli ob kidanju snega, da so tovornjak lahko priklopili na polnilnico, postali pa so tudi mojstri natikanja verig, saj vožnja brez njih v globokem snegu ni mogoča. Temperature so se spustile do minus 30 stopinj, dnevne svetlobe praktično ni bilo več, saj sonce tam takrat ne vzhaja več. Zora se le prevesi v mrak, nato pa znova sledi dolga in mrzla noč. Po tednu dni so prispeli daleč na sever Norveške, težave s polnjenjem pa so postajale vse hujše. Tovornjak je konec etape začel redno dosegati veliko pozneje kot kombi, vozniki v D wide pa so morali delati dodatne izmene, da bi skrajšali zaostanek. Osmi dan je tovornjak preveč zaostal, zato sta posadki tovornjaka in kombija prvič morali spati ločeno.
Na cilju po 11 dneh
Kljub vsem težavam sta ekipi Thomann Nutzfahrzeuge enajsti dan z dvema električnima voziloma dosegli Nordkapp. Tudi zadnji metri so bili zelo nevarni, saj je ozka in pomrznjena cesta do Nordkappa, kjer promet poteka izmenično, za D wide bila skoraj neprevozna, a z veliko drsenja je vseeno dosegel vrh Evrope. Švicarski ekipi sta svoj uspeh proslavili z raclettom, topljenim sirom, tradicionalno švicarsko zimsko jedjo, ki so jo pripravili v zaprtem zaboju tovornjaka.
Vrnitev ni bila nič manj spektakularna, polarne razmere, zaprte ceste in seveda izjemno nizke temperature. V takšnih razmerah so izkusili, kaj pomeni varčevanje z energijo. V noči na 14. dan so morali čez dan prevoziti še 130 kilometrov, in to so tudi storili, vendar v ekstremnem eko načinu, kar pomeni brez ogrevanja kabine in stekel, zato se je na stranska stekla nabrala debela plast ledu. Na cilj so prispeli z dvema odstotkoma električne energije v bateriji in skoraj brez preostalega dosega.
Po 23 dneh pa znova doma
Ekipi sta se po 23 dneh vrnili na sedež podjetja Thomann Nutzfahrzeuge v Schmerikonu, potem ko sta v treh tednih prepotovali skupno več kot 8.200 kilometrov. Čeprav so skandinavske države pionirji na področju električne mobilnosti, je tudi treba tam še marsikaj narediti za izboljšanje infrastrukture, predvsem na redko poseljenih območjih. Toda vztrajnost in zaupanje v tehnologijo sta se na koncu obrestovala.