Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Prevozi

V kruti zimi do Nordkappa in nazaj – na elektriko

Renault trucks D wide e-tech je prvo električno tovorno vozilo, s katerim so se udeležili relija za električna vozila eNordkappChallenge – cilj v najhladnejšem vremenu na najsevernejšo točko evropske celine – Nordkapp.

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

Avtor
02.05.2023 22:00
Čas branja: 5 min
V kruti zimi do Nordkappa in nazaj – na elektriko
Reli eNordkappChallenge poteka vsako leto med božičem in praznikom svetih treh kraljev. Začne se v Flensburgu na severu Nemčije in pelje skozi Dansko in Norveško do Nordkappa, najsevernejše točke evropske celine, kar pomeni razdaljo 7.200 kilometrov. Foto: Renault Trucks

Od leta 2019 eNordkappChallenge poteka vsako leto med božičem in praznikom svetih treh kraljev, na njem lahko sodeluje največ 12 ekip, pogoj pa je uporaba električnih vozil. Reli se začne v Flensburgu na severu Nemčije in pelje skozi Dansko in Norveško do Nordkappa, najsevernejše točke evropske celine, skupna razdalja je 7.200 kilometrov.

Družinsko podjetje Thomann Nutzfahrzeuge je distributer vozil Renault Trucks v Švici. Ker so veliki navdušenci nad električnimi vozili, so prva ekipa, ki se je relija eNordkappChallenge udeležila z gospodarskimi vozili. Švicarji so sestavili dve ekipi z dvema voziloma, renault trucks E-tech D wide in renault trucks E-tech master, pri čemer ima 26-tonski D wide štiri baterijske module s skupno zmogljivostjo 264 kilovatnih ur, medtem ko ima dostavnik master baterijo zmogljivosti 52 kilovatnih ur.

Resen izziv za električni tovornjak in dostavnik

Prva naloga je bila vožnja od Schmerikona v Švici, kjer je sedež podjetja, do Flensburga v Nemčiji, izhodišča relija. Gre za skoraj 1.100 kilometrov dolgo razdaljo, ki je za električna vozila resen izziv. Čeprav master E-tech nima možnosti hitrega (DC) polnjenja, sta ekipi zaradi kakovostne mreže polnilnic v Švici in Nemčiji razmeroma zlahka premagali »uvodni« del. Težava je le v tem, da so polnilnice prilagojene osebnim vozilom in dostop s tovornim vozilom zaradi precej večjih dimenzij ni lahek.

Ekipi sta se 27. decembra iz Flensburga odpravili proti severu Danske, od tam so ju s trajektom prepeljali v Kristiansand na jugu Norveške. Čeprav je bilo proti koncu decembra, so bile razmere še razmeroma dobre, temperatura ni bila prenizka, južni del Norveške pa je z mrežo električnih polnilnic najbolje pokrit.

Zima je pokazala zobe

A ko so nadaljevali pot proti severu, so se razmere vse bolj slabšale, zima je pokazala zobe, zasnežene ceste in snežni plugi pa so postali vsakdanja realnost voznikov, ki so se morali spopadati s številnimi vremenskimi nevšečnostmi. Temperature so se spuščale čedalje nižje – in v takih razmerah se zmanjša tudi doseg električnih vozil, njihovo napredovanje pa je počasnejše. Da bi bile stvari še slabše, postajajo proti severu polnilnice vse redkejše, zlasti hitre (DC), ki so potrebne za polnjenje tovornjaka D wide E-tech. Zaradi tega se je moral tovornjak vse pogosteje ustavljati za polnjenje na običajnih polnilnicah (AC), kar pa seveda traja dosti dlje.

Staro leto so preživeli ob kidanju snega, da so tovornjak lahko priklopili na polnilnico, postali pa so tudi mojstri natikanja verig, saj vožnja brez njih v globokem snegu ni mogoča. Temperature so se spustile do minus 30 stopinj, dnevne svetlobe praktično ni bilo več, saj sonce tam takrat ne vzhaja več. Zora se le prevesi v mrak, nato pa znova sledi dolga in mrzla noč. Po tednu dni so prispeli daleč na sever Norveške, težave s polnjenjem pa so postajale vse hujše. Tovornjak je konec etape začel redno dosegati veliko pozneje kot kombi, vozniki v D wide pa so morali delati dodatne izmene, da bi skrajšali zaostanek. Osmi dan je tovornjak preveč zaostal, zato sta posadki tovornjaka in kombija prvič morali spati ločeno.

Na cilju po 11 dneh

Kljub vsem težavam sta ekipi Thomann Nutzfahrzeuge enajsti dan z dvema električnima voziloma dosegli Nordkapp. Tudi zadnji metri so bili zelo nevarni, saj je ozka in pomrznjena cesta do Nordkappa, kjer promet poteka izmenično, za D wide bila skoraj neprevozna, a z veliko drsenja je vseeno dosegel vrh Evrope. Švicarski ekipi sta svoj uspeh proslavili z raclettom, topljenim sirom, tradicionalno švicarsko zimsko jedjo, ki so jo pripravili v zaprtem zaboju tovornjaka.

Vrnitev ni bila nič manj spektakularna, polarne razmere, zaprte ceste in seveda izjemno nizke temperature. V takšnih razmerah so izkusili, kaj pomeni varčevanje z energijo. V noči na 14. dan so morali čez dan prevoziti še 130 kilometrov, in to so tudi storili, vendar v ekstremnem eko ​​načinu, kar pomeni brez ogrevanja kabine in stekel, zato se je na stranska stekla nabrala debela plast ledu. Na cilj so prispeli z dvema odstotkoma električne energije v bateriji in skoraj brez preostalega dosega.

Po 23 dneh pa znova doma

Ekipi sta se po 23 dneh vrnili na sedež podjetja Thomann Nutzfahrzeuge v Schmerikonu, potem ko sta v treh tednih prepotovali skupno več kot 8.200 kilometrov. Čeprav so skandinavske države pionirji na področju električne mobilnosti, je tudi treba tam še marsikaj narediti za izboljšanje infrastrukture, predvsem na redko poseljenih območjih. Toda vztrajnost in zaupanje v tehnologijo sta se na koncu obrestovala.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Avto
Avto Varno na poti

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
PMM
Kako Renault Trucks orje ledino v elektrifikaciji tovornega prometa v Sloveniji?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kako Renault Trucks orje ledino v elektrifikaciji tovornega prometa v Sloveniji?

Renault Trucks je elektrificiral že velik del programa, v Slovenijo pa je prišel z električnim komunalcem

FINANCE
Prevozi
Tovarna, v kateri bodo sestavni deli Renaultovih tovornjakov dobili novo življenje
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Tovarna, v kateri bodo sestavni deli Renaultovih tovornjakov dobili novo življenje

Dele, namenjen vnovični uporabi, bodo natančno pregledali, očistili in ustrezno označili ter jih nato poslali v trgovine z rabljenimi deli Renault Trucks. Imeli bodo garancijo proizvajalca, ob tem pa bodo v povprečju 50 do 60 odstotkov cenejši od novih nadomestnih delov.

FINANCE
Prevozi
Renault Trucks s polnim »plinom« v elektriko
Prevozi
PrevoziEmil Šterbenk Renault Trucks s polnim »plinom« v elektriko

Renault Trucks bo že prihodnje leto na trgu ponudil široko paleto tovornih vozil na električni pogon od 3,1 do 44 ton največje dovoljene mase.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični
Avto
AvtoAndraž Zupančič Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični 13

Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.

FINANCE
Prevozi
Elektrika je tu! Renaultov tovornjak bo napadel slovenska komunalna podjetja
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Elektrika je tu! Renaultov tovornjak bo napadel slovenska komunalna podjetja

Renault e-tech D wide Z.E. P6x2 BOM - Renaultov električni tovornjak, opremljen z nadgradnjo za komunalna podjetja.

FINANCE
Manager
Na štop do Norveške, 2. del: Tito na Reki, kdo je postavil slovenski internet in skandinavska gostoljubnost
Manager
ManagerBlaž Abe Na štop do Norveške, 2. del: Tito na Reki, kdo je postavil slovenski internet in skandinavska gostoljubnost 1

Avgusta sem se skozi osem držav podal proti severu Evrope. Avtostop mi je omogočil dogodivščino neverjetnih prigod in možnost spoznavanja še bolj neverjetnih ljudi. V drugem delu potopisa opisujem, kako sem s 15 evri na dan raziskoval Norveško in odkrival življenja tamkajšnjih ljudi.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.