Zasebnost
Slovenija
Oglasno sporočilo

Adrian Ježina, Telemach: »Za zadovoljnega uporabnika potrebujemo tudi zadovoljne zaposlene«

»Z našim omrežjem prihodnje generacije bomo pomagali pri nadaljnji digitalizaciji družbe,« pravi predsednik poslovodstva družbe Telemach
Avtor
24.03.2021 06:00
Čas branja: 5 min

Telemachov tržni delež na trgu storitev fiksnega širokopasovnega interneta je v zadnjem lanskem četrtletju presegel 30 odstotkov. Že eno četrtletje prej pa je Telemach zasedel prvo mesto med ponudniki širokopasovnega interneta v Sloveniji.

V zadnjih nekaj letih je njihov tržni delež narasel za več kot pet odstotkov. Ob koncu leta 2017 je bil 25,6-odstoten, konec lanskega leta pa 30,8-odstoten.

»Podatek, na katerega smo lahko še posebej ponosni, pa je, da se je tržni delež povečal za več kot tri odstotke tudi lani, kar pomeni, da so med največjimi preizkušnjami za telekomunikacijske operaterje ljudje prepoznali našo kakovost,« je povedal Adrian Ježina, predsednik poslovodstva družbe Telemach.

Gospod Ježina, kaj vse je pripomoglo k temu uspehu?

Za to se je moral sestaviti širok mozaik. Tvorijo ga številni delčki, kar pa se ni zgodilo čez noč, ampak gre za dolgoletno delo, za pravo strategijo in predanost ljudi. Pri Telemachu ponujamo vrhunske storitve, ki jih nenehno nadgrajujemo, osredotočamo se na razvoj in inovacije, sledimo svetovnim trendom in jih narekujemo doma, zato svojim uporabnikom vedno ponujamo le najboljše. In nagrada za vsa naša prizadevanja je rast na vseh področjih.

Telemach je eden redkih evropskih zasebnih operaterjev, ki ima večji tržni delež kot nacionalni operater? Kako bo to vplivalo na vašo nadaljnjo poslovno politiko?

Večkrat slišimo športnike reči, da je težko priti na vrh, še težje pa se je na njem obdržati. To ne velja le zanje, ampak splošno. Zavedamo se svoje nove vloge, prav tako, da ne bo preprosto zadržati tega položaja, posebej ker je slovenski trg zelo omejen, konkurenca med operaterji pa velika. Seveda pa bomo storili vse, da obdržimo prvo mesto, zato bomo še naprej vlagali v omrežje, skrbeli za zaposlene in uporabnike ter jim ponujali najnaprednejše tehnološke storitve. Z našim omrežjem prihodnje generacije bomo pomagali pri nadaljnji digitalizaciji družbe.

Že dve leti zapored se lahko pohvalite s certifikatom Best in Test za najboljše mobilno in fiksno omrežje po uporabniški izkušnji. Kako to vpliva na pridobivanje novih naročnikov?

Takšen certifikat, ki nam ga je podelilo mednarodno priznano podjetje Umlaut, je za nas seveda zelo pomemben. Gre za neodvisne raziskave, ki so bile z metodologijo množičnega zunanjega izvajanja opravljene na več sto različnih aplikacijah, ki jih uporabniki dnevno uporabljajo. Zato ti rezultati res odražajo uporabniško izkušnjo. Ta pa je seveda izjemno pomembna, lahko bi rekli, da vedno pomembnejša. Ko se posameznik odloča za operaterja, je to gotovo eden prvih dejavnikov, po katerem izbira.

Kaj je tisto, kar dela uporabniško izkušnjo pri Telemachu najboljšo?

Osnova so seveda naše storitve, z vidika uporabniške izkušnje pa je tudi zelo pomembno, da vse nadgradnje paketov vedno dobijo tudi obstoječi naročniki, ne le novi. S tem se vzpostavlja poseben odnos, zaupanje, uporabniki prepoznavajo in cenijo naše delovanje. Je pa tudi dejstvo, da se v zadnjem dobrem letu dni še bolj posvečamo uporabniški izkušnji. Vseskozi merimo zadovoljstvo uporabnikov, in to na točkah, na katerih ti prihajajo v stik z našim podjetjem. Kakovost odnosov z uporabniki se viša, vse več imamo promotorjev in vse manj tako imenovanih detraktorjev. Imamo tudi poseben oddelek, ki se ukvarja z uporabniško izkušnjo, ki analizira težave ter predloge uporabnikov. Za zadovoljnega uporabnika pa potrebujemo tudi zadovoljne zaposlene in tudi nanje se močno osredotočamo. Želimo ustvariti čim boljše delovno okolje, stremimo k prijaznemu, ustvarjalnemu vzdušju, skrbimo za usposabljanja, nagrajevanja, napredovanja. Še prav posebno pozornost pa smo jim seveda namenili med pandemijo, da bi se psihično in fizično počutili kar najbolje.

Kako pandemija vpliva na pomen uporabniške izkušnje in hkrati tudi na njen razvoj – v katero smer se bo nadaljeval razvoj uporabniške izkušnje in kakšne inovacije lahko od Telemacha še pričakujemo?

Pomen telekomunikacij je bil jasen že pred pandemijo, a še vseeno je koronavirusna kriza vsemu skupaj dala povsem nove razsežnosti. Nemogoče si je predstavljati to obdobje brez telekomunikacij, saj smo tako rekoč vse opravljali prek spleta. Ker smo bili povsem odvisni od telekomunikacij – od osnov, šolanja na daljavo in dela od doma, do prostočasnih dejavnosti, torej druženja prek spleta in nakupovanja – smo bili tudi veliko bolj pozorni in občutljivi, če so se pojavile kakršnekoli težave. A pandemijo smo pričakali pripravljeni, širili smo zmogljivosti in omogočili nemoteno uporabo storitev, razvili smo tudi nekaj dodatnih storitev. Z njimi smo uporabnike preusmerjali na splet, jim omogočili, da so lahko na daljavo vse opravili. Tudi v prihodnje jim bomo ponujali rešitve, s katerimi bodo v koraku s časom. Ena takšnih naprednih storitev je EON Connect, ki smo jo predstavili pred kratkim.

Komu je namenjena in kaj ponuja?

Aplikacija EON Connect je namenjena vsem odraslim, še posebej pa staršem mladoletnih otrok. Ta inovativna storitev namreč omogoča upravljanje in popoln nadzor nad hišnim internetom. Telemachovi uporabniki lahko prek mobilnega telefona ali tablice upravljajo svoji omrežji Wi-Fi in LAN ter povezane naprave kadarkoli in kjerkoli. Optimizirajo lahko svoje omrežje Wi-Fi in tako zagotovijo najboljšo internetno zmogljivost v svojem domu, v vsakem trenutku preverijo, kdo je povezan v njihovo hišno omrežje, ter ustvarijo ločeno omrežje Wi-Fi za goste, prav tako lahko ustvarijo uporabniške profile in upravljajo ter določajo pravila povezanih naprav v omrežju. EON Connect tudi onemogoča krajo zaupnih podatkov in ščiti naprave pred sumljivimi programi ter škodljivimi vsebinami. Ob tem pa lahko starši svojim otrokom omejijo dostop do družbenih omrežij ali določenih kategorij vsebine, ki se jim zdijo neprimerne, omejijo dostop do interneta, ko je čas za spanje, in takoj ustavijo oziroma začasno prekinejo internetni dostop na katerikoli napravi ali profilu. Res širok nabor storitev.

Lani je spletni promet zaradi poslovanja in učenja na daljavo zelo narasel. So se letos številke umirile ali še vedno opažate rast?

Po prvem res velikem povečanju prometa ob spomladanskem popolnem zaprtju so se ob drugem lockdownu, torej lani jeseni in v začetku letošnjega leta, številke umirile. Je pa res, da med obema valoma tudi nismo zaznali kakšnega občutnega upada. Tako se je denimo lani v povprečju podatkovni promet na fiksnem delu omrežja povečal kar za 50 odstotkov, veliko obremenjenost pa smo zaznavali čez dan, od jutra do večera, vse dni v tednu. Splošno gledano se sicer količina prometa vseskozi povečuje, skladno z vse zahtevnejšimi širokopasovnimi internetnimi in videostoritvami, ki so posledica sprememb navad uporabnikov. Pri Telemachu nenehno analiziramo, načrtujemo in širimo zmogljivosti omrežja, od tod pa tudi naši dosežki.

Vodilni ste tudi pri ponudbi plačljivih videovsebin. Kakšna je vaša strategija na tem področju?

Kot na drugih področjih tudi tu zahteve uporabnikov rastejo. Programi v visoki ločljivosti postajajo osnova, zato jih vseskozi dodajamo v pakete EON. V največjem paketu, EON Premium, jih je zdaj že 119. Prav tako dodajamo programe v ločljivosti 4K. V zadnjih letih so se navade gledalcev močno spremenile, čemur smo se seveda prilagodili. Naši naročniki imajo tako brez doplačila na voljo ogled za sedem dni nazaj, prav tako brez doplačila pa jim je na voljo tudi izjemno bogat Video klub, ki mu skorajda dnevno dodajamo nove vsebine. Teh je že več kot 18 tisoč.

Vaš EON box, ki vsak televizor spremeni v pametnega, je dobil številna mednarodna priznanja. Kakšne odzive dobivate od uporabnikov?

Povečevanje tržnega deleža na tem področju je najboljša ocena zadovoljstva uporabnikov. Z lansko nadgradnjo so dodatno na svoj račun prišli starši mladoletnih otrok, saj smo jim s profili EON Kids omogočili, da so v otroškem profilu samo vsebine, primerne za njihovo starost. Za vse profile pa velja, da EON opazuje vaše navade in se nauči, kaj radi gledate, nato pa vam priporoča vsebine, ki bi vas utegnile zanimati.

Lahko v sklopu platforme EON letos pričakujemo še kakšne novosti?

EON je plod United Clouda, razvojnega in inovacijskega centra United Group, v okviru katere deluje tudi Telemach. Platformo vseskozi nadgrajujemo, pri razvoju pa spremljamo zahteve uporabnikov in svetovne trende. Vsekakor bomo še naprej skrbeli za novosti, saj bomo lahko le tako tudi v prihodnje ponujali najnaprednejše storitve in s tem izpolnjevali visoka pričakovanja naših uporabnikov.

Ste tudi najhitreje rastoči ponudnik mobilne telefonije. Vas tudi tu lahko pričakujemo čisto na vrhu?

Zaradi naših paketov iz družine VEČ (VEČ, ŠE VEČ, NAJVEČ) smo že vrsto let najhitreje rastoči mobilni operater v Sloveniji in imamo že več kot 600 tisoč uporabnikov. Konkurenca je velika, slovenski trg ne raste, mi pa rastemo, kar je velik dosežek. Kot na vseh drugih področjih dajemo tudi pri mobilni telefoniji velik poudarek temu, da so vseh nadgradenj paketov deležni vsi naši naročniki, ne zgolj novi, kar uporabniki prepoznavajo. Želimo biti najboljši in mislim, da smo na dobri poti, vendar to zahteva svoj čas, ničesar se ne da storiti čez noč. Še naprej bomo vlagali v mobilno omrežje in nove tehnologije, delali tako dobro kot zdaj, potem pa …


Vsebino omogoča Telemach.