Gneča na eni izmed črpalk. Foto: EPA
Gneča na eni izmed črpalk. Foto: EPA

Do 150 vojaških voznikov cistern bo pripravljenih prevažati gorivo, ki ga je začelo na bencinskih črpalkah primanjkovati, potem ko so ga začeli ljudje pospešeno in v večjih količinah nakupovati v strahu pred pomanjkanjem.

Tudi ti vozniki potrebujejo posebno urjenje, ki traja do pet dni, poroča BBC.

Goriva je v državi sicer dovolj, zagotavljajo glavni dobavitelji, kot sta BP in Shell, pomanjkanje na črpalkah pa naj bi povzročilo hudo pomanjkanje voznikov tovornjakov.

V Združenem kraljestvu namreč primanjkuje več kot 100.000 voznikov tovornjakov, kar v zadnjih mesecih povzroča težave za cel niz panog, tudi na področju dobave in prodaje hrane.

Minister za podjetništvo, energijo in industrijsko strategijo Kwasi Kwarteng je dejal, da je odločitev postaviti vojsko v pripravljenost "smiseln, previdnostni ukrep".

Minister za transport Grant Shapps pa je dejal, da se "panično kupovanje" že umirja in da je na črpalkah počasi na voljo več goriva.

Goriva v državi je dovolj, a je dobava po črpalkah omejena. Foto: EPA
Goriva v državi je dovolj, a je dobava po črpalkah omejena. Foto: EPA

Vlada je ljudi obtožila, da so popolnoma po nepotrebnem kupovali gorivo in s tem povzročali njegovo pomanjkanje in dolge vrste.

Prednost za ključne delavce?

Medtem je vse več pozivov, naj imajo ključni delavci, recimo v zdravstvu in negi, prioritetni dostop do goriva, kjer je ta še na voljo.

Ljudje naj bi dlje čakali na svoje negovalce na domu, saj ti čakajo na gorivo v vrstah na črpalkah. Nekateri predlagajo, naj se določene črpalke namenijo za uporabo samo za ključne delavce. Celo vozniki reševalnih vozil so morali iskati gorivo po mestu, da so lahko opravljali svoje delo.

Zaradi pomanjkanja voznikov tovornjakov se v državi milijon voznikov, ki so usposobljeni za prevoz težkih tovorov, spodbuja, naj se vrnejo na delo v ta sektor, 3000 novih voznikov pa naj bi opravilo kratek, a intenziven tečaj.

Pomanjkanje voznikov v Združenem kraljestvu je povzročilo več dejavnikov, od izstopa države iz EU-ja in pandemije do prenizkih plač in vse starejše delovne sile.

Potem ko je Združeno kraljestvo zapustilo EU, so številni poklicni vozniki odšli nazaj v svoje domovine ali pa so poiskali delo v drugi državi.