Razlike med spletno in fizično prodajo so zdaj že dobro poznane. Vse več kupcev ima poleg standardne izkušnje s fizično prodajo tudi že obsežne izkušnje s spletno prodajo. Z gledišča porabnika se proces konča, ko opravi nakup ali v fizični trgovini ali na spletu. Razlika pa nastane v nadaljnjem procesu, saj se v spletni trgovini ta takrat šele začne, medtem ko se v fizični, ko zapustimo trgovino, konča.
Kaj se dogaja v odpremnem času spletnega naročila
Proces, ki se zgodi po oddaji našega naročila na spletu, lahko razdelimo v dva časovna okvirja: odpremni čas in dostavni čas. Po oddaji naročila začne teči odpremni čas. V odpremnem času je strnjenih več procesov, ki si sledijo. Naročilo gre skozi administracijski proces, kjer se preverijo dostavni podatki, ustvari račun in na koncu oblikuje prevoznica kurirja, ki bo paket dostavil končnemu kupcu.
Po uspešno končanem administracijskem procesu nastopi skladiščni proces. V tem se izdelki, ki jih je končni kupec izbral v spletni trgovini, ustrezno zapakirajo v paket, na katerega se doda prevoznica kurirja, ustvarjena v administracijskem procesu. Ko iz naročenih izdelkov nastane paket, nastopi odpremni proces, ki vključuje dogodke, ko pošiljka zapusti skladišče prodajalca in gre na pot h končnemu kupcu. Tu se torej konča prvi časovni okvir, odpremni čas.
Povprečen dostavni čas v EU traja od 24 do 48 ur
Odpremi sledi dostava pošiljke, tu merimo dostavni čas. Dostavni čas označuje dogodke od izročitve paketa kurirju do končne dostave kupcu. Ko paket zapusti skladišče, je dan kurirju v sprejemni depo, nato je izročen v prvo dostavo h kupcu. Dostavni čas v evropskih državah je v povprečju od 24 do 48 ur. Če pošiljka v prvi dostavi ni uspešno dostavljena, sledi še druga dostava ali prevzem naročenega na prevzemnem mestu.
Odpremni in dostavni čas spletnega naročila skupaj sestavljata čas, ko stranka čaka na svoje naročilo, ki ga je oddala v spletni trgovini. Glede na številne procese, ki potekajo v odpremnem in dostavnem času, je pomembno, da so ti čim krajši in učinkoviti, saj je v svetu impulzivnih nakupov to ključ do uspešno končanega procesa spletnega nakupa. Uspešno končan nakup v spletnem poslovanju se torej zgodi ob uspešni vročitvi pošiljke končnemu kupcu.
Dobra analitika je pot do večje spletne prodaje
Z ustreznim analitičnim orodjem lahko podjetja učinkovito merijo odpremne in dostavne čase in te informacije vključijo v svoje poslovanje. Tega se dobro zavedajo v podjetju MetaKocka, saj so prepoznali potrebe svojih strank in jim z analitičnim modulom svojega programskega paketa vse te informacije ponujajo v grafičnem prikazu, kjer je podatek na voljo v realnem času.
»Spletni trgovci so pred izzivom, kako zmanjšati odstotek paketov, ki so ob dostavi zavrnjeni, in s tem dejansko realizirati prodajo. Navdušenje kupca nad izdelkom ob času spletnega nakupa je treba ohranjati v odpremnem in dostavnem času. Pri tem si lahko spletni trgovci pomagajo z različnimi kanali, pri čemer je med najbolj učinkovitimi SMS-obveščanje o statusu pošiljke, času dostave in obveščanje o morebitni neuspešni dostavi,« pravi Matej Okorn iz podjetja MetaKocka.
Postopek dostave pa lahko spletni trgovec izkoristi za dodatno promocijo izdelka in spodbuja kupca k vnovičnemu nakupu. Ko pošiljka zapusti skladišče prodajalca, sledi obveščanje o statusu in lokaciji. Obveščanje lahko poteka prek SMS ali po e-pošti, kjer ima kupec na voljo podatke, kje je njegov paket in predviden čas dostave, ob tem pa kupca nagovarja k posebni ponudbi, ki ga čaka na spletni strani, zapisani v obvestilu, ki ga kupec prejema v odpremnem in dostavnem času.
Če kupec pozna okvirni čas dostave, je manj pošiljk neprevzetih
Za podjetja je zato pomembno, da poznajo svoje odpremne in dostavne čase. Ti podatki prikazujejo sliko podjetja, so kazalnik uspešnosti procesiranja spletnih naročil in prav tako kontrolna informacija za storitve, v katere so vpleteni zunanji izvajalci, torej dostavne službe. Čas od oddaje naročila do končne dostave je pomembna informacija tudi za kupca in ugodno vpliva na prodajalca. Če kupec pozna okvirni čas, kdaj bo pošiljka dostavljena, se bo za nakup odločil in s tem se poveča verjetnost, da bo ob dostavi paket tudi sprejel, kar pozitivno vpliva tudi na poslovanje spletnega prodajalca.