Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Hitra dostava zvišuje prodajo spletnih trgovcev

Če kupec pozna okvirni čas dostave pošiljke, se prej odloči za nakup, s tem oa se poveča tudi verjetnost, da bo ob dostavi paket sprejel

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

13.05.2022 09:40
Čas branja: 3 min

Razlike med spletno in fizično prodajo so zdaj že dobro poznane. Vse več kupcev ima poleg standardne izkušnje s fizično prodajo tudi že obsežne izkušnje s spletno prodajo. Z gledišča porabnika se proces konča, ko opravi nakup ali v fizični trgovini ali na spletu. Razlika pa nastane v nadaljnjem procesu, saj se v spletni trgovini ta takrat šele začne, medtem ko se v fizični, ko zapustimo trgovino, konča.

Kaj se dogaja v odpremnem času spletnega naročila

Proces, ki se zgodi po oddaji našega naročila na spletu, lahko razdelimo v dva časovna okvirja: odpremni čas in dostavni čas. Po oddaji naročila začne teči odpremni čas. V odpremnem času je strnjenih več procesov, ki si sledijo. Naročilo gre skozi administracijski proces, kjer se preverijo dostavni podatki, ustvari račun in na koncu oblikuje prevoznica kurirja, ki bo paket dostavil končnemu kupcu.

Po uspešno končanem administracijskem procesu nastopi skladiščni proces. V tem se izdelki, ki jih je končni kupec izbral v spletni trgovini, ustrezno zapakirajo v paket, na katerega se doda prevoznica kurirja, ustvarjena v administracijskem procesu. Ko iz naročenih izdelkov nastane paket, nastopi odpremni proces, ki vključuje dogodke, ko pošiljka zapusti skladišče prodajalca in gre na pot h končnemu kupcu. Tu se torej konča prvi časovni okvir, odpremni čas.

Povprečen dostavni čas v EU traja od 24 do 48 ur

Odpremi sledi dostava pošiljke, tu merimo dostavni čas. Dostavni čas označuje dogodke od izročitve paketa kurirju do končne dostave kupcu. Ko paket zapusti skladišče, je dan kurirju v sprejemni depo, nato je izročen v prvo dostavo h kupcu. Dostavni čas v evropskih državah je v povprečju od 24 do 48 ur. Če pošiljka v prvi dostavi ni uspešno dostavljena, sledi še druga dostava ali prevzem naročenega na prevzemnem mestu.

Odpremni in dostavni čas spletnega naročila skupaj sestavljata čas, ko stranka čaka na svoje naročilo, ki ga je oddala v spletni trgovini. Glede na številne procese, ki potekajo v odpremnem in dostavnem času, je pomembno, da so ti čim krajši in učinkoviti, saj je v svetu impulzivnih nakupov to ključ do uspešno končanega procesa spletnega nakupa. Uspešno končan nakup v spletnem poslovanju se torej zgodi ob uspešni vročitvi pošiljke končnemu kupcu.

Dobra analitika je pot do večje spletne prodaje

Z ustreznim analitičnim orodjem lahko podjetja učinkovito merijo odpremne in dostavne čase in te informacije vključijo v svoje poslovanje. Tega se dobro zavedajo v podjetju MetaKocka, saj so prepoznali potrebe svojih strank in jim z analitičnim modulom svojega programskega paketa vse te informacije ponujajo v grafičnem prikazu, kjer je podatek na voljo v realnem času.

»Spletni trgovci so pred izzivom, kako zmanjšati odstotek paketov, ki so ob dostavi zavrnjeni, in s tem dejansko realizirati prodajo. Navdušenje kupca nad izdelkom ob času spletnega nakupa je treba ohranjati v odpremnem in dostavnem času. Pri tem si lahko spletni trgovci pomagajo z različnimi kanali, pri čemer je med najbolj učinkovitimi SMS-obveščanje o statusu pošiljke, času dostave in obveščanje o morebitni neuspešni dostavi,« pravi Matej Okorn iz podjetja MetaKocka.

Postopek dostave pa lahko spletni trgovec izkoristi za dodatno promocijo izdelka in spodbuja kupca k vnovičnemu nakupu. Ko pošiljka zapusti skladišče prodajalca, sledi obveščanje o statusu in lokaciji. Obveščanje lahko poteka prek SMS ali po e-pošti, kjer ima kupec na voljo podatke, kje je njegov paket in predviden čas dostave, ob tem pa kupca nagovarja k posebni ponudbi, ki ga čaka na spletni strani, zapisani v obvestilu, ki ga kupec prejema v odpremnem in dostavnem času.

Če kupec pozna okvirni čas dostave, je manj pošiljk neprevzetih

Za podjetja je zato pomembno, da poznajo svoje odpremne in dostavne čase. Ti podatki prikazujejo sliko podjetja, so kazalnik uspešnosti procesiranja spletnih naročil in prav tako kontrolna informacija za storitve, v katere so vpleteni zunanji izvajalci, torej dostavne službe. Čas od oddaje naročila do končne dostave je pomembna informacija tudi za kupca in ugodno vpliva na prodajalca. Če kupec pozna okvirni čas, kdaj bo pošiljka dostavljena, se bo za nakup odločil in s tem se poveča verjetnost, da bo ob dostavi paket tudi sprejel, kar pozitivno vpliva tudi na poslovanje spletnega prodajalca.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Spletna prodaja: dostava v istem dnevu postaja vse bolj nujna
IKT
IKTKlemen Koncilja Spletna prodaja: dostava v istem dnevu postaja vse bolj nujna

Domači spletni trgovci naj bi se prepočasi odzivali na zahteve trga glede dostave v istem dnevu; logistična in dostavna podjetja so pripravljena na izziv

FINANCE
IKT
(Intervju) Kako podatki pomagajo izboljšati poslovanje spletne trgovine
IKT
IKTBranko Žnidaršič (Intervju) Kako podatki pomagajo izboljšati poslovanje spletne trgovine

O tem smo se pogovarjali z Michalom Buzekom, šefom za podatke v češki skupini Heureka Group, v katero sodi tudi slovenski spletni primerjalniki Ceneje.si

FINANCE
IKT
Si predstavljate, da bi vašo prodajno spletno pošto odprlo 98 odstotkov prejemnikov?
IKT
IKTKlemen Koncilja Si predstavljate, da bi vašo prodajno spletno pošto odprlo 98 odstotkov prejemnikov?

Takšne številke dosega uporaba SMS-sporočil – ta trženjski kanal je bil dolgo potisnjen v ozadje

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
IKT
Kako se lotiti prenove spletne strani podjetja
IKT
IKTKlemen Koncilja Kako se lotiti prenove spletne strani podjetja 1

Navajamo štiri korake, ki jih boste morali opraviti, preden se bodo zunanji izvajalci lahko lotili dela

Tovarna
Novice
Uporaba podatkov in funkcionalnosti ERP-sistema na spletu
Tovarna leta
NoviceDean Podgornik Uporaba podatkov in funkcionalnosti ERP-sistema na spletu

V primeru prenavljanja ERP-sistema je smiselno razmisliti tudi o prenovi spletne rešitve in integracije, saj so tako stroški začetne vzpostavitve nižji

FINANCE
Transport in logistika
 Prevzem: zakaj kanadski spletni trgovec Shopify kupuje dostavljavca Deliverr za dve milijardi evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Prevzem: zakaj kanadski spletni trgovec Shopify kupuje dostavljavca Deliverr za dve milijardi evrov

Spletne platforme med seboj intenzivno tekmujejo pri dostavi; Shopify hoče zgraditi hitro delujočo verigo do kupcev

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B