Lotus evija X
Električna specialka je postala nova senzacija Nürburgringa
Lotus je serijsko različico električnega superšportnika evije dodobra predelal in jo poslal v lov za rekordom znamenitega Zelenega pekla. Evija X je bila tretja najhitrejša vseh časov!
Petek, 26. april 2024
Zakaj je tako posebno, če je nek avtomobil zelo hiter, a sta od njega hitrejša dva druga avtomobila? Zato, ker sta bila prva dva rojena kot dirkalnika, medtem ko je tretji, specialka za na stezo lotus evija X, narejen na osnovi serijskega cestnega avtomobila.
Evija X je z Nürburgringom, oziroma Zelenim peklom, opravila v samo 6 minutah in 24 sekundah in 47 stotinkah. Za primerjavo omenimo časa edinih avtomobilov, ki sta stezo prevozila hitreje, VW ID.R (6:05,336) in Porsche 919 Hybrid Evo (5:19,546). Zanimivo pa je, da pri Lotusu z vožnjo niso bili najbolj zadovoljni, saj verjamejo, da bi lahko šlo še hitreje. Na progo so se podali v vlažnem oktobrskem času, zato verjamejo, da bi šlo še mnogo hitreje.
Evija X, ki je torej nastala na serijski električni eviji, ki s štirimi elektromotorji ponuja moč osupljivih 1.500 kW (2.039 KM) ter kar 1.704 Nm največjega navora.
Natančnih podatkov o spremembah vozila pri Lotusu niso izdali, je pa jasno, da so mu namenili konkretne posege pri aerodinamiki, medtem ko so iz notranjosti odstranili vso nepotrebno maso. Kad iz ogljikovih vlaken, baterijski sklop in motorji so ostali nedotaknjeni, inženirji pa so se zagotovo poigrali z zavorami in vzmetenjem ter namestili dirkaške pnevmatike.