Till Brönner. Foto: Jazzahead
Till Brönner. Foto: Jazzahead

Kar 428 glasbenikov je nastopilo na 36 predstavitvenih koncertih. V nasprotju s prejšnjimi leti so se letos programski sklopi pomešali med sabo, tako smo v treh dnevih na treh različnih lokacijah lahko poslušali preplet nemških, evropskih in neevropskih glasbenikov.

Posebna pozornost je bila seveda namenjena Nemčiji – partnerski državi letošnjega dogodka. Tako so se nemški izvajalci najbolj množično predstavili občinstvu, glasbenim promotorjem in kritikom na džezovskem sejmu. Glavna zvezda slovesnosti ob odprtju je bil zvezdniški trobentač Till Brönner.

Daniel Glatzel. Foto: Marko Kumer
Daniel Glatzel. Foto: Marko Kumer

Lahko smo se udeležili številnih koncertov in sklepali posle, vabili izvajalce na nastope, menjali različne nosilce posnetega džeza ali se spontano družili zaradi skupnih interesov. Namesto cedejev je bilo vedno več vinilk, ali ključkov z množico glasbenih, slikovnih in tekstovnih datotek ali pa preprosto vizitk s kodo, s katero si v telefon preneseš glasbo, ki te zanima. Na sejemskih stojnicah so se vrstile tudi različne ad hoc predstavitve, degustacije in manjši koncerti.

Posebnost zadnjih bremenskih sejmov je klubski maraton s petka na soboto. Koncerti so se začeli v petek ob petih popoldne in sklenili v soboto okrog treh zjutraj. Na 30 lokacijah od restavracij, galerij, muzejev, barov do opuščenih industrijskih hal ste se teoretično lahko udeležili skoraj stotih klubskih koncertov.

Vodja zasedbe Conic Rose, trobentač Konstantin Döben. Foto: Marko Kumer
Vodja zasedbe Conic Rose, trobentač Konstantin Döben. Foto: Marko Kumer

Za 30 evrov ste si poleg vstopa na lokacije zagotovili tudi uporabo vseh oblik javnega prevoza. Organizirane so bile tudi vodene kolesarske ture med posameznimi koncertnimi lokacijami. Na dolgi noči džeza sta sodelovali tudi slovenski zasedbi Freekind klaviaturistke in vokalistke Sare Ester Gredelj in tolkalke Nine Korošak Serčič ter zasedbe Lilamors s pevko Ano Čop, mojstrom elektronike Jako Arhom in nemškim pianistom Thillom Seeversom.

V svetu glasbe, ki je preigral in prežvečil skoraj vse mogoče kombinacije, sloge in melodije, je zelo težko izstopati ali vsaj opozoriti nase. Morda je to še najbolj uspelo prav dvema nemškima zasedbama, obe sta iz Berlina. Enajstčlansko zasedbo Andromeda Mega Express Orchestra je sestavil Daniel Glatzel – pihalec, skladatelj, aranžer, dirigent in njihov umetniški vodja. V orkestru je inovativno uporabil trobentača, pozavnista, vibrafonistko, tri flavtiste, harfistko, bobnarja, kitarista in basista.

Nenavadna zvočna kombinacija glasbenikov ustvarjalno zajema v svetu elektronike, džeza, zvena velikih orkestrov in še marsičesa. Drugo presenečenje in to v istem popoldnevu se je imenovalo Conic Rose. Igrali so skladbe s svojega prvega albuma Heller Tag. Tudi oni spajajo džez, sodobno elektronsko glasbo in popglasbo na tako zabaven ter inovativen način, da te po nastopu pustijo odprtih ust in ušes.

Kanadska pevka Dominique Fils-Aime. Foto: Marko Kumer
Kanadska pevka Dominique Fils-Aime. Foto: Marko Kumer

Občinstvu je ugajal tudi nastop kanadske pevke s koreninami na Haitiju Dominique Fils-Aime. Posnela je trilogijo albumov ter prvega posvetila bluzu, drugega džezu in tretjega, ki ga je predstavila v Bremnu Three Little Words soulu. Najbolj navdušen aplavz pa je požela brazilska pevka, manekenka in družbena aktivistka Xenia França.

Glasbo nastopajočih na letošnjem sejmu JazzAhead lahko poslušate v dveh spodaj pripetih oddajah Jazz avenija na 3. programu Radia Slovenija ARS.

Nemški džez
Jazzahead - evropski in svetovni džez