Porsche Slovenija
Porsche Slovenija trdno na prvem mestu
Podjetje Porsche Slovenija je predstavilo poslovne rezultate za iztekajoče se leto ter načrte in napovedi za prihodnje. Kljub pretresom podjetje z več kot tretjinskim tržnim deležem ohranja prvo mesto na Slovenskem trgu.
Sreda, 13. december 2023
Generalni direktor Porsche Slovenija, Danilo Ferjančič je povedal, da ob približno 47 tisoč letos prodanih osebnih vozil v Sloveniji podjetje ohranja prvo mesto na trgu. Ob tem je napovedal, da bo trg lahkih gospodarskih vozil znašal okoli 9.400 vozil ter izpostavil še eno posebnost, in sicer rast trga rabljenih vozil iz uvoza. Letos bo ta znašal kar 38 tisoč vozil, kar je 44 odstotkov prvič registriranih vozil pri nas. Ob tem je poudaril, da ne glede na domačo ali tujo konkurenco dosegajo 33 odstotni tržni delež.
Kot zelo dober je označil razvoj znamke Moon, s katero so letos podvojili promet, ki je znašal več kot pet milijonov evrov.
Direktor znamk Volkswagen in Volkswagen Gospodarska vozila, Marko Škriba je priznal, da je začetek leta pri obeh znamkah zaznamoval velik zaostanek dobav za naročena vozila. To se je tekom leta postopoma popravljalo, a bo bile dobave ponovno prizadete jeseni, in sicer zaradi rezov v proizvodne kvote zaradi poplav v Sloveniji.
Čeprav še lovijo majhen zaostanke v primerjavi z lanskim letom, je znamka trdno na prvem mestu tako na trgu pravnih kot fizičnih oseb. Kljub pretresom so podvojili prodajo električnih vozil ter z deležem blizu 15 odstotkov zasedajo drugo mesto.
V začetku prihodnjega leta bodo v Sloveniji predstavili novi ID.7, nato bodo proti koncu zime in spomladi slediti prenovljeni T-cross, novi tiguan in novi passat variant, proti koncu poletja in v začetku jeseni pa še prenovljena golf in golf variant ter ID.7 tourer.
Pri gospodarskih vozilih lahko od maja naprej pričakujemo prenovljeni crafter, novo californio, multivan 4motion, ID. Bus GTX in proti koncu leta še transporter.
Franci Bolta, direktor znamke Audi je veselo naznanil, da so občutno presegli lansko rekordno leto v katerem so dosegli 3-odstotni delež. Letos je tržni delež bistveno bližje štirim 4 odstotkom, pri čemer so močno okrepili položaj v segmentu fizičnih kupcev, ki predstavlja skoraj 60 odstotkov njihove prodaje. Letos bodo dobavili 1.800 vozil, kar je 30 odstotkov več kot lani, s čimer Audi ostaja vodilna premijska znamka na slovenskem trgu.
Glede elektromobilnosti je Bolta povedal, da se je povpraševanje nekoliko umirilo, pri čemer so vseeno dosegli 70-odstotno povečanje prodaje oziroma okrog 240 vozil. Ob tem električna vozila predstavljajo dobrih 13 odstotkov celotne ponudbe.
Prihodnje leto bo tudi za Audi polno novosti. V začetku leta bodo predstavili prenovljena Q7 in Q8, ki jima bo sledil prenovljeni A3. Sredi leta lahko pričakujemo Q6 e-tron, jeseni prenovljeni e-tron GT, proti koncu leta 2024 pa je načrtovan prihod modelov A6 e-tron in A5, pri čemer se to utegne malce zamakniti.
Razlogov za optimizem je manjka niti direktorju znamk Seat in Cupra, Edvardu Strajnarju. Znamki bosta z več kot 1.800 dobavljenimi vozili do konca leta namreč zabeležili 13-odstotno rast prodaje v primerjavi z letom 2022. To jima je prineslo 3-odstotni tržni delež, kar je najboljši rezultat v zadnjih 16 letih. Strajnar je med drugim izpostavil prodajni uspeh Cuprinega električnega modela born, ki bo še naprej na voljo po ceni 34.999 evrov, s čimer si lahko kupci zagotovijo največjo subvencijo za električna vozila v višini 6.500 evrov.
Znamka Cupra v prihodnjem letu napoveduje nadaljevanje širitve prodajne mreže ter prihod modelov, kot so prenovljena leon in leon ST, prenovljeni formentor, novi SUV terramar, ki bo na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji ter kot priključni hibrid, nato pa še popolnoma električni kupejevski SUV tavascan.
Z letošnijimi rezultati je zadovoljen tudi direktor znamke Škoda, Petr Podlipny. Znamka je kljub težavnim razmeram glede dobav dosegla rekord v domači prodaji. Skupaj bodo prodali 5.500 avtomobilov, od katerih jih bo približno 5.440 ostalo v Sloveniji (preostali bodo izvoženi v države EU), kar bo znamki zagotovilo 11-odstotni tržni delež in drugo mesto na trgu.
V prihodnjem letu bodo že spomladi pripeljali prenovljena modela kamiq in scala, na začetku poletja bosta prispela čisto nova suberb in kodiaq, sredi poletja pa še prenovljena octavia. Leto 2024 bo tudi leto prenove celostne podobe Škodinih prodajnih salonov, ki bo sledila letošnji prenovi celostne podobe znamke.
Oznake:
- Porsche Slovenija
- poslovni rezultat