5. 11. 2021, 10:43

Strune - baletni triptih koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića

Opera Balet Ljubljana

V četrtek, 11. novembra, vabimo na premiero baletnega triptiha z naslovom Strune koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića. Mednarodno uveljavljeni koreografi so v Ljubljano prišli na povabilo umetniškega direktorja našega baleta Renata Zanelle. Medtem ko je Leo Mujić v našem gledališču že ustvarjal, nazadnje predstavo Veliki Gatsby leta 2019, se bosta Jacopo Godani in Eno Peçi s svojima koreografijama na našem odru predstavila prvič.

Eno Peçi je povedal, da je bil ob povabilu Renata Zanelle zelo počaščen in vesel, saj je ravno Zanella tisti, pri katerem je Peçi začel svojo plesno kariero. »Ko sem obiskoval baletno šolo na Dunaju, je bil Zanella baletni direktor Dunajske državne opere. Dal mi je priložnost kot plesalcu in pozneje, leta 2009, tudi kot koreografu. Zdaj me je prosil, naj ustvarim koreografijo za ljubljanski balet. To zelo cenim,« je povedal Peçi, ki za naš oder pripravlja koreografijo z naslovom Angel na Koncert za violino Albana Berga. »Priznam, da te glasbe nisem poznal, zanjo me je navdušil prav Zanella. Bolj sem jo poslušal, bolj mi je bila všeč, saj je prava mojstrovina. Koncert je Berg posvetil hčerki Alme Mahler Manon Gropius, ki je umrla pri 18 letih zaradi otroške paralize,« je povedal Peçi, ki bo občinstvo skušal očarati s svojim sodobnim plesnim jezikom, vtkanim v pripoved Bergove glasbe.

Tudi Leo Mujić pripravlja novo stvaritev, koreografijo na Serenado za godala v C-duru, op. 48, Petra Iljiča Čajkovskega, ki jo je naslovil Osamljeni poet. Koreograf je pri ustvarjanju uporabil sveže in inovativne pristope v sodobni baletni umetnosti.

Jacopo Godani bo z ljubljanskimi plesalci na oder postavil koreografijo, ki jo je leta 2016 ustvaril za plesno skupino Dresden Frankfurt Dance Company, kjer Godani deluje kot umetniški direktor in koreograf. Predstavo z naslovom Metamorphers je ustvaril na glasbo Béle Bartóka Godalni kvartet št. 4, ki jo prepričljivo preliva v svojo koreografsko zasnovo. Godanijevo delo je prefinjeno, obenem pa ostaja zelo fizično in surovo. Koreograf plesni kolektiv, ki deluje kot en organizem, uporablja na zelo artikuliran način.

Glede na to, da je premiera pred vrati, so koreografi z delom že skoraj končali, a naj dodamo Peçijevo misel: »Vedno se najde kaj, kar me navdihne, da svoje delo še izboljšam. Koreografiranje je proces, ki se nikoli ne konča!«

Novo na Metroplay: "Te volitve bodo res prelomne" | N1 podkast s Suzano Lovec