Predstavitve

Življenjske dogodivščine

Volkswagen ID.Buzz: slovenska predstavitev

Kar nekaj jih je, ki so si v več kot sedmih desetletjih obstoja legendarnega Bullija z njim nabrali številne življenjske dogodivščine. Zagotovo se bodo v novo poglavje različic z električno-baterijskim pogonom pisale nove zgodbe.

Spoj tradicije in prihodnosti

Volkswagen ID (7)Tudi ideje elektrifikacije Volkswagnovega modela Transporter imajo svojo zgodovino, na sejmu v Hannovru je bil že leta 1972 predstavljen T2 z električnim pogonom zadaj. V času intenzivnega preusmerjanja na električni pogon pa smo ob poskusnih električnih konceptih in uradno predelanih klasičnih primerkih mikrobusa dobili tudi prva velikoserijska električna predstavnika družine ID.Buzz.

Po številnih najavah in uradnem razkritju pred slabim letom dni o modelu ID. Buzz vemo že marsikaj, zato na tem mestu samo povzemamo najpomembnejše lastnosti:

  • na voljo je v potniški (ID.Buzz) in dostavniški različici (ID.Buzz Cargo);
  • zasnovan je na koncernski električni platformi MEB, kratka previsa in dolga medosna razdalja ustvarjajo veliko prostora v notranjosti ob kompaktni zunanjosti;
  • za pogon skrbi na zadnji osi nameščen sinhronski motor s trajnimi magneti največje moči 150 kW (204 KM) s 310 Nm navora (trajna moč 70 kW), ki tehta približno 90 kg, dopolnjuje ga enostopenjski menjalnik;
  • štirikolesni pogon (GTX) bo izveden z dodatnim asinhronim motorjem z enostopenjskim menjalnikom na prednji osi z 80 kW največje moči (20 kW trajne moči) ter 162 Nm navora;
  • litij-ionski baterijski paket (NMC 721) tehta 491 kg, je neto kapacitete 77 kWh (82 kWh bruto), baterijske celice so tipa Pouch in razporejene v 12 modulih;
  • najvišja hitrost je omejena na 145 km/h;
  • dovoljuje dvosmerno polnjenje v kombinaciji z ustrezno polnilno enoto; polnjenje z izmeničnim tokom do 11 kW, hitre DC polnilnice do 170 kW, kar omogoča, da baterijo napolnimo od 5 do 80 odstotkov v približno pol ure;
  • ogrevanje notranjosti poteka prek funkcije toplotne črpalke (opcijska) in visokonapetostnega grelnika;
  • normni doseg z enim polnjenjem je odvisen od izvedbe in znaša okvirno do 420 km;
  • storitev Plug & Charge olajša priklope na polnilnih točkah različnih ponudnikov;
  • standardna različica je dolga 4,712 m, široka 1,980 m, visoka od 1,927-1,951m (Cargo 1,932-1,953 m) ter ima medosno razdaljo 2,988 m;
  • podaljšana različica je dolga 4,962 m ter ima medosno razdaljo 3,238 m;
  • potniške izvedenke imajo konfiguracije, ki omogočajo prevoz do sedem potnikov v različnih izvedbah in postavitvah (6-sedežnik je napovedan za 2024);
  • dostavnik ima nakladalno višino pod 1,25 m, največjo nakladalno širino preko 1,7 m, med kolotekoma meri 1,23 m, največja nakladalna dolžina znaša več kot 2,2 m (dodatnih 45 cm z odprtino v potniški del), do 650 kg nosilnosti ter 3,9 m³ tovornega prostora, kar omogoča prevoz dveh evropalet; opcijsko je na voljo z zadnjimi krilnimi vrati;
  • ob sedmih barvnih odtenkih so na voljo štiri dvobarvne kombinacije z belim pokrovom motorja in streho, dimenzije aerodinamično optimiziranih platišč segajo od 18 do 21 palcev (opcijsko hibridna platišča za prihranek mase do 10 kg);
  • ponuja širok nabor osnovnih in prestižnejših notranjosti, ki so lahko tudi dvobarvne, velik del materialov je iz reciklaže; praktičen dodatek je prostoren odstranljiv sredinski zaboj za shranjevanje;
  • žarometi so v tehniki LED, ob osnovni različici je na voljo napredna matrična izvedba  IQ.Light s povezovalnima svetlobnima letvama;
  • programska oprema ID. prinaša več kot 30 sodobnih vozniških pomagal in dovoljuje posodobitve na daljavo (OTA);
  • pred voznikom je 10-palčni informacijski zaslon, sredinsko pa je nameščen 10-palčni (opcijsko 12-palčni) zaslon infozabavnega sistema MIB 4;
  • vožnja brez lokalnih emisij je intuitivna, vozilo ima majhen obračalni krog (11 m) ter vlečno zmogljivost do 1.000 kg (do 750 kg brez zavor);
  • proizvodnja poteka v nemškem Hannovru.

Tisto, česar zgoraj navedeni podatki ne morejo povzeti, je izkušnja vožnje. Po eni strani z izjemno prijetno notranjostjo, enostavno vodljivostjo in blagodejno tišino ID.Buzz potnikom zlahka privabi nasmeh na usta. Slednji nekoliko zbledi, če so – še posebej v trenutnih vremenskih razmerah – soočeni s preverjanjem preostalega dosega in iskanjem najbližjih (hitrih) polnilnic. A kot smo že večkrat zapisali, vožnja z električnimi vozili pač ni enako primerna za vse uporabnike in vse razmere in o tem se na koncu vsak odloča na podlagi potreb, želja in zmožnosti.

Trenutno je ID.Buzz v potniški različici na voljo z nadgrajenim paketom opreme Pro, pri katerem se cene pričenjajo pri 64.762 evrih. Tovorni ID.Buzz Cargo je nekoliko cenejši, cena z vključenim davkom znaša 59.413 evrov. Več podrobnosti najdete v cenikih potniške in tovorne različice.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

13 komentarjev za "Življenjske dogodivščine"


cc09
1 leto 3 meseci nazaj

Ta avto je enako brezvezen kot 1,3 dizel v nekem jajcu. Je pa ta moral nastat kot odgovor na neumnost teh malih brezveznih dizlov. Če bi dizel ostal tam, kjer mu je bilo mesto, za dolge poti po avtocestah, bi vsak vozil kar mu paše in vsi bi bili srečni. Vseeno bi dobili tudi električne avte. Ker so pa pretiravali, nazadnje morali tudi goljufat, imamo zdaj to.

1 leto 3 meseci nazaj

Na Tehnozvezdju pišejo, da je bil na testu realen doseg (pri zimskih temperaturah) 250 km. Daleč od obljubljenih “do 420 km”. Torej brez vmesnega polnjenja ne prideš iz Kopra do Maribora.

cc09
1 leto 3 meseci nazaj

A tvoj avto pozimi po AC tudi porabi tistih “4,2” litra?

1 leto 3 meseci nazaj

Ni stvar v tem, da pozimi pade doseg. Logično, da pade. Ampak 40 % manjši doseg je že kar huda številka in utegne kazati, da je tudi podatek o 420 km dosega v ne-zimskih razmerah precej optimističen. In ker že sprašuješ, moj avto pozimi porabi okrog 9 litrov, ampak pridem s tem iz Kopra do Maribora in nazaj, pa še mi ostane za eno pot iz Kopra do Ljubljane.

cc09
1 leto 3 meseci nazaj

Se pravi da tudi tebi porabe komot zraste za 40% od tiste uradne, in s tem doseg.

1 leto 3 meseci nazaj

Povečanje z 8 na 9 litrov je zate 40 procentov razlike?

cc09
1 leto 3 meseci nazaj

V prospektu ti sigurno ne piše, da ti porabi 8 litrov.

Firediver
1 leto 3 meseci nazaj

Ko ne bo več fosilcev bo dilema lažja; ali EV z dosegom kakršnega pač ima ali pa – peš.
Vedno gledate nazaj in ne naprej…kot da bi se branili sodobne tehnologije, ker je bilo prej “lepše”.

chad
1 leto 3 meseci nazaj

Ni samo električne avtomobilske prihodnosti. Ostala bodo ice vozila, hibridi, in še marsikaj

1 leto 3 meseci nazaj

Let’s face it. Trenutno kapaciteta baterij še ni tam, da bi bili električni enoprostorci in kombiji lahko z dosegom konkurenčni fosilnim. Pri avtih smo že blizu (če odmislimo problem visoke cene), pri vozilih z večjo maso in zračnim uporom pa bo trajalo še nekaj časa. In do takrat jih bodo kupovali večinoma entuzijasti, ostali bomo vozili fosilce, dokler bo šlo.

ban
1 leto 3 meseci nazaj

Še sreča da bodo fosilci še kar nekaj časa na trgu.

Firediver
1 leto 3 meseci nazaj

Saj bodo..ampak ti bodo obesili dodatne dajatve na uporabo fosilcev. Potem pa boš že znal izračunati, kaj se ti bolj splača.

Polo78
1 leto 3 meseci nazaj

Če si upajo naj dajo kupcu izbiro in naj to vozilo ponudijo tudi z ICE motorji z neko realno ceno pa da vidimo prodajne rezultate. Ne upajo si tega! Škoda, ker bi bil tak avto lahko potencialna prodajna uspešnica kot je bil nekoč že hrošč (beetle), tako pa bo prodaja bolj kot ne butična. Kdo bi to razumel zakaj so nekatere znamke povsem izgubile kompas…

 
Električna produktivnost
Nič več Crossback