Toyota C-HR PHEV
Zapeljali smo se z najbolj električno toyoto C-HR doslej
Klasičnim hibridnim različicam Toyotinega križanca C-HR se je pridružila še priključnohibridna izvedba, ki zmore samo na elektriko prevoziti največ 66 kilometrov.
Petek, 8. marec 2024
Novi C-HR nadaljuje zgodbo svojega predhodnika in je po novem še nekoliko bolj drzno oblikovan. Z ostrimi linijami in razmeroma majhnimi steklenimi površinami še bolj namiguje na športnost, ki je sicer običajni hibridi deloma tudi ponujajo, še več pa zmore priključni hibrid.
Hibrid z 1,8-litrskim bencinskim motorjem s skupno močjo 103 kW (140 KM) in zmogljivejši z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki s 146 kW (198 KM) pospeši do stotice v 8,1 sekunde sta že nekaj časa v ponudbi. Oba imata sprednji pogon, močnejša pa je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, ki ima dodatni elektromotor, a enako moč in pospešek do stotice izboljša za dve desetinki. Po novem pa je vrh ponudbe različica PHEV ali priključni hibrid s skupno močjo 164 kW (223 KM), ki z baterijo s kapaciteto 13,8 kilovatne ure in toplotno črpalko obljublja do 66 kilometrov vožnje na elektriko. Gre za enak pogonski sklop kot ga ima novi prius. Do stotice potrebuje le 7,4 sekunde, porabi le 0,9 litra na 100 kilometrov in izpusti le 19 gramov ogljikovega dioksida na kilometer (po meritvenem ciklu WLTP).
Prav to izvedbo smo imeli priložnost zapeljati med prvimi in lahko tudi v praksi izvedeli kaj vse zmore. Na nekoliko daljši vožnji, ki nas je peljala skozi mestna središča, avtoceste in magistralke, smo se na elektriko vozili kar okoli 80 odstotkov časa. Tudi ovinkaste ceste smo našli in si privoščili nekaj več dinamike, ki ji je trše podvozje tudi naklonjeno. Na račun pogona na sprednji kolesi je sicer ob prehitrem vstopu v ovinke prisotnega kar nekaj podkrmarjenja, sicer pa je, tudi na račun približno 200-kilogramskega pribitka, lega nevtralna in suverena. Kot prva toyota ima C-HR vgrajene hidrodinamične blažilnike, ki samodejno prilagajajo trdoto blaženja glede na gostoto frekvence gibanja. Če je frekvenca nizka, je blaženje trše, pri visoki frekvenci pa je mehkejše za več udobja. Prvi kilometri za volanom so pokazali, da je v celem podvozje nekoliko trše nastavljeno (verjetno zaradi dodatne mase).
V notranjosti je ta C-HR več ali manj popolnoma enak ostalim, kar pomeni, da so pri izdelavi uporabili veliko recikliranih materialov, vključno s plastiko PET, namesto živalskega pa so denimo uporabili usnje umetnega izvora.
Nova armaturna plošča s proti vozniku usmerjeno sredinsko konzolo vključuje 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov ter 20,3 oziroma 31,2-centimetrski (8 oziroma 12,3-palčni) zaslon multimedijske naprave, ki med drugim prinaša brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Ob tem je na voljo tudi aplikacija Toyota MyT, s katero je mogoče prek pametnega telefona upravljati določene funkcije avtomobila na daljavo.
Cenovno je C-HR s priključkom od običajnega hibrida z dvolitrskim motorjem in pogonom na sprednji kolesi dražjo za 4.200 evrov. Ker je na voljo le v kombinaciji z bogatejšimi paketi opreme, se cene začnejo pri 39.990 evrih, ta pa je s promocijskim popustom in izbiro financiranja lahko nižja za tisočaka in pol.