Sporna slika je ena od približno 20 razstavljenih del italijanskega umetnika Andree Saltinija (1974), pri čemer je na vsakem od njih upodobljena verska tematika s sodobnim zasukom. Na zdaj močno poškodovani sliki je upodobljen mrtvi Jezus v prizoru, ki daje vtis, da je portretiranec deležen oralnega zadovoljevanja. Umetnik je objavo slike na spletu pospremil z navedkom iz Svetega pisma: "Tisti, ki živijo po mesu, ne morejo biti všeč Bogu. Vi pa niste v mesu, ampak v Duhu."

Umetniška razstava v organizaciji škofije
Razstavo v italijanskem mestecu Carpi v organizaciji tamkajšnje škofije so odprli 2. marca in bo na ogled do 2. junija. Polemika je izbruhnila že kmalu po njenem odprtju, saj je gibanje proti splavu Pro Vita & Famiglia sprožilo peticijo za njeno zaprtje in poskrbelo tudi za to, da je po mestnih ulicah krožil kombi, ki je za sabo vlekel pano s sporočilom Ustavite bogokletno razstavo. Peticijo tega gibanja je do konca marca podpisalo več kot 30.000 ljudi, poroča Art Newspaper.

15. marca je odvetnik Francesco Minutillo vložil pritožbo pri državnem tožilstvu v Modeni. Eria Castelluccija, nadškofa v Forliju, ki se je uprl pozivom k zaprtju razstave, je obtožil blatenja katoliške vere, bogokletja in prikazovanja bogokletnih podob na svetem mestu, a so državni tožilci v preteklih dneh zavrgli ovadbo.

Carpi je italijansko mestece s približno 70.000 prebivalci v pokrajini Modeni v deželi Emilija - Romanja. Na posnetku je tamkajšnja stolnica. Foto: Wikipedia
Carpi je italijansko mestece s približno 70.000 prebivalci v pokrajini Modeni v deželi Emilija - Romanja. Na posnetku je tamkajšnja stolnica. Foto: Wikipedia

Umetnik jo je odnesel s štirimi šivi
Polemika je dosegla dramatičen vrhunec 28. marca, ko je zamaskirani posameznik vstopil v Museo Diocesano, ki deluje v nekdanji cerkvi Sant'Ignazia. Platno je najprej razrezal in prekril s črno barvo v spreju. V prostoru je bil takrat tudi avtor del Andrea Saltini, ki je pristopil k vandalu in ga skušal ustaviti. Neznanec je umetnika z rezilom poškodoval po vratu, k sreči pa ga je Saltiniju uspelo ustaviti, preden bi mu zadal še več poškodb. Napadalec je nato po poročanju italijanskih medijev pobegnil s kraja dogodka.

Kmalu po incidentu je prispela policija, ki je v cerkvi našla odvržen nož in obrazno masko, pri bližnjem vhodu pa tudi črno lasuljo, ki jo je nemara napadalec nosil med napadom. Umetnika so nemudoma odpeljali v bolnišnico, a je utrpel le manjše poškodbe, nekaj ur pozneje pa so ga odpustili s štirimi šivi, je poročal bolonjski časnik Il Resto del Carlino. Umetnikov odvetnik Giuseppe Chierici je v izjavi za javnost sporočil, da njegova stranka "poziva celotno skupnost Carpija, naj razmisli o mejah nestrinjanja, pravici do kritike, pravici do svobode misli", in dodal, da "Saltini upa, da se bo odprta in svobodna razprava ob spoštovanju občutljivosti in mnenj vseh lahko začela čim prej."

Sorodna novica Vatikan za beneški bienale presenetljivo izbral provokativnega Maurizia Cattelana

Spodbuda h kritiki današnjih lažnih mitov in novih idolov
Vatikan si v zadnjih letih prizadeva, da bi znova oživil sodelovanje s sodobno kulturo, med drugim s sodelovanjem na beneških umetniških in arhitekturnih bienalih ter v prihodnosti tudi na literarnih festivalih. Vatikan tako letos na beneški bienale pošilja provokativnega Maurizia Cattelana, med drugim znanega po skulpturi ležečega papeža Janeza Pavla II., ki ga je zadel meteorit.

Papež Frančišek je ob lanski 50. obletnici odprtja zbirke moderne in sodobne umetnosti Vatikanskih muzejev gostil 200 umetnikov iz več kot 30 držav. Med nagovorom jim je papež dejal, da nekateri izmed njih občasno uporabijo izzivalnost, da bi spodbudili k razmišljanju. "Kot svetopisemski preroki se spopadate s stvarmi, ki so včasih neprijetne; kritizirate današnje lažne mite in nove idole, njihovo prazno govorjenje, zvijače potrošništva, sheme moči," je po pisanju Associated Pressa dejal med nagovorom v Sikstinski kapeli.