Andrej Lamut. Potop, 2018. Foto: Galerija Fotografija
Andrej Lamut. Potop, 2018. Foto: Galerija Fotografija

"Je še vedno razumljena le v kontekstu ženske golote, kot je predpostavil John Berger v Načinih gledanja? Ali smo zaradi poplave podob telesa do njega postali indiferentni, kot zapiše Susan Sontag v svoji knjigi O fotografiji? Se fotografija vrača k obravnavanju telesa le zaradi njegove forme, podobno, kot so fotografi Bauhausa za subjekte nekoč uporabljali naključne hišne pripomočke?"

Razstava je zasnovana kot skupinska razstava sodobnih slovenskih fotografov in fotografinj, ki do motiva telesa pristopajo na izrazito samosvoje načine in prav skozi ta motiv kažejo svojevrstno sliko razvoja sodobne slovenske fotografije.

Vanja Bućan. Sekvence resnice in prevare, 2019. Foto: Galerija Fotografija
Vanja Bućan. Sekvence resnice in prevare, 2019. Foto: Galerija Fotografija

Postavljena je v Galeriji Loža Koper, odprli so jo v sodelovanju z Galerijo Fotografija. Na njej dela predstavljajo Uroš Abram, Vanja Bućan, Boris Gaberščik, Andrej Lamut, Tanja Lažetić, Tilyen Mucik, Janez Pukšič in Blaž Rojs. Razstava je bila v okrnjeni obliki zasnovana leta 2021, ko so bila nekatera dela predstavljena v okviru sodelovanja Galerije Fotografije na italijanskem festivalu Fotografia Zeropixel v Trstu.

Festival, ki se osredotoča zgolj na analogno fotografijo, je za osrednjo temo izbral motiv telesa, na podlagi tega so v Galeriji Fotografiji pripravili izbor del slovenskih avtorjev in avtoric. Izkazalo se je, da je motiv telesa lahko vstopna točka za razumevanje smernic v sodobni fotografiji in orisa eksperimentacij v mediju, saj zajema poskuse tako mlajših fotografov kot tudi bolj uveljavljenih, poudarjajo v galeriji.

"Ko pod drobnogled vzamemo slovenske umetnike in umetnice, ki se danes ukvarjajo s telesom, se zdi, da telo zanje ni več zanimivo samo zaradi njegovega (pogosto) kontroverznega pomena," ugotavlja kustosinja Hana Čeferin. Sokustosinja razstave je Tatjana Sirk.

Vstop v širšo eksperimentacijo
Moško in žensko telo v razstavljenih fotografijah nastopa kot orodje za formalno raziskovanje medija in postane vstop v širšo eksperimentacijo s fotografskim medijem.

Čeprav veliko število razstavljenih del prikazuje golo telo, motiv, pogosto povezan z objektiviziranjem ženskega telesa, se dela z erotičnim ukvarjajo na način, ki nima nič s pornografskim ali obscenim, je še zapisala Hana Čeferin.

Skupni imenovalec razstavljenih del je njihov nagib k radovednosti, ustvarjalnosti in raznolikosti, obenem pa v vseh primerih raziskovanje odnosa med ustvarjalcem in subjektom.

Razstava bo na ogled do 11. septembra.