Festival, ki bo trajal do ponedeljka, bo drevi ob 19. uri v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma (CD) odprl pogovor z nekdanjim Nurejevim učencem in soplesalcem Charlesom Judom, sicer nekdanjim prvakom pariškega baleta in današnjim članom odbora Fundacije Nurejev.

"Živiš, dokler plešeš," je nekoč dejal ruski baletni plesalec Rudolf Nurejev, izjemno karizmatični umetnik, ki je izžareval izredno energijo in privlačnost ter bil eden najbolj priljubljenih baletnikov 60. in 70. let preteklega stoletja. Foto: AP

Festival Plesne noči so v Cankarjevem domu pripravili v koprodukciji z SNG-jem Opera in balet Ljubljana, k sodelovanju pa so povabili tudi mariborske baletnike ter goste iz Sofije in Beograda.

Celoten festivalski
program si lahko
pogledate tukaj.

Direktorica CD-ja Uršula Cetinski je razloge za osnovanje mednarodnega baletnega festivala pripisala temu, da je profesionalna baletna (po)ustvarjalnost v obeh slovenskih ansamblih, ki z uspehom gostujeta po svetu, trenutno na zavidljivi ravni.

Glede na zanimanje za letošnjo koprodukcijsko predstavo Giselle v koreografiji Joseja Carlosa Martineza, ki je bila v CD-ju na ogled januarja, je tudi občinstvo očitno željno te umetnosti. "V CD smo razmišljali, da je treba takrat, ko je določena umetniška zvrst v svoji polni moči, to še dodatno podpreti in da je balet ta trenutek tisti, ki si zasluži vso pozornost," je še dejala direktorica.

Sorodna novica Beli vran

Baletni festival, ki je odprt v različne smeri
Po besedah umetniškega vodje ljubljanskih baletnikov Renata Zanelle, program festivala kaže, da ta ni samo klasičen, temveč je odprt v različne smeri. Direktor SNG-ja Opera in balet Ljubljana Staš Ravter pa je med drugim izpostavil, da jim je sodelovanje s CD-jem v izziv, ne nazadnje zaradi večjega odra, s katerim predstave pridobijo drugačno dimenzijo.

Nurejev, kot je zaživel v filmu Ralpha Fiennesa
Prva izvedba festivala je torej posvečena baletnemu superzvezdniku Rudolfu Nurejevu. Na prvi festivalski dan si bo mogoče ogledati tudi projekcijo biografskega filma Beli vran, v katerem je igralec in režiser Ralph Fiennes sledil njegovemu življenju in karieri, seveda pa tudi prebegu iz tedanje Sovjetske zveze v Pariz v letu 1961.

Baletnik, ki je najraje nastopal v kratkih suknjičih
Nurejevu bo posvečena tudi razstava, ki ga bo prikazovala skozi plesne kostume in fotografije francoskega fotografa Francetta Levieuxa. S kostumi, ki bodo na ogled, je odplesal vloge v nekaterih baletnih klasikah, kot so Labodje jezero, Giselle in Don Kihot. Po besedah vodje razstavnega programa v CD-ju Katje Ogrin je temu namenjal veliko pozornost, najraje pa je imel kratke suknjiče, ki so tudi prevladujoči del zbirke. Razstavo v Veliki sprejemni dvorani, naslovljeno Legendarni Nurejev, odpirajo 23. junija ob 18. uri in jo bo mogoče obiskati do 25. avgusta. Pripravili so jo v sodelovanju s fundacijo Nurejev.

Don Kihot: prva predstava prve izvedbe festivala
Prva uprizoritev festivala bo pripadla baletni interpretaciji slavnega Cervantesovega romana Bistroumni plemič Don Kihot iz Manče, ki bo na sporedu v petek. Klasični balet Ludwiga Minkusa, ki ga je izvirno koreografiral Marius Petipa za Bolšoj teater in je pozneje doživel različne postavitve, med drugim v predelavi Aleksandra Gorskega, bo na ogled v priredbi Petra Lukanova in izvedbi baletnikov iz Sofije. Gre za klasično postavitev z barvitimi kostumi, je povedal vodja resne glasbe v CD-ju Aleš Drenik. Plesalce bo spremljal orkester ljubljanske Opere.

Sorodna novica Noviteta v družbi dvojice uspešnic: triptih sodobnih baletov Žmavca, Ingerja in Cluga

Triptih Žmavca, Ingerja in Cluga
Mariborski baletniki bodo nastopili v soboto s triptihom koreografij Gaja Žmavca, Johana Ingerja in Edwarda Cluga z naslovom Myth, Rain Dogs, Aperture, ki so ga nedavno uprizorili v SNG-ju Maribor. Po Clugovih besedah jih veseli, da bodo trojico sodobnih baletov, v katerem preizprašujejo človekovo bivanje, lahko delili z ljubljanskim občinstvom.

Kdo neki tam poje v baletni interpretaciji
V nedeljo bo nastopilo Narodno gledališče iz Beograda, ki se bo predstavilo z baletno interpretacijo kultnega jugoslovanskega filma Kdo neki tam poje v koreografiji in režiji Staše Zurovca. Predstava je po besedah vodje gledališkega in sodobnoplesnega programa v CD-ju Andreja Jakliča nastala pred 20 leti, v njej pa so ohranjeni vsi ključni filmski prizori.

Sklepni dogodek festivala bo ponedeljkov nastop ljubljanskega baletnega ansambla z uprizoritvijo Veliki Gatsby v postavitvi Lea Mujića.