Han: Brez logistike se države ustavijo

Logistika je ena od osnovnih panog, da vsaka država sploh funkcionira, brez nje se države ustavijo, je na odprtju logističnega kongresa v Portorožu izpostavil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Učinkoviti logistični procesi pa prispevajo tudi k večji konkurenčnosti podjetij, tako doma kot v tujini, je dodal.

Matjaž Han Foto: Luka Vovk
Matjaž Han Foto: Luka Vovk

PORTOROŽ > Da se lahko država brez logistike ustavi, se je po besedah Matjaža Hana pokazalo v času pandemije covida-19. “Ob ustavitvi celotnega sveta je logistika delovala in svet se je zaradi vas počasi vrtel naprej ter pomagal tudi gospodarstvu, da je delovalo,” se je spomnil pred navzočimi na kongresu.

Izpostavil je ugodno geostrateško lego Slovenije. “To je naša prednost,” je dejal in dodal, da smo ključna točka na poti v samo središče Evrope, na trg z več kot 500 milijonov potrošnikov. To priložnost so slovenski logisti že doslej dobro izkoristili, a sam meni, da je priložnosti še veliko.

Alternativne dobavne poti

Logistična panoga k slovenskemu bruto domačemu proizvodu prispeva približno osem odstotkov. Han je dejal, da učinkovit logistični sektor prispeva tudi k večji konkurenčnosti podjetij, tako doma kot v tujini. “Predvsem pa prispeva tudi nasploh k večji konkurenčnosti naše države,” je dejal.

Trenutne geopolitične razmere postavljajo po njegovih besedah logistična podjetja pred velike izzive in v tem smislu se mu zdi pomembno, da vzpostavijo tudi alternativne dobavne poti. “Vidim, da se nekateri tu poslužujete tudi alternativnih dobavnih poti. Zdi se mi, da je v teh geopolitičnih razmerah to zelo pomembno,” je dejal.

Do petka se bo v okviru petih tematskih panelov v Portorožu zvrstilo več kot 35 strokovno-izobraževalnih dogodkov, med njimi 20 predstavitev primerov dobrih praks ter pet okroglih miz.

Panoga se sooča tudi z nujnostjo digitalnega in zelenega prehoda. “Tu država premalo stori,” je priznal minister, a dodal, da vendarle poskušajo podjetjem z različnimi ukrepi pri soočanju s temi izziv pomagati v čim večji meri. Ministrstvo denimo skupaj s SID banko in Slovenskim podjetniškim skladom pripravlja za več kot 850 milijonov evrov razpisov, na katere se bodo lahko prijavili tudi logisti.

Mednarodni logistični kongres v organizaciji Slovenskega logističnega združenja z naslovom Oskrbovalne verige v znanosti in praksi velja za največji kongres s področja oskrbovalnih verig v regiji. Kot je navedel predsednik logističnega združenja Igor Žula, je na letošnjo enajsto izvedbo prišlo 600 udeležencev iz 25 držav.

Več kot 35 dogodkov

Žula je izpostavil pomen sodelovanja in povezovanja. “Danes naslavljamo temo regije, regionalne prisotnosti, povezovanja v regiji, vse z ambicijo po sodelovanju in povezovanju,” je dejal. Pri tem se organizatorji konference ozirajo tudi v tujino, o primerih sodelovanja pri izboljšanju logistične storitve, znižanja stroškov ter konsolidacije distribucije bodo denimo govorili predstavniki podjetij, kot sta Nestle in PepsiCo.

Direktorica SŽ - Tovornega prometa Melita Rozman Dacar, ki je za uvod v tridnevno konferenco prejela nagrado za logista leta 2023, je potrdila, da imajo v regiji kar nekaj projektov sodelovanja. “Dobra zemljepisna lega ne pomeni nič, če se logistika ne povezuje in prilagaja razmeram. Le tako bomo boljši,” je dejala.

Tako kot Han je spomnila, da je logistična panoga pomemben del slovenskega gospodarstva. “Panoga šteje 9200 podjetij z več kot 50.000 zaposlenimi, ki 24 ur na dan sedem dni na teden premikajo meje,” je dejala. Veseli jo, da je pomen logistike prepoznala tudi vlada. “Veliko je investicij, veliko novih izzivov,” je dejala.


Najbolj brano