Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai ioniq 6 impression

Znanstvena fantastika

  • Podvrženost aerodinamiki in oblikovalski avanturizem botrujejo samosvoji obliki
  • Kupejevska limuzina kljub zajetnim meram ni tako prostorna, kot bi mislili
  • Ioniq 6 je udoben potovalnik, a ima z zmogljivim električnim pogonom na zadnji kolesi tudi navihano plat
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 24. februar 2024

Ko smo ga prvič videli, smo se v hipu navdušili in prve fotografije ioniqa 6 vzeli z dvomom, ki ga lahko zakrivijo le leta razočaranj nad razlikami med konceptnimi in serijskimi avtomobili. A »norci« pri Hyundaiju so se obljube držali in več ali manj nespremenjeno 4,85 metra dolgo kupejevsko limuzino dejansko pripeljali do serijske proizvodnje. Zlobni jeziki bi rekli, da so Hyundaijevi oblikovalci predolgo strmeli v fotografije porscheja 911, naleteli pa smo tudi na izjavo, da je ioniq 6 videti kot avtomobil iz slabega znanstvenofantastičnega filma iz devetdesetih. Če je bil namen Korejcev narediti opazen avtomobil, o katerem se bo veliko govorilo, so zadeli žebljico na glavico!

Kupejevska streha terja davek pri prostoru za glave zadnjih potnikov.


Zunanjost je brez dvoma stvar okusa, o obliki in ureditvi notranjosti pa objektivno težko rečemo kaj slabega. Predvsem sprednji del kabine nas je navdušil s preprostostjo in obenem funkcionalnostjo. Če ste brali naše zapise o sorodnem ioniqu 5, veste, o čem govorimo. Vrh armature ima le en velik element, ki združuje dva zaslona, 31,2-centimetrskega na mestu merilnikov in enako velikega za upravljanje multimedijske naprave. Pod slednjim je vrstica klasičnih stikal z nekaj bližnjicami, medtem ko je z gumbi posejan tudi volan. Namesto logotipa so na njem štiri kvadratne lučke z mnogimi funkcijami, med drugim tudi ponazarjajo stopnjo napolnjenosti baterije. To pride prav bolj, kot bi si morda mislili … Iz ioniqa 5 je izposojena tudi vrtljiva obvolanska ročica za upravljanje menjalnika, na srečo pa pri testnem avtomobilu s cenika niso izbrali postavke za digitalni vzvratni ogledali s kamerama in zaslonoma namesto klasičnih ogledal.

Sprednji del je torej super, zadnji pa nekoliko manj. Zmoti že nenaraven položaj sedenja zaradi visokega poda, tako da je zadnjica nizko, stopala pa visoko, kar na daljših vožnjah ni ravno najbolj prijetno. To velja tudi za sprednja sedeža. Še bolj pa smo bili presenečeni nad nizkim stropom. S 185 centimetri višine se z glavo že dobro dotikaš stropa. Pričakovan kompromis je tudi 401-litrski prtljažnik, katerega hiba je predvsem slab dostop zaradi nerodne odprtine. Je pa dobra novica, da se polnilni kabli lahko pospravijo v frunk – sprednji prtljažnik s 50 litri prostornine.

450 kilometrov smo zlahka prevozili brez ustavljanja na polnilnici, kar je odličen rezultat.


Če vas prostorske pomanjkljivosti ne ganejo, ima aerodinamična silhueta tudi izjemno prednost pri porabi energije. Avtomobil namreč odlično reže zrak, rezultat pa je električni doseg tja do 450 kilometrov. Zanj se nismo pretirano trudili, če bi se, bi šlo zagotovo prek 500. Ob tem je treba poudariti, da avtomobil nima orjaške baterije, ampak ima ta neto kapaciteto 74 kWh. Poraba niti pri 130 km/h na avtocesti ni šla kaj višje od 20 kWh, medtem ko se je povprečno gibala pod 17 kWh na 100 kilometrov. Pa tudi počasen ni, saj zadnji kolesi poganja 168-kilovatni motor (229 KM), ki skoraj dvotonski avtomobil do stotice požene v 7,4 sekunde. Tudi ovinkov se ne boji, še posebej če je obut v 20-palčne Pirellijeve pnevmatike, ki so skupaj z aluminijastimi platišči na voljo za doplačilo. A zaradi njih trpi udobje, posebej čez kratke neravnine, zato bi mi ostali pri serijskih 18-palčnih.

Da bi opisali ali pa samo našteli vso opremo, ki jo ima najbogatejši paket opreme impression, bi potrebovali še kakšne tri strani revije, zato na kratko poudarimo, da je ima ogromno: usnje, projekcijski zaslon, ogrevanje volana, sprednjih in zadnjih sedežev, avdio sistem Bose, 220V-napajanje zunanjih naprav iz baterije vozila, sistem za parkiranje na daljavo …

Kako torej lahko zaključimo tale članek o najbolj futurističnem hyundaiju vseh časov? Takole bomo rekli: ali vas avtomobil s svojo posebnostjo privlači in ga preprosto morate imeti ali pa je odlična reklama za ioniq 5, ki ob enaki tehniki ponuja veliko več praktičnosti.
 

Hyundai ioniq 6 impression
 Vozilo in motor kupejevska limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: električni, sinhroni, 168 kW (229 KM), 350 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4855 x 1880 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2950 mm; Pnevmatike: 225/40 R20; Masa/nosilnost: 1985/425 kg; Prtljažnik: 50 + 401 l.
  Največja hitrost: 185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Baterija (bruto/neto): 77,4/74 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/240 kW; Poraba energije (WLTP): 14,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 16,9 kWh/100 km; Doseg: 614 km.
  Cena:  osnovni model (ioniq 6 53,4 kWh RWD style): 45.100 €, testno vozilo: 58.480 €; Hyundai Avto Trade, d.o.o., Ljubljana.
učinkovitost, zmogljivosti, oprema, drzna oblika prostor na zadnji klopi, odprtina prtljažnika, cena brez napak

Oddaj komentar

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

Hertzova električna nočna mora se nadaljuje

Kriza, ki jo je v veliki meri povzročila pandemija covida je vplivala veliko podjet
Novice

ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda

Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo t
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.