Ema Kugler, Obiskovalec, Slovenija, 1995. Foto: Slovenska kinoteka
Ema Kugler, Obiskovalec, Slovenija, 1995. Foto: Slovenska kinoteka

SCCA-Ljubljana in Postaja DIVA sta v sodelovanju s Slovensko kinoteko pripravila nov mednarodni festival eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana. Festival bo danes zvečer odprl glasbenik, performer in intermedijski umetnik Luka Prinčič, ki bo prvič pred občinstvom izvedel hibridni AV solo performans trans.fail.

"Ne gradimo iz nič, oprli se bomo na ramena naših številnih izjemnih režiserk in režiserjev, videastk in videastov, umetnic in umetnikov, ki ustvarjajo v gibljivih slikah in so zapisani eksperimentu," so zapisali organizatorji.

Tako bodo na festivalu predstavili izkušnje in prakso iz tujine, kot so mednarodne platforme, festivali in programi, ki se posvečajo eksperimentu: "Gledali bomo tako naprej kot nazaj in ne bomo iskali zmagovalk in zmagovalcev. Iskali bomo kuratorke in kuratorje, programe, filme, videe, instalacije, performanse, ki presegajo meje ustaljenega in klasičnega, ki iščejo nove možnosti izražanja in uporabe medija."

Festival bo do petka potekal v dvorani Silvana Furlana v Slovenski kinoteki. Drevi ga bo uvedel Prinčič s hibridnim AV solo performansom trans.fail, ki z uporabo predhodno posnetih in v realnem času zajetih avdiovizualnih elementov in besedil ustvarja mrzličen in kaotičen preplet podatkov, podob in šumov. "Gre za črpanje podatkov iz različnih medijskih kanalov in njihovo transfiguracijo," je pojasnjeno v najavi. Performans je bil premierno izvajan na spletu, tokrat bo prvič izveden pred živo publiko.

Maria Lassnig, Pari, Avstrija, 1972. Foto: Slovenska kinoteka
Maria Lassnig, Pari, Avstrija, 1972. Foto: Slovenska kinoteka

Večer v družbi avstrijske avantgarde
Danes so organizatorji v goste povabili tudi avstrijsko distribucijsko hišo za eksperimentalni film in video sixpackfilm, katere delovanje bo predstavila Jonida Laci, prikazali pa bodo tudi kurirani program Dietmarja Schwärzlerja Telesne igre s kratkimi avstrijskimi avantgardnimi filmi. Med njimi je več filmov staroste avstrijskega avantgardnega filma Mare Mattuschka, film priznane slikarke Marie Lassnig ter posnetek enega najslavnejših performansov v avstrijski povojni zgodovini Umetnost in revolucija, zaradi katerega so nastopajoči prejeli sodni poziv.

Četrtkov program bo uvedla okrogla miza Prostor in čas za eksperiment, na kateri bo Varja Močnik z gosti spregovorila o razmerah, v katerih se kalijo, snemajo in prikazujejo filmska in video eksperimentalna dela. Sledi Izbrani program Stenar Projects: Podporna struktura skozi njen katalog, ki ga bo predstavil ustanovitelj produkcijske platforme za umetniški film Anže Peršin, ki živi in dela na Portugalskem. Dan bo zaokrožil nabor filmov po izboru Petra Cerovška in Vesne Bukovec Pobeg v eksperiment, ki ga tvorijo slovenski videi iz arhiva umetniškega videa, filma in novomedijske umetnosti Postaje DIVA.

Emily Wardill, Svoji ljubezni sem podarila češnjo brez pečke / I gave my love a cherry that had no stone, Portugalska, 2016. Foto: Slovenska kinoteka
Emily Wardill, Svoji ljubezni sem podarila češnjo brez pečke / I gave my love a cherry that had no stone, Portugalska, 2016. Foto: Slovenska kinoteka

Zadnji festivalski dan pa odpira neodvisni kurator, publicist in prevajalec Greg de Cuir Jr. V živo bo izvedel projekcijski performans deskt0p_cinema, ki ga imenuje tudi interface performans, v katerem je platforma hkrati umetniško orodje in platno: zaslon namizja (desktopa). Predvajal bo filme in videe iz ameriške kulture hip-hopa in gibanja Življenja temnopoltih štejejo. Festival bo sklenil program kratkih del režiserke eksperimentalnih filmov Eme Kugler. Ta predstavlja uvod v retrospektivo njenih filmov, ki bo jeseni potekala v Slovenski kinoteki.