S SMK: kako naj se marketing pripravi na metaverzum

Christopher Coomes: Do leta 2026 bo 25 odstotkov ljudi vsaj uro na dan preživelo v metaverzumu in polovica podjetij bo imela izdelke in storitve, pripravljene za metaverzum.
31.05.2022 11:07
Dopolnjeno: 31.05.2022 11:49
Čas branja: 3 min
S SMK: kako naj se marketing pripravi na metaverzum
Nick Pringle, izvršni kreativni direktor podjetja R/GA Foto: Jernej Lasič

»Leta 2028 ne boste mogli priti na sestanek in reči, da se boste premaknili na internet 3.0. Pripravljati se morate začeti čim prej,« je na 27. Slovenski marketinški konferenci (SMK) povedal Nick Pringle, izvršni kreativni direktor podjetja R/GA, ki med drugim dela za Nike, Samsung in Verizon. Opozoril je, da metaverzum že raste. Podjetja se morajo tako na splet 3.0 že začeti pripravljati.

»Razmišljajte strateško. Torej prvo vaše vprašanje, ko začnete razmišljati o internetu 3.0, metaverzumu ali virtualni resničnosti, mora biti, kaj lahko sploh ponudite strankam v virtualni resničnosti,« je podjetja opozoril Pringle.

Premiki k internetu 3.0 nekaj povsem naravnega

Internet 3.0 je naravni napredek v razvoju interneta, ki je seveda posledica tehnoloških sprememb, je povedal Pringle. Internet 1.0 je prišel z razvojem HTML, spletnih iskalnikov ... Šlo je za omogočanje širšega dostopa do informacij in ljudi. Pri internetu 2.0 je šlo med drugim za tehnologije v oblaku, ki so prinesle internet vsepovsod, velike podatke, tehnološke velikane. Pri 3.0 pa gre za blockchain, kripto, 5G, virtualno resničnost. To prinaša bolj poglobljen internet, ki ga poganjata decentralizacija in tokenizacija.

Vsaka sprememba pa prinaša tudi nove priložnosti za podjetja, je nadaljeval Pringle. Internet 1.0 je prinesel pikakomovska podjetja, digitalno oglaševanje, razvoj e-trgovine. Internet 2.0 je prinesel aplikacije, vplivneže. Internet 3.0 pa prinaša bolj poglobljene izkušnje, tokenizacijo, virtualne izdelke.

»Metaverzum celotne generacije pripravlja na prihodnost«

Metaverzum in vse spletne tehnološke spremembe so v zadnjem času dobile veliko pozornosti. V zadnjem letu je Travis Scott organiziral virtualni koncert z 12 milijoni obiskovalci, potem smo videli tudi Facebook, ki se je preimenoval v Meto, kar seveda izhaja iz besede metaverzum.

Kaj sploh je metaverzum? Definicij in razumevanj je več. Ena bolj preprostih je: internet 3D. Za zdaj internet z brskanjem po spletnih straneh in podobno doživljamo še v 2D. A za zdaj metaverzuma še nimamo. Imamo platforme, nove tudi nastajajo (med drugim naj bi svojo razvijal tudi Disney, priljubljena platforma pa je virtualna igra Roblox), ki med sabo še niso povezane, a enkrat najbrž bodo. »Te platforme celotne generacije pripravljajo na prihodnost. Na to, da se bo brez težav dalo mešati resnični, digitalni in virtualni svet.«

In tudi zato, ker bodo te platforme nekoč povezane, ker bodo vse bolj povezane, tako Pringle, moramo razumeti metaverzum.

Tudi pri NFT je ključna vrednost, ki jo daste kupcu

Pri NFT (nezamenljivi žetoni) smo v območju navdušenja. A kot je povedal Klemen Peternel, ustanovitelj in direktor podjetja Kalmia, vrhunca še nismo dosegli, temu pa bo seveda sledila streznitev. Ena streznitev je denimo že prišla. Tako je bil recimo prvi tvit Jacka Dorseyja lanskega marca kot NFT prodan za 2,9 milijona dolarjev. Danes ga dobite za 33 tisoč dolarjev, vmes je bil vreden še manj.

»Vsak si želi biti lastnik nečesa vrednega. Zato je pri NFT vprašanje, kako lahko z njimi novemu lastniku prodamo, damo neko vrednost.« Denimo, da lastništvo NFT povežete z izdelkom v realnosti. Primer ustvarjanja vrednosti z NFT je denimo Bored Ape Yacht Club. Lastniki njihovih NFT dobijo dostop do zasebnega kluba, posebnih dogodkov v živo, hkrati pa dobijo intelektualno lastništvo slike opice, ki jo kupijo kot NFT.

»NFT je pametna pogodba«

»Če ste kdaj kupili NFT-opice, imate preveč denarja,« pa je o NFT povedal Christopher Coomes, ki je kot svetovalec, inovator in menedžer delal za številne ugledne znamke, kot so Google, Amazon, Ford. NFT je pametna pogodba, je nadaljeval, slika pa je samo lepa naslovnica pogodbe.

In na kaj naj marketingarji pazijo pri metaverzumu? Coomes je dodal pet smernic:

  • testirajte in preverjate miselnost,
  • osredotočajte se na milenijce in generacijo Z,
  • marketing v metaverzumu naj bo izobraževalen,
  • izkušnje naj bodo interaktivne,
  • igrificirajte, kar se da.

»Do leta 2026 bo 25 odstotkov ljudi vsaj uro na dan preživelo v metaverzumu in polovica podjetij bo imela izdelke in storitve, pripravljene za metaverzum,« je še dodal Coomes, ko je opozoril, zakaj je treba o metaverzumu začeti razmišljati že danes.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ste pripravljeni na novo resničnost?
Finance
Špela Mikuš Ste pripravljeni na novo resničnost? 7

Tehnološki napredek, nove »verzume« poleg tehnoloških sprememb sooblikujejo tudi razna pravila, uredbe, zakonodaje, ne nazadnje tudi kazni.

FINANCE
IKT
Metaverzum iz znanstvene fantastike prehaja v realnost
IKT
IKTEsad Jakupović Metaverzum iz znanstvene fantastike prehaja v realnost 3

Obstaja že veliko protometaverzumov, ki pa ponujajo le vpogled v to, kar šele prihaja

Vinski turizem
Santomas – idilično posestvo za ljubitelje vina in narave
O vinu
Vinski turizemRedakcija O vinu Santomas – idilično posestvo za ljubitelje vina in narave

Zaradi lokacije in okolja, ki obdaja posestvo, je Santomas pravšnji postanek za vsakega vinoljuba ali običajnega ljubitelja narave. Po novem so na voljo tudi štirje apartmaji, v katerih lahko gostje prespijo. Drznejši pa se lahko tam tudi poročijo.

FINANCE
IKT
IT prihodnost: očala za dodano resničnost, robno računalništvo in nenehno povezani prenosniki
IKT
IKTMatjaž Ropret IT prihodnost: očala za dodano resničnost, robno računalništvo in nenehno povezani prenosniki

Na obisku nedavnega sejma mobilne telefonije MWC v Barceloni smo dobili vpogled v tehnološke koncepte, ki jih razvijajo IT giganti. Predstavljamo najbolj "divje" med njimi in izpostavljamo tiste, ki so najbližje temu, da zaživijo v doglednem času.

FINANCE
Manager
V pričakovanju glavnih igralcev nove internetne dobe
Manager
ManagerAljoša Domijan V pričakovanju glavnih igralcev nove internetne dobe 1

Današnji tehnološki velikani bodo seveda imeli svoj prostor v novi internetni dobi, vendar ne moremo spregledati, da bločne tehnologije in kriptovalute niso nastale v teh podjetjih.

FINANCE
Manager
Velikanski »temeljni modeli« za turborazvoj umetne inteligence
Manager
ManagerThe Economist / The Interview People Velikanski »temeljni modeli« za turborazvoj umetne inteligence

Pohvalijo se lahko tudi s sposobnostmi, ki jih njihovi snovalci sploh niso predvideli.