Julia Bullock in Gerald Finley v vlogah Kleopatre in Antonija na odru operne hiše v Barceloni. Foto: Gran Teatre del Liceu
Julia Bullock in Gerald Finley v vlogah Kleopatre in Antonija na odru operne hiše v Barceloni. Foto: Gran Teatre del Liceu

Naloga koordinatorice intimnosti je, da zagotovi, da nastopajočim ni neudobno med uprizarjanjem strastnih prizorov. Pri priredbi Shakespearove drame Antonij in Kleopatra, ki so jo postavili v Barceloni, je sodelovala Ita O'Brien, ki je sicer dejavna tudi kot koordinatorica intimnih prizorov pri filmu in televiziji ter je svetovala tudi pri HBO-jevih in Netflixovih produkcijah.

MMC-jev intervju z Ito O'Brian, gostjo lanskega festivala Krafft:
"Mečevalskega dvoboja ne bi nikoli posneli brez kaskaderjev. Zakaj ni enako s prizori seksa?"

Nekdanja plesalka in igralka ima za sabo 40 let izkušenj v glasbenem gledališču in je ustanoviteljica Intimacy On Set, ki zagotavlja tovrstno podporo v televizijski in filmski industriji.

Opera Antonij in Kleopatra, ki so jo postavili na oder operne hiše Gran Teatre del Liceu v Barceloni, je med drugim delo skladatelja in dirigenta Johna Adamsa ter režiserke Elkhanah Pulitzer. Na posnetku sta še solista Julia Bullock in Gerald Finley. Foto: EPA
Opera Antonij in Kleopatra, ki so jo postavili na oder operne hiše Gran Teatre del Liceu v Barceloni, je med drugim delo skladatelja in dirigenta Johna Adamsa ter režiserke Elkhanah Pulitzer. Na posnetku sta še solista Julia Bullock in Gerald Finley. Foto: EPA

Opere vselej z dramatičnimi zgodbami
Po besedah Ite O'Brian se opere že od nekdaj vselej vrtijo okoli dramatičnih zgodb in je – zgodovinsko gledano – nastopajoči prišel v mesto le nekaj dni pred premiero, zato ni pričakovati, da bi razpravljali o intimnih prizorih. "Brez tega postopka dogovarjanja in iskanja soglasja so se ljudje počutili nerodno, nadlegovano, popolnoma zlorabljeno," je dejala za CNN.

"Morda" vselej obvelja kot "ne"
O'Brien na vajah najprej tako rekoč povabi nastopajoče, da se "povežejo z objemom", nato pa razpravljajo o tem, kje so veseli dotika ali se počutijo neprijetno. "Nastopajočega povabimo, da nam resnično pove svoje meje, to je velik premik v industriji," je dejala in dodala: "Tvoj da je tvoj da, tvoj ne je tvoj ne, morda pa velja za ne."

Ita O'Brien je na lanskem festivalu Krafft v Kranju vodila tudi delavnico s slovenskimi igralci. Foto: Krafft
Ita O'Brien je na lanskem festivalu Krafft v Kranju vodila tudi delavnico s slovenskimi igralci. Foto: Krafft

Na nedavni vaji v Barceloni je denimo preverila, ali je mezzosopranistki Adriani Bignagni Lesci, ki igra Kleopatrino služabnico, udobno poljubljati drugo žensko na usta. Bedela je tudi nad prizori, v katerih Gerald Finley v vlogi Antonija objema Julio Bullock v vlogi Kleopatre.

Po mnenju Adriane Bignagni Lesce bi moral pri postavitvi vsake opere sodelovati koordinator za intimne prizore. "(To) nam omogoča, da uskladimo način, kako počnemo stvari, komuniciramo, se poljubljamo … vse to nam mora biti udobno," je sklenila za CNN.