V prvih petih mesecih letos je bilo na slovenskem trgu registriranih 3.181 novih lahkih dostavnikov, kar je 9,8 odstotka manj kot v prvih petih mesecih lani. Maja je bil upad nekoliko manjši, 4,7-odstoten. Registriranih je bilo 630 novih dostavnikov.
Trg je skromen zaradi še vedno pičlih dobav dostavnikov. Dobavni roki so daljši kot pri osebnih avtomobilih. Poleg tega so se cene dostavnikov dvignile.
Na vrhu Renault, Ford vse bližje
Med blagovnimi znamkami je letos najbolj uspešen Renault, čeprav s 673 vozili za 15,6 odstotka zaostaja za lani. Na drugem mestu je nemški Ford s 616 prodajami oziroma registracijami, to je precej bolje kot lani, saj je rast dosegla 21 odstotkov. Tržni delež znamke pa se je povečal za pet odstotnih točk, na 19,3 odstotka. Na tretjem mestu je Volkswagen s podobno stopnjo rasti kot Ford (20 odstotkov), a slabšim rezultatom – 433 vozil v prvih petih mesecih leta.
Več kot desetino trga sta si odrezala še Fiat in Citroën, čeprav je prodaja obeh znamk v primerjavi z lani upadla (za 18,7 oziroma 23,5 odstotka). Preostale znamke so dosegle manj kot 6,5-odstotni delež na trgu.
Transit custom z 12-odstotnim tržnim deležem
Najbolje prodajan dostavnik je ford transit custom, s 387 vozili je pomenil 12,2 odstotka celotnega trga in tudi več kot polovico prodaje Forda. Sledita renault master z 299 vozili in citroën jumper z 226 vozili.
Prebujanje trga električnih dostavnikov
Počasi se prebuja trg električnih dostavnikov. Letos je bilo registriranih 43 teh vozil, v istem obdobju lani le 15. Med posameznimi modeli je bil najbolj uspešen renault kangoo e-tech electric z osmimi vozili, sledila sta opel vivaro e in volkswagen ID.Buzz s petimi prodanimi vozili. Tržni delež električnih dostavnikov je sicer še vedno skromen, le 1,3-odstoten. Pri osebnih vozilih delež električnega pogona letos obsega 8,2 odstotka.