Novice

Bi morali spremeniti pravila? Vse širši športni terenci postajajo preveliki za ceste.

Razširiti ceste in parkirna mesta? Ne, strokovnjaki za prometno varnost si želijo, da bi Evropska unija z zakonom omejila rast športnih terencev in poltovornjakov, ki bodo kmalu tako široki kot kamioni oziroma avtobusi.

Glede na prodajne številke je jasno, da se norija za športnimi terenci ne umirja. A ne raste le njihov tržni delež, tudi modeli dimenzijsko1fa800fe07ebbc223ada-volvo-ex90 rastejo znotraj svojih razredov. Če velikost avtomobilov na cestah ne predstavlja težave v ZDA, pa jo vsekakor v Evropi. Na ozkih mestnih ulicah je vse več avtomobilov, ki povzročajo težave v prometu in na parkiriščih. Nedavna študija je namreč razkrila, da se je v povprečju velikost avtomobila v Evropi na letni ravni povečala za centimeter. S tem pa se zmanjšuje prostor na cesti za preostale udeležence. Strokovnjaki zato opozarjajo regulatorje v Evropski uniji, da bo takšen trend še povečal utesnjenost na cestah ter posledično prinesel številne težave za vse udeležence, v prvi meri za bolj ranljive pešce in kolesarje, pa tudi voznike manjših mestnih avtomobilov.

Širina je omejena, a velja za vsa vozila na cestah

Trenutno je širina za vsa vozila v Evropski uniji omejena na 255 centimetrov. S tem pravilom so sredi devetdesetih let omejili širino avtobusov in kamionov, danes pa to pravilo izkoriščajo predvsem avtomobilski proizvajalci. Njihovi modeli sodijo pod enaka pravila kot bistveno večji avtobusi ali kamioni, zato jih lahko oblikovno širijo v vse smeri. Posledično pa večji športni tereneci ne gredo več na običajno standardno parkirno mesto.

Screenshot 2024-01-29 at 12.33.04

Težko na parkirna mesta

Glede na raziskavo Transport & Environment je danes povprečna širina avtomobila v Evropski uniji presegla 180 centimetrov. Od leta 2001 se je v povprečju širina avtomobilov povečala za 0,5 centimetra na leto. “To morda ne zveni kot velika številka. Toda resničnost je taka, da bo – če ne bo reforme – kohorta velikih luksuznih športnih terencev in pickupov postala tako široka kot tovornjaki in avtobusi,” je povedal James Nix, avtor raziskave za Transport & Environment.

Kia EV9 2024 (17)Bolj kot ozke ceste imajo težave veliki športni terenci pri parkiranju. Večina parkirnih mest v Evropi sledi standardu, ki zapoveduje širino parkirnega mesta na 180 centimetrov. Glede na povprečno širino avtomobilov v Evropski uniji to pomeni, da več kot polovica osebnih vozil že ne more normalno parkirati v parkirno mesto.

Poročilo predlaga, da bi morali zakonodajalci pregledati največjo velikost osebnih vozil in lahkih gospodarskih vozil, da bi zaščitili javni prostor pred “nadaljnjimi posegi“. Velikost vozila, zlasti višina, je prav tako ključna za varnost v cestnem prometu. Glede na študijo, ki jo je izvedel inštitut Vias v Belgiji med letoma 2017 in 2021, dvig pokrova motorja za 10 cm poveča tveganje za smrt pri trčenju s pešci in kolesarji za neverjetnih 30 odstotkov.

Evropski parlament in Evropski svet bosta vprašanje naraščanja dimenzij pri osebnih vozilih obravnavala v začetku leta 2024. Francija je med drugim že izvedla program za odvračanje od uporabe težjih vozil, mesti Pariz in Lyon pa razmišljata o višjih parkirninah za večja in težja vozila.

Avtomobilizem.com (Vir: Carscoops. Foto: Volvo, Avtomobilizem.com.)

Mnenja uporabnikov

5 komentarjev za "Bi morali spremeniti pravila? Vse širši športni terenci postajajo preveliki za ceste."


3 meseci 18 dni nazaj

Hja če pa morajo biti vrata najmanj 25cm debela, a ne? Pa sredinska konzola vsaj 40 cm.

Saj ne da si želim nazaj časov R4 ali R5. Ampak Nissan Note pa je bil za tiste čase res super avtoček. Imel Note 1 kar nekaj let in potrjujem da je bil pravi prostorski čudež v malem. Šel potem na manjšega Yarisa in je imel svoje prednosti. Tišji, hitrejši, stabilnejši, vodljivejši in varčnejši. Pa tudi slabost – brezprostorec (strešni kovček).

meganer
3 meseci 21 dni nazaj

Pa potrebno tudi omeniti, da notranja prostornost ni vedno pogojena z velikostjo.
Dober primer sta Nissan Note, berlingo serije 1, ….. ko se notri vsedeš sploh ne moreš verjetni, da je tako majhen.

Po drugi strani pa Renault Kadjar, C5aircross, … ko se notri vsedeš pa misliš da si v bistveno manjšem avtu.

3 meseci 21 dni nazaj

Omejena širina 255cm ne velja za vse, samo za določene primere. Drugače je manj.
Se popolnoma strinjam z to rastjo avtomobilov. Rastejo v vse smeri po drugi strani je vedno več vozil z samo eno osebo v vozilu. Kje je tu logika, da potrebuješ večji avto.
Če ne bo šlo drugače, podpiram zakonsko omejevanje. Samo se bojim da bodo pretiravali iz ene skrajnosti v drugo.

Firediver
3 meseci 21 dni nazaj

Nisem za dodatne davke, pa vendarle – dodatne centimetre dodatno obdavčit. Te mrcine me vedno bolj spominjajo na Grujevo mašino iz Despicable me…

jack86
3 meseci 21 dni nazaj

No tukaj so tisti dodatni centimetri, ki pri ti*u sfalijo 🙂

 
Spet korak pred vsemi? Kitajska proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju v polnem pogonu.
Chery letos pričenja s prodajo v Evropi