Avto > Testi
2452 ogledov

Takšen je najbolj električni lexus doslej

Lexus RZ 450e
1/48
Saša Despot Lexus RZ 450e
Preskusili smo Lexusov prvi namensko razviti električni avtomobil lexus RZ 450e. Kaj ponuja in kako daleč pride?

Najprej vam gotovo v oči padejo značilne oblikovne linije Toyotine premijske znamke, ki se odražajo predvsem v ravno odrezanih linijah in trikotnih površinah, ki so na električnem predstavniku še toliko bolj izrazite in podrejene predvsem zagotavljanju čim boljše aerodinamike.

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot

Med elementi izstopa predvsem značilna Lexusova trapezasta maska, ki je na tokrat brez hladilnih rež, ki jih električni pogonski sklop ne potrebuje. Takšna zasnova da avtomobilu veliko bolj kompakten videz, njena razčlenjenost pa poveča dramatični nastop, ki se nadaljuje tudi na bokih i n zadku. Zadaj pa med elementi izstopata predvsem dve "špički" nad prtljažnimi vrati, ki sta tam seveda zaradi izboljšanja aerodinamike in dasta zadku poseben značaj.

Prostorna kabina

Lekus RZ 450e daje vtis precej velikega avtomobila že z zunanjostjo, še bolj pa ta občutek poveča kabina, ki je zelo prostorna in tudi udobna, kar velja tudi za zadnjo klop. Morda je premijsko manjši in predvsem plitev le prtljažnik.

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot

Notranjost ne skriva znamkinega porekla, a velja poudariti, da je izgubila veliko nekdanje neurejenosti, ki je bila nekoč značilna za marsikateri Lexusov model. Prav nasprotno: klasična stikala, ker jih je še ostalo, so razporejena dovolj intuitivno, da ji ne bo težko najti. Večina upravljanja pa je tako ali tako  zaupana velikemu 14-palčnemu osrednjemu zaslonu, nad katerim se gotovo ne gre pritoževati. Lahko pa se na avtomobil obrnete tudi z glasovnim ukazom "Hey Lexus!"

Lexus RZ je lahko na voljo tudi s krilatim volanskim obročem, a testni tega ni imel, kar je dobro, saj klasični okrogli omogoča zelo natančno sukanje in doziranje ukazov na povsem solidno odzivnem in neposrednem volanu in podvozju. Haptična stikala na volanskem obroču so sicer dvonamenska, s funkcionalnostjo, ki se prikaže tudi na projekcijskem zaslonu in vam lahko precej olajša upravljanje določenih funkcij avtomobila, ne da bi vam bilo treba pogled umakniti s ceste. Po drugi strani so haptična stikala tudi ugodno odzivna, a še vedno ne preobčutljiva, da bi naključno spreminjali nastavitve.

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot

Skupna električna platforma

Lexus RZ 450e ima, ko gre za platformo in pogonski sklop, veliko skupnega s štirikolesno gnano različico prve električne toyote bZ4X. Elektrika je shranjena v bateriji s kapaciteto 71,4 kilovatne ure, ki teoretično zagotavlja do 400 kilometrov dosega, kar je približno 50 kilometrov manj kot ga ima štirikolesno gnana in 100 kilometrov manj kot ga ima na sprednja kolesa gnana toyota bZ4X. Žal smo med testom spoznali, da je dejanskega dosega manj in doseže tam okrog 250 kilometrov.

Res pa je, da smo testni avtomobil vozili v zimskem mrazu, ki lahko doseg precej omeji vsakemu električnemu avtomobilu. Kaj je denimo to pomenilo v praksi? Enkrat sem se s približno 75-odstotno napolnjen baterijo odpeljal na Jesenice, od tam pa na Pokljuko. Med vrnitvijo pa sem na Bledu moral napolniti baterijo, v kateri je bilo le še za dobrih 20 odstotkov elektrike. Sistem sicer zagotavlja tudi nekaj rekuperacije, vendar ta glede na izkušnje testa ni tako učinkovita kot na nekaterih drugih električnih avtomobilih.

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot

Lexus RZ 450e sicer razpolaga z močjo 230 kilovatov in navorom 435 njutonmetrov, kar ga naredil za precej dinamičen avtomobil, ki se odlično spopada tudi z gorskimi ovinki, a žal se to pozna pri zahtevnosti, ko gre za porabo elektrike. Če pride do krize z dosegom, je sicer med voznimi programi na voljo tudi RANGE, ki z izklapljanjem dodatnih odjemalcev elektrike avtomobilu podaljša doseg do polnilne postaje in vam lahko pride tudi zelo prav.

Alternativa

Na Toyoti so nam sicer neuradno namignili, da so bili pri navajanju kapacitete zelo konservativni in zato baterija razpolaga z veliko rezervne kapacitete. Lexus RZ 450e so sicer opremili tudi z možnostjo hitrega polnjenja z močjo do 150 kilovatov, ki teoretično omogoča napolnitev baterije do 80 odstotkov v dobri ur. V praksi sicer nismo polnili na tako zmogljivi polnilnici, vendar se je tudi polnjenje na 50-kilovatni izkazalo za povsem dovolj zmogljivo. Je pa polnjenje zelo odvisno od posamezne polnilnice in lahko traja tudi dlje.

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot

Lexus RZ 450e spada med električne križance srednjega razreda, v katerem nastopajo mercedes EQC, audi Q4 e-tron ali BMW iX3, in  s svojimi lastnostmi  v njihovo ponudbo gotov vnaša kar precej drugačnosti in tudi svežine. In kot takšen je kljub morebitnim pomanjkljivostim gotovo alternativa, ki je vredna premisleka.

dezurni@styria-media.si

Lexus RZ 450e EV 71,4 kWh AWD 5D premium tech design

Motor: 2 x električni

Največja moč: 230 kW

Največji navor: 266,3 Nm

Zmogljivosti: 160 km/h, 5,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.910 x 1.895 x 1.635, medosna razdalja 2.850

Baterija: li-ion, 71,4 kWh

Poraba:  18 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP)

Električni doseg (WLTP): 400 km

Cena v evrih: 61.400

Lexus RZ 450e | Avtor: Saša Despot Lexus RZ 450e Saša Despot
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.