Avto.info

URe-tron

TEST IN OCENA: Audi Q8 e-tron 55 quattro S line

Izjemna hitrost napredka električne mobilnosti je originalni e-tron potisnila v kategorijo dinozavrov, v igro pa se je vrnil s temeljito prenovo. Z večjo energijsko gostoto baterij je v praksi zmožen prevoziti več kot 400 kilometrov. Izvedba 55 quattro ima dva elektromotorja s skupno močjo 300 kW (408 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 5,6 sekunde.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. marec 2024

Kdor se malce bolj spozna na Audijevo zgodovino, ve, da ljubitelji prvemu modelu s pogonom quattro pravijo URquattro (originalni quattro). Bomo nekoč z enakim spoštovanjem gledali tudi na prvega e-trona?

Odgovora na zastavljeno vprašanje še nekaj časa ne bomo imeli, lažje pa vam podamo sodbo o tem, kako je od nastanka leta 2019 e-tron napredoval. Nedavno je bil namreč temeljito prenovljen na vseh področjih in ob tem dobil tudi novo ime. Postal je Q8 e-tron, s čimer ga je Audi uvrstil ob bok klasičnega terenskega zastavonoše.

22 kW je moč polnjenja na izmenični tok (AC), kar v praksi pride izjemno prav.


Prenova je bila temeljita, tako navzven, kjer je s potezami novejših modelov znamke s štirimi krogi postal ostrejši, modernejši in še impozantnejši. Na cesti za prepoznavnost skrbi nova maska s svetlobno letvico na vrhu. Pri spremembah so bili inženirji še posebej pozorni na aerodinamiko, kjer so koeficient zračnega upora uspeli znižati z 0,28 na 0,27. A bolj kot estetika je za prave poznavalce električnih avtomobilov pomembno tisto, kar se skriva pod pločevino. Na srečo so v Ingolstadtu upoštevali eno največjih hib predhodnika in se izziva lotili z vsemi topovi. Velikosti in mase avtomobila brez korenitih sprememb sicer niso mogli spremeniti, so pa zato povečali kapaciteto baterijskega sklopa. V enak prostor so namesto 95 kWh uspeli pospraviti baterije s kapaciteto 114 kWh, kar teoretično zadošča za kar 578 kilometrov vožnje, a mu jih pri nas kaj več od 400 ni uspelo prevoziti. Če smo se preveč zabavali z njim, se je bilo treba na polnilnici ustaviti tudi precej prej, po 300 ali 350 kilometrih. Na srečo je nekoliko zmogljivejša tudi polnila tehnika, ki dovoljuje polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 170 kW. Več na račun 400-voltne arhitekture preprosto ne gre, je pa zato morda še uporabnejša zmogljivost polnjenja z izmeničnim tokom z močjo do 22 kW. To nam je uspelo tudi v praksi, na polnilnici v središču mesta, kjer je Q8 e-tron s polno močjo vlekel energijo od trenutka priklopa dalje. Po treh urah je tako baterija dobila kar 66 kWh energije ali za več kot 200 kilometrov vožnje. Odlično!

Virtualni ogledali sta sicer še na voljo, a ju na tem avtomobilu verjetno ne bomo več pogosto videli.


Ob tako veliki bateriji je realni doseg jasen kazalec, da je poraba energije še vedno Ahilova peta tega avtomobila. Brez težav se namreč povzpne prek 30 kWh, kar pa niti ni presenetljivo, saj avtomobil tehta krepko več kot dve toni in pol. Na srečo za premikanje skrbi štirikolesni (quattro) pogon, ki ga zagotavljata dva elektromotorja, eden na sprednji in drug na zadnji osi. Skupaj pri izvedbi z oznako 55 še vedno zmoreta 300 kW (408 KM) največje moči in kar 664 Nm največjega navora. Dovolj, da se orjak do stotice premakne v vsega 5,6 sekunde, medtem ko so mu Nemci razmeroma sproščeno dovolili tudi 200 km/h največje hitrosti. Preizkušanje takšnih zmogljivosti vsekakor terja davek pri porabi energije, a obenem nudi užitke, ki jih pri tej znamki pričakujemo. Kljub masi se namreč odlično pelje, pa ne le po avtocesti, tudi po ovinkih, kjer se za natančnejša kot prej izkažeta tako krmiljenje kot podvozje s prilagodljivim zračnim vzmetenjem. V kabini je vselej izjemna tišina, kot se za avtomobil tega kalibra tudi spodobi, vožnja pa je udobna kot v najboljših nemških limuzinah. Ob odsotnosti motornega zvoka smo opazili le hrup zimskih pnevmatik, kar je pri 22-palčnih »valjarjih« skorajda neizogibno.

Sicer je bila prestižna notranjost že pred prenovo na vrhunski ravni in večji posegi niso bili potrebni. Še vedno je močno digitalizirana, pri čemer brskanju po zaslonih alternativo predstavlja zelo dober sistem za glasovno upravljanje.

V celem je torej Q8 e-tron po prenovi postal še pristnejši pripadnik svoje znamke. Tudi zato, ker je, kolikor je bilo to ob enaki »UR« zasnovi mogoče, rešil največjo pomanjkljivost – skromen doseg. Bomo nekoč hrepeneli po originalnem e-tronu? Najbrž ne, saj je novejši veliko boljši kot original!
 

Audi Q8 e-tron 55 quattro S line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: asinhronski (ASM), 135 kW (184 KM), 309 Nm; zadaj: asinhronski (ASM), 165 kW (224 KM), 355 Nm; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4915 x 1937 x 1633 mm; Medos. razdalja: 2928 mm; Pnevmatike: 265/40 R22; Masa/nosilnost: 2575/595 kg; Prtljažnik: 569–1637 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Baterija (bruto/neto): 114,0/106,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/170 kW; Poraba energije (WLTP): 22,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 28,5 kWh/100 km; Doseg: 578 km.
  Cena:  osnovni model (50 quattro): 75.570 €, testno vozilo: 117.836 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost, zvočna izolacija poraba energije, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.