Po dobrih treh letih so se končala dela na podaljšku Ceste proletarskih brigad oziroma na limbuški obvoznici. Na manjši slovesnosti danes sta državni sekretar v ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh in mariborski župan Saša Arsenovič simbolično umaknila čelno zaporo na cesti in tako sprostila promet.

Andrej Rajh je izjavil, da je danes za Maribor svečan dan, kajti v promet “spuščajo” limbuško obvoznico, sodobno mestno vpadnico iz smeri Ruš, na katero bo preusmerjen promet iz Erjavčeve in Limbuške ceste. Dodal je, da gre pri tem za nekaj 10 tisoč vozil povprečnega letnega prometa na dan.

11 milijonov vredna investicija

“Prepričan sem, da bo nova obvoznica razveselila prebivalce in se bo izboljšala kakovost njihovega bivanja. Investicija, ki smo jo izvedli skupaj z Mestno občino Maribor, je znašala 11,5  milijonov evrov, od tega delež ministrstva za infrastrukturo nekaj manj kot 7 milijonov evrov. Gradnjo smo začeli leta 2020, razdeljena je bila v tri etape, soočali smo se z različnimi težavami in nesoglasji lastnikov, a smo uspeli in danes jo svečano otvarjamo.”

Saša Arsenovič je projekt označil za pomembno infrastrukturno investicijo. Gre za tretjo etapo zahodne obvoznice, za katero sedaj tudi upa, da se bo nadaljevala. “Ob cesti smo urejali tudi plinovod, vodovod, kanalizacijo, delno tudi razsvetljavo, torej celotno infrastrukturo v najhitreje rastočem delu mesta, Studenci, kjer se gradi več tisoč stanovanj. Uredili smo še priključne ceste, kot so Kamenškova, Pekrska, Studenška …,” je med drugim izpostavil župan.

 

Zahodna obvoznica in drugi načrti

Kar se tiče nadaljevanja gradnje zahodne obvoznice, je Andrej Rajh še omenil, da bodo potrebne dodatne arheološke preiskave, pogodba za to pa je pripravljena. “Na željo Mestne občine Maribor pa bomo seznanili prebivalce Radvanja s potekom sprejema državnega prostorskega načrta. Obstajajo določeni pomisleki, zahteve, zato je prav, da se prebivalce seznani, če imajo vprašanja na to temo,” je povedal Rajh.

Dodal je tudi nekaj o prihodnjih investicijah. Nedavna ujma je namreč na območju Maribora prizadela določene ceste, ki so se jih po besedah Rajha v ministrstvu sistematično lotili. “Najprej smo povsod zagotovili vzpostavitev prevoznosti. Sedaj vstopamo v fazo sanacije škode, sledi pa rekonstrukcija določenih cest. Tudi cesta Gaj nad Mariborom bo vključena v sistem financiranja za sanacijo ujm,” je obljubil državni sekretar.

Glede ideje za izgradnjo predora pod mestnim središčem, ki ga je Maribor predstavil prejšnji vladi, se Rajh ni želel konkretno opredeliti. “Takratni minister je podpisal izjavo z neznanim rokom, z neznano časovnico, z neznano varianto in v bistvu o tem, razen časopisnih člankov in ene načelne izjave, ni nič dorečenega. Se pa kot Mariborčan zavedam, da manjka povezava v smeri vzhod – zahod,” je dejal Rajh.

Arsenovič pa je dejal, da je bilo v idejo izgradnje predora že vloženega dve leti “velikega truda”. “Verjamem, da bomo enkrat dočakali zaključen obroč okrog ali pod mestom, da razbremenimo prebivalce,” je dejal.