Na predstavitvi novega EQE-ja so poudarili, da tovarna izboljšuje proizvodnjo vozil. Za Slovenijo je v prihodnjem letu namenjenih 50 električnih limuzin EQE. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na predstavitvi novega EQE-ja so poudarili, da tovarna izboljšuje proizvodnjo vozil. Za Slovenijo je v prihodnjem letu namenjenih 50 električnih limuzin EQE. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zgodba razvoja vozil Mercedes-Benz je dobro znana in že desetletja enaka. Najprej razred S pokaže pot, potem pa pride razred E, ki veliko tehničnih novosti in luksuza ponudi na dostopnejši način.

Nič drugače ni v električni dobi, ki se po Mercedesovo imenuje EQ-doba. Tako lahko tokrat izhajamo iz modela EQS, ki ga že poznamo in smo o njem v Avtomobilnosti tudi že veliko govorili.

Če je EQS električni razred S, je električni razred E model EQE. In takoj nas zanima, kolikšen del novega paradnega konja Mercedesa se skriva v modelu, ki je v hierarhiji ponudbe stopničko nižje.

Tudi EQE ima lahko v kabini povsem digitalno armaturno ploščo s tremi zasloni pod enim steklenim pokrovom, v osnovi pa kupci dobijo digitalne merilnike in velikanski pokončni zaslon zabavno-informativnega sistema, ki deluje na podlagi umetne inteligence. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Tudi EQE ima lahko v kabini povsem digitalno armaturno ploščo s tremi zasloni pod enim steklenim pokrovom, v osnovi pa kupci dobijo digitalne merilnike in velikanski pokončni zaslon zabavno-informativnega sistema, ki deluje na podlagi umetne inteligence. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Odlično reže zrak

Naš rojak Robert Lešnik je s svojo oblikovalsko ekipo pri modelu EQS poskrbel za rekordno nizek aerodinamični koeficient, ki znaša le 0,20. In že na prvi pogled bi rekli, da je tudi oblika modela EQE povsem podrejena učinkovitosti. Koeficient v tem primeru znaša približno 0,24, kar pa je še vedno zelo dober podatek.

Tako lahko sklepano, da se bo tudi EQE-ju uspelo približati dosegu, ki ga predvideva sicer ne preveč zgovoren WLTP-podatek. Odvisno od različice naj bi namreč z enim polnjenjem prevozili med 526 in 672 kilometri.

EQE je krajši od EQS, vendar še vedno v kabini precej prostornejši od klasičnega mercedesa razreda E. Bolj kompaktne linije mu ob kratkih previsih in kratkem pokrovu motorja zagotavljajo bolj športen videz. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
EQE je krajši od EQS, vendar še vedno v kabini precej prostornejši od klasičnega mercedesa razreda E. Bolj kompaktne linije mu ob kratkih previsih in kratkem pokrovu motorja zagotavljajo bolj športen videz. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Veliko izbire

Baterija ima v vsakem primeru uporabno zmogljivost približno 90 kilovatnih ur, o dosegu pa bo odločala predvsem izbira različice z dvo- ali štirikolesnim pogonom ter druge značilnosti, kot sta na primer širina in premer pnevmatik.

EQE bi torej utegnil biti tudi dolgoprogaš – tako kot razred E. Za udobje bo lahko skrbelo zračno vzmetenje, ponovno pa lahko ta avtomobil obrača tudi zadnji kolesi – za boljšo okretnost in vozno dinamiko.

Kaj vse še prinaša električna limuzina EQE, pa s strokovnimi sogovorniki tudi v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.