Foto: EPA
Foto: EPA

Za 23-letnega Finca je zadostovalo drugo mesto na srednjeevropskem reliju, ki se je danes končal v Passauu. Zmagal je Belgijec Thierry Neuville (Hyundai).

Rovanperä je novo lovoriko tako rekoč potrdil že v soboto, ko je odstopil njegov edini tekmec, moštveni sotekmovalec v ekipi Toyota, Valižan Elfyn Evans.

Rovanperä je imel že pred relijem, ki so ga konec tedna gostile tri države (Češka, Avstrija, Nemčija), na široko odprta vrata do drugega naslova prvaka z 31 točkami naskoka. Ker Evans dirke ni končal, je Finec že eno dirko pred koncem sezone, ki se bo končala na Japonskem sredi novembra, postal prvak.

Reli: Po trčenju v skedenj razblinjene sanje Evansa o naslovu praka

Tretji je bil na srednjeevropskem reliju Estonec Ott Tänak (Ford). Za Neuvillom je zaostal skoraj dve minuti, medtem ko je Belgijec starega in novega prvaka premagal za 57 sekund.

"Počutim se sijajno. Za mano je odlično leto, letos je bilo še težje zmagati kot lani, konkurenca je bila boljša. Zahvala gre predvsem mojemu sovozniku Janneju, to je najboljši sovoznik na svetu. Nedvomno bomo naslov dobro proslavili," je v prvem odzivu dejal dvakratni prvak.

Razplet sezone je odvzel precej pozornosti današnjemu zmagovalcu, ki pa je z zanesljivo vožnjo v soboto in danes povsem zasluženo zmagal, s čimer se je v seštevku močno približal Evansu na drugem mestu; ta ima zdaj 191 točk, Neuville pa 184.

"Naredili smo dobro delo čez celoten konec tedna. Imeli smo stalnost, ki je na koncu obrodila sadove, vse skupaj pa je predvsem zasluga celotne ekipe, na kar smo zelo ponosni," pa je po zmagi dejal Neuville.

Pravzaprav je bilo le vprašanje časa, kdaj bo mladi finski dirkaški zvezdnik lanski prvenec dopolnil z dvojčkom naslovov. Že pred relijem, ki je letos doživel premiero in dobil veliko dobrih ocen za zahtevnost in izvedbo, pa je bilo jasno, da bo prvak nekdo iz ekipe Toyota.
Le Rovanperä in Evans sta dve postaji pred koncem sezone še imela možnosti za skupno slavje. Finec precej realistične, Valižan bolj teoretične. Rovanperä je imel 217 točk, njegov tekmec 186. Za ubranitev naslova bi zadoščalo že, če bi končal pred Valižanom.

Sezona je bila dokončno odločena v soboto dopoldne. Valižan je namreč takrat naredil napako, zdrsnil s ceste in se zaletel v skedenj, tako da dirke ni mogel nadaljevati.

Obstajala je le še ena teoretična možnost: da bi Evans nadaljeval v nedeljskem delu relija, ko je bil na vrsti še "power stage", hitrostna preizkušnja z dodatnimi točkami, zmagovalec jih dobi pet. Evans bi tako moral upati na odstop Finca in na točke na tej preizkušnji, da bi skupno razliko v SP-ju zmanjšal pod 30 točk.

Rovanperä že dirko pred koncem sezone prvak

Svoj del je Evans sicer opravil, danes je vozil zelo dobro in tudi dobil "power stage" ter s tem pet točk. A Rovanperä ni pretiraval, zmago na dirki je prepustil Neuvillu, sam pa je poskrbel le, da je zanesljivo prišel do cilja.

Rovanperä se je lani v zgodovino relija vpisal kot najmlajši prvak, zdaj pa je v družbi dvojnih prvakov, kjer so še Carlos Sainz, Walter Röhrl in Miki Biasion.

Svojega mladega zvezdnika pa je pohvalil tudi vodja ekipe Toyota Jari-Matti Latvala, nekoč tudi sam izvrsten dirkač. Izpostavil je predvsem mladost Rovanperäja, saj sta nekdanja serija prvaka Sebastien Ogier in Sebeastien Loeb naslove zbirala pri starosti 30 in več let. "Nihče ni pričakoval, da bo tako mlad dirkač osvajal naslove. Za njim je izjemna sezona in prepričan sem, da ta lovorika ni zadnja," je dejal Latvala.

Izidi srednjeevropskega relija za SP:
1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Bel/Hyundai) 2:52:39,9
2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Fin/Toyota)       + 56,7
3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Est/M-Sport Ford)       1:52,8
4. Sebastien Ogier/Vincent Landais (Fra/Toyota)       2:08,6
5. Takamoto Tatsuta/Aaron Johnston (Jap/Irs/Toyota)   2:48,3
SP skupno (12):
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Fin/Toyota)       235
---------------------------------------------------------
2. Elfyn Evans/Scott Martin (VBr/Toyota)              191
3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Bel/Hyundai)    184
4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Est/M-Sport/Ford)       162
5. Sebastien Ogier/Vincent Landais (Fra/Toyota)       114
Svetovni prvaki:
leto  voznik/moštvo                        prvak med konstruktorji
2023  Kalle Rovanperä (Fin/Toyota)         Toyota
2022  Kalle Rovanperä (Fin/Toyota)         Toyota
2021  Sebastien Ogier (Fra/Toyota)         Toyota
2020  Sebastien Ogier (Fra/Toyota)         Hyundai
2019  Ott Tänak (Est/Toyota)               Hyundai
2018  Sebastien Ogier (Fra/Ford)           Toyota
2017  Sebastien Ogier (Fra/Ford)           Ford
2016  Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen)     Volkswagen
2015  Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen)     Volkswagen
2014  Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen)     Volkswagen
2013  Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen)     Volkswagen
2012  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2011  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2010  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2009  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2008  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2007  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Ford
2006  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Ford
2005  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2004  Sebastien Loeb (Fra/Citroen)         Citroen
2003  Petter Solberg (Nor/Subaru)          Citroen
2002  Marcus Grönholm (Fin/Peugeot)        Peugeot
2001  Richard Burns (VBr/Subaru)           Peugeot
2000  Marcus Grönholm (Fin/Peugeot)        Peugeot
1999  Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi)       Toyota
1998  Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi)       Mitsubishi
1997  Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi)       Subaru
1996  Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi)       Subaru
1995  Colin McRae (VBr/Subaru)             Subaru
1994  Didier Auriol (Fra/Toyota)           Toyota
1993  Juha Kankkunen (Fin/Toyota)          Toyota
1992  Carlos Sainz (Špa/Toyota)            Lancia
1991  Juha Kankkunen (Fin/Lancia)          Lancia
1990  Carlos Sainz (Špa/Toyota)            Lancia
1989  Miki Biasion (Ita/Lancia)            Lancia
1988  Miki Biasion (Ita/Lancia)            Lancia
1987  Juha Kankkunen (Fin/Lancia)          Lancia
1986  Juha Kankkunen (Fin/Peugeot)         Peugeot
1985  Timo Salonen (Fin/Peugeot)           Peugeot
1984  Stig Blomqvist (Šve/Audi)            Audi
1983  Hannu Mikkola (Fin/Audi)             Lancia
1982  Walter Röhrl (Nem/Opel)              Audi
1981  Ari Vatanen (Fin/Ford)               Talbot
1980  Walter Röhrl (Nem/Fiat)              Fiat
1979  Björn Waldegard (Šve/Ford/Mercedes)  Ford