Predstavitve

Učinkovita električna limuzina je protiutež križancem

Volkswagen ID.7: slovenska predstavitev

Pred letom dni je Volkswagen v Las Vegasu širši javnosti prvič pokazal takrat še zamaskirano limuzino ID.7, ki v vse številčnejši družini električnih modelov ID trenutno sodi v sam vrh.

Udoben potovalnik za globalni nastop

Volkswagen je serijsko različico udobne potovalne električne limuzine napovedal še pol leta pred lanskim nastopom na sejmu CES v Las Vegasu z digitalnim razkritjem koncepta ID.Aero. Že pri njem so izpostavili nekatere najpomembnejše vidike zasnove: dinamičnost, optimizacijo aerodinamičnih lastnosti, prepoznavne svetlobne elemente in učinkovitost baterijsko-električnega pogonskega sklopa. Kako zelo pomemben je za Volkswagen novi električni zastavonoša, je še potrdilo sočasno razkritje na treh kontinentih – v Evropi, ZDA in na Kitajskem. S petvratno limuzino, ki se ji bo v kratkem pridružil še karavan ID.7 Tourer, lahko končno začnejo nagovarjati najzahtevnejše uporabnike.

Oblika je ključnega pomena

IMG_1535Da bi ID.7 lahko zagotovil doseg v številkah, kot ga pričakujejo poslovni in zasebni uporabniki v tem razredu, so morali razvojniki vključiti številne elemente zunanjosti, ki so pripomogli k čim boljši aerodinamični zasnovi. Da jim je uspelo, potrjuje doseženi koeficient zračnega upora 0.23, ki elegantno limuzino postavlja v odličen položaj. Videz sicer povzema ključne oblikovalske elemente družine ID s prepoznavnim svetlobnim podpisom žarometov in povezovalnih linij spredaj in zadaj. V pogledu s strani izstopajo velika kolesa, potisnjena navzven za čim daljšo medosno razdaljo, ki pogojuje prostornost potniške kabine.


ID.7 v številkah – dolžina: 4.961 mm, širina: 1.862 mm, višina: 1.536 mm, medosna razdalja: 2.971 mm, prostornina prtljažnika: 532-1.586 l.


Prtljažni prostor s praktičnim dvojnim dnom meri v širino en meter, osnovnih 1.074 mm globine pa se z zlaganjem naslonov zadnjih sedežev (s praktičnimi vzvodi) po potrebi lahko podaljša na 1.948 mm do naslona prednjih sedežev, kar omogoča prevoz daljših predmetov. Sicer pa streha dovoljuje obremenitev do 75 kg, enaka je lahko navpična obremenitev vlečne kljuke. S prikolico brez zavor lahko z ID.7 prepeljete do 750 kg, medtem ko znaša dovoljena masa prikolice z zavorami do 1.200 kg (GTX).

Izboljšana zasnova kokpita

IMG_1554Notranjost deluje v primerjavi z ostalimi električnimi modeli znamke še nekoliko bolj prečiščena. Digitalni zaslon pred voznikom je zelo majhen in vsebuje najnujnejše informacije, medtem ko je razširjen nabor, dopolnjen s podatki številnih asistenčnih sistemov na voljo preko serijsko vključene projekcije s tehnologijo obogatene resničnosti. Izbirnik prestav so za razliko od dosedanjih modelov  ID namestili na desno stran volanskega obroča, medtem ko so se funkcije brisanja stekel preselile na levo obvolansko ročico. Pa še ena hvalevredna poteza: drsne površine za nameščanje glasnosti in temperature so v ID.7 osvetljene. Najdemo jih pod 15-palčnim zaslonom na dotik infozabavnega sistema, ki ima dodobra spremenjeno strukturo menijev za boljšo uporabniško izkušnjo in hitrejši dostop.

V ID.7 so si razvojniki očitno vzeli precej časa, ko so razmišljali o udobju potnikov, ki je še posebej pomembno na daljših vožnjah, kakršnim je tovrsten avtomobil namenjen. Za sedenje prednjih potnikov s primerno oporo na vseh delih, z več področno masažno funkcijo ter ogrevanjem oziroma prezračevanjem so opcijsko na voljo sedeži ergoActive Premium. Dovajanje zraka preko šob na armaturni plošči je izvedeno samodejno s pomočjo dveh aktuatorjev, sistem upošteva tako želje potnikov (npr. direktno ali posredno usmerjanje zraka), pa tudi kot sončne svetlobe. V primeru izbire panoramskega strešnega okna pa namesto klasičnega roloja za zaščito pred soncem poskrbi tehnologija tekočih kristalov, ki jih krmili izmenična napetost.

Električno srce

IMG_1568Elektromor AP550 je pomembna Volkswagnova novost preteklega leta. V modelu ID.7 Pro je na voljo v pogonskem sklopu z 210 kW (286 KM) moči in 545 Nm navora, ki je na voljo z litij-ionsko baterijo neto kapacitete 77 kWh za 621 kilometrov dosega z enim polnjenjem (WLTP). To naj bi v najboljšem primeru z enosmernim tokom potekalo z močjo 175 kW, za polnjenje od 10-80 % kapacitete pa naj bi v tem primeru potrebovali 28 minut. Polnjenje baterije z izmeničnim tokom z 11 kW pa naj bi trajalo okvirno osem ur. Raziskovanje je v izbirnih menijih prineslo zanimivo najdbo: ID.7 lahko na zahtevo uporabnika prične s predčasnim ogrevanjem baterije za optimizacijo hitrega polnjenja, pri tem pa sistem očitno upošteva trenutno stanje napolnjenosti. V primeru aktivacije vodenja do cilja naj bi se tovrstna predpriprava baterije na poti do vsake polnilne postaje zagnala samodejno.

Zmogljivejša baterija (neto 86 kWh) bo imela moč polnjenja z enosmernim tokom 200 kW ter bo v izvedenkah Pro S in GTX predvidoma na voljo v sredini letošnjega leta, ko naj bi se ponudbi pridružil tudi ID.7 Tourer.

Cene za novi ID.7 Pro se pričenjajo pri 54.341 evrih. Glede na to, da je slovenski zastopnik znamke Volkswagen v Sloveniji pripravil zanimive akcijske različice 4All na vseh modelih, si lahko za dodaten evrski tisočak kupci omislijo tudi ID.7 Pro 4All z bistveno več vključene dodatne opreme – podrobnosti si lahko ogledate v priloženem ceniku. Pa tudi to še niso končne maloprodajne cene, več o ugodnostih pri nakupu z ali brez hišnega financiranja vam bodo povedali svetovalci v trgovski mreži.

Besedilo: Urška Mihelič Radolović. Foto: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Učinkovita električna limuzina je protiutež križancem"


3 meseci 24 dni nazaj

Verjetno zelo dober avto ampak samo še eden v vrsti avtomobilov kateri bojo čez 10 let še lepi in svetleči krasili smetišča in odpade.

Zodd
3 meseci 25 dni nazaj

Za ta denar grem po Toyoto camry, kateri bo delal še dolgo po tem ko bo tole že 10let na smetišču, ter imam tistih 20.000euro kolikor je toyota cenejša za 10 let kvalitetnega dopusta po 2000e…

 
Več oblin in opreme
Vztrajno vozi naprej